تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805656004




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس پدافند غیرعامل: آتش سوزی های اخیر پالایشگاه ها هک سایبری نیست


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: رییس پدافند غیرعامل: آتش سوزی های اخیر پالایشگاه ها هک سایبری نیست
رئیس پدافند غیرعامل کشور : آتش سوزی های اخیر در حوزه نفتی مربوط به ضعف در زمینه HSE یا همان مقررات ایمنی است.


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ‌سردار جلالی در حاشیه چهارمین همایش پدافند سایبری که در تالار شهید تهرانی مقدم این سازمان برگزار شد افزود: در بررسی های انجام شده نشانه ای مبنی بر اینکه آتش سوزی های اخیر در حوزه نفتی مربوط به هک سایبری باشد نیافتیم اما بررسی ها همچنان ادامه دارد و جمع بندی ها حکایت ازآن دارد که در مقررات ایمنی ضعف هایی وجود داشته است .


وی گفت: ابلاغ های جدی مبنی بر برطرف ساختن این ضعف ها در حوزه نفتی صورت گرفته است و قرار است ساختارهای مقابله ای ایجاد شود .
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل افزود: مقرر شده است فرماندهی مقابله با اینگونه حوادث در حوزه های نفت خیز جنوب از جمله ماهشهر و عسلویه ایجاد شود تا درصورت بروز حادثه با سایر مراکز هماهنگی های لازم صورت گیرد.


سردار جلالی ابراز امیدواری کرد: پس از انتصاب فرماندهی طراحی و تامین تجهیزات شاهد چنین حوادثی نباشیم.


پدافند سایبری تاب آوری لازم در مقابل حملات را داشته است


رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پدافند سایبری تاب آوری لازم در مقابل حملات را داشته است.


سردار جلالی افزود: با توجه به نو بودن حوزه سایبر، کشور ما فاقد ادبیات توسعه ای در این زمینه است.


وی گفت: امروز با برپایی این همایش در پی تولید و توسعه ادبیات دفاعی در حوزه سایبر با مشارکت دانشگاه امیر کبیر هستیم.


سردار جلالی افزود: در این زمینه نمایشگاهی از قدرت سایبری موسسات و مراکز دانشگاهی در حاشیه همایش برپا شده است.


وی گفت: از آنجایی که کشور ما همواره هدف استکبار در حوزه حملات سایبری بوده است و امریکایی ها در زمینه تلاش و اقدام تاکید داشته اند، باید پیش بینی های لازم در این زمینه صورت گیرد.
 
رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: آنها در نشریه نیویورک تایمز طرح حمله به زیرساخت ها را با استفاده از توان سایبری مطرح کرده اند اما علت اینکه نتوانستند موفق بشوند نشانگر قدرت طرح دفاعی ما بوده است.


سردار جلالی ادامه داد: البته این به معنای متوقف شدن ما در این زمینه نیست و ما همواره باید راه های مقابله ای را توسعه دهیم .


وی در ادامه با اشاره به راه های مقابله با هک شدن سامانه ها گفت: نباید اجازه دهیم هکرها به سامانه های ما نفوذ کنند و به آن دسترسی داشته باشد در صورتیکه این نفوذ صورت گرفت باید آنها را کنترل کنیم .


سردار جلالی عوامل موثر در مقابله با نفوذ هکرها را، آموزش کارکنان ، به روز بودن نرم افزارها،‌ جدی شمردن امنیت و بازرسی های دوره ای دانست و افزود: رویکرد ما در این زمینه باید حفظ و صیانت از اطلاعات باشد .


لایه های جدید قدرت نظامی در حوزه سایبری در حال شکل گیری است


سردار سرتیپ غلامرضا جلالی افزود: موضوع سایبری به نوعی جوان و دانش آن عمدتا وارداتی است و مباحث بین رشته ای زیادی دارد.


وی ادامه داد: توسعه فضای سایبری لایه های جدیدی از منافع، فرصت، تهدید و کارکرد ایجاد می کند که می تواند مباحث، منافع و دفاع ملی ما را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
 
سردار جلالی با برشمردن دارایی ها به سه دسته فیزیکی، انسانی و معنوی، اظهار داشت: اما امروزه نوع چهارمی از دارایی نیز مطرح است که به آن دارایی های سایبری می گویند که بر سایر سرمایه ها و دارایی ها کنترل دارد.


وی ادامه داد: دارایی های ملی  از جنس سایبری، در فضای ملی و یا جهانی اینترنت نگهداری شده و در این شرایط کنترل دارایی ها مستقیما بر قدرت، امنیت و استقلال یک کشور موثر است.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل استفاده از حوزه سایبری را جبری تاریخی دانست و گفت: نگاه فرصت محور به فضای سایبری به اندازه نگاه تهدید محور به آن، خطرناک است؛ نگاه سومی که به همین منظور سعی کردیم بر اساس آن عمل کنیم ، بهره برداری حداکثری از فرصت ها و کنترل حداکثری تهدیدات است.


وی افزود: براین اساس لازم است میان سیاستگذاران، مسئولان و متخصصان کشور نگاه مشترکی نسبت به فضای سایبر وجود داشته باشد اما اکنون حتی در شورای عالی فضای مجازی نیز میان اعضای آن دیدگاه مشترکی در این رابطه وجود ندارد.


سردار جلالی با بیان لزوم تعریف قلمرو سایبری جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر اکنون به بخشی از مرزهای ما حتی به طور غیرعمد تجاوزی صورت گیرد با واکنش وزارت خارجه روبرو می شود؛ اما اگر در حوزه سایبر مورد حمله قرار بگیریم هیچ واکنشی انجام نمی شود چون حفاظت از فضای سایبر نیازمند تعیین مرز آن است و تا زمانی که منافع ملی و مرزها در این فضا باز تعریف نشود قادر به حفاظت از دارایی ها و سرمایه های کشور و همچنین امنیت پایدار نیستیم.
 
وی خاطرنشان کرد: امروزه پیش از هر اقدام نظامی ابتدا حملات پیش دستانه در حوزه سایبر صورت می گیرد زیرا دشمن می تواند با فلج کردن حوزه اقتصاد، صنعت و یا اجتماع که اختلاط زیادی با حوزه سایبر دارد، امنیت و استقلال و پایداری کشور را تا حد زیادی تضعیف کند.


سردار جلالی یادآور شد: با توجه به آغاز جنگ های سایبری و اهمیت حفظ امنیت حوزه سایبر برای پایداری یک کشور، لازم است یک سند جامع علمی و مورد قبول مسئولان نظام به عنوان نقشه عمل در حوزه سایبر داشته باشیم تا بتوانیم پیش از وقوع هرگونه تهدید، از استقلال و امنیت کشور دفاع کنیم.


استفاده از گوشی های هوشمند برای مسئولان تهدید جدی است


رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: سرور گوشی های هوشمند اپل و سامسونگ در داخل کشور نیست و استفاده آن برای مسئولان تهدید جدی  است.


سردار غلامرضا جلالی افزود: گوشی های هوشمند ، کامپیوترهای بسیار پیشرفته ای هستند که امروز در اختیار عموم قرار گرفته است.


وی گفت: در مقایسه این گوشی ها با کامپیوترهای شخصی قدیمی، این وسیله ارتباطی بسیار قدرتمندتر و دارای کارکردهای متنوعی است .


رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: پوشش ارتباطی این گوشی ها، شبکه موبایل است و در واقع هرجا که ارتباط موبایلی وجود داشته باشد این گوشی ها قابلیت دارد و می تواند همراه فرد قرار گیرد.


سردار جلالی گفت: مشخص شدن مختصات دقیق محل حضور فرد، قابلیت عکسبرداری با دوربین های مخفی، ‌قابلیت شنود، ‌ثبت اثر انگشت، ‌قرنیه چشم، ‌ضبط رمزها و شماره حساب ها از تهدیدات داشتن تلفن همراه هوشمند است.


وی گفت: از آنجایی که پشتیبان این گوشی ها در داخل کشور نیست داده ها در جای دیگری پردازش می شود که ممکن است برای عموم مردم کم خطرتر باشد اما برای مسئولان تهدیدی جدی است.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: اقدامات سلبی در زمینه آموزش و تذکر به مسئولان داشته ایم و کنترل هایی در جلسات مسئولان صورت می گیرد  اما با توجه به اینکه این گوشی ها همه جا از جمله خودرو و منزل همراه مسئولان است همواره خطر انتقال اطلاعات وجود دارد.


وی گفت: دیگر اقدام امن سازی در این زمینه است که بخش نخست آن به شکل آزمایشی به نتیجه رسیده و ما قادریم گوشی های موجود را تامین کنیم و این امرتا دو ماه دیگر عملیاتی خواهد شد.


سردار جلالی افزود: بخش سوم نیز مربوط به تولید گوشی می شود که در این زمینه مذاکراتی با تولیدکنندگان داخلی مبنی بر تولید گوشی های هوشمند صورت گرفته است.


تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - 14 August 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن