تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799050846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داوران بخش سینمایی جشنواره سلامت معرفی شدند/ دیدار مدیران جشنواره فیلم سلامت با بیماران اوتیسمی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: داوران بخش سینمایی جشنواره سلامت معرفی شدند/ دیدار مدیران جشنواره فیلم سلامت با بیماران اوتیسمی
داوران بخش سینمایی نخستین جشنواره سلامت معرفی شدند و آثار این بخش را ارزیابی می کنند.


به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی اولین جشنواره فیلم سلامت، سید رضا میرکریمی، فرشته طائر پور، فریدون جیرانی، علی معلم و دکتر شهرام رفیعی فر به عنوان اعضای هیات داوران آثار بلند سینمایی نخستین جشنواره فیلم سلامت انتخاب شدند و آثار برتر این بخش از جشنواره را بر می گزینند. 

علیرضا رضاداد مدیریت این بخش را برعهده دارد.

دکتر شهرام رفیعی فر پزشک است و هم اکنون سرپرستی دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت و درمان را عهده دار است.

سیدرضا میرکریمی فارغ التحصیل گرافیک از دانشکده هنرهای زیبای تهران است و  فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۶ با فیلم کوتاه ۱۶ میلیمتری برای اوآغاز کرد.

کودک و سرباز، زیر نور ماه، اینجا چراغی روشن است، خیلی دور خیلی نزدیک، به همین سادگی، امروز و دختر از جمله آثار این فیلمساز است. میرکریمی جوایز متعددی را بدست آورده که از جمله آن می توان به بالن نقره‌ای جشنواره سه قاره نانت - فرانسه و کفش طلایی فستیوال کودکان و نوجوانان زلین ( کودک و سرباز)، سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر( خیلی دور خیلی نزدیک و زیر نورماه) و جایزه بهترین فیلم هفته منتقدین جشنواره کن ( زیر نور ماه) اشاره کرد. 

فریدون جیرانی کارگردان و تهیه کننده سینما است. وی علاوه بر فعالیت در عرصه کارگردانی و تهیه کنندگی سال ها در زمینه مطبوعات سینمایی فعالیت داشته که از جمله آن می توان به سردبیری مجله سینما اشاره کرد. 

من مادرش هستم،  قصه پریا، مرگ تدریجی یک رویا،  پارک و سالاد فصل از جمله آثار این کارگردان سینما است. 

فرشته طائرپور از تهیه کنندگان سینمای ایران است و در ادوار مختلف جشنواره فجر و جشنواره های بین المللی به عنوان داور حضور داشته است. 

آينه هاي روبرو،  نخودي، زن دوم، مدرسه پيرمردها، پاتال و آرزوهاي كوچك و  گلنارازجمله آثاری است که توسط طائرپور تهیه شده است.  
 
علی معلم نویسنده، تهیه کننده، کارگردان و منتقد سینما صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه دنیای تصویر است. وی همچنین ریاست انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی را نیز برعهده داشته و در چند دوره داور جشنواره فیلم فجر بوده است. 

شوكران، گاوخونی، ازدواج به سبك ایرانی و فیلم آل از جمله آثاری است که از سوی معلم تهیه شده است.

مدیران جشنواره فیلم سلامت به دیدار بیماران مبتلا به اوتیسم رفتند
جمعی از فیلمسازان مستند سینمای ایران به همراه مدیران اولین جشنواره فیلم سلامت عصر روز گذشته از انجمن اوتیسم هگمتانه ایران بازدید کرده و با کودکان مبتلا به این بیماری به گفت و گو نشستند.  
در دیدار مستندسازان و مدیران و نمایندگان جشنواره فیلم سلامت با اعضای انجمن اوتیسم هگمتانه ایران طرفین بر همکاری و تعامل مشترک میان این انجمن و جشنواره سلامت برای معرفی و اطلاع رسانی درباره این بیماری طی ایام برگزاری جشنواره تاکید کردند.  

در این دیدار جعفر صانعی مقدم مسئول کنترل پروژه و برنامه ریز جشنواره فیلم سلامت، محمد کیاسالار داور فیلم های مستند و کوتاه، لقمان خالدی، مژگان صیادی، محمد احسانی، مهدی قربان پور، حسین کاکاوند، کوروش رنجبر و تعدادی دیگر از فیلمسازان سینمای مستند حضور داشتند. 

همچنین سینا توکلی مسئول امور آموزش و پژوهش انجمن اوتیسم هگمتانه توضیحاتی را درباره تاریخچه و فعالیت های این انجمن بیان کرد و با اشاره به تحت پوشش داشتن ۹۰۰ بیمار مبتلا به اوتیسم در این انجمن گفت: اوتیسم یک اختلال نافذ رشدی است که تمام علایم رشد یک فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و با او از کودکی تا پایان عمر با او همراه است و ژنتیک شایع ترین دلیل ابتلا به آن است.

وی با اعلام این که در ایران از بین هر ۱۰۰ تا ۱۵۰ کودک دچار این بیماری می شوند، افزود: اکنون بین ۳ تا ۴ هزار نفر در ایران دچار بیماری اوتیسم هستند. ضمن این که باید در نظر داشته باشیم عده بسیاری ممکن است دچار آن باشند اما آن را اطلاع ندهند و در این آمار نگنجند. 

توکلی درباره مشخصه ها و علایم این بیماری ادامه داد: بیماران اوتیسم سه مشکل عمده دارند که نمایش رفتارهای کلیشه ای و تکراری، عدم برخورداری از تفکر انتزاعی و عدم ارتباط مناسب با دیگران را شامل می شود. مهم ترین تفاوت آن ها با بیماران عقب مانده ذهنی نیز در این است که از ضریب هوشی بالا یا نرمالی برخوردارند اما بیماران ام.آر یا عقب مانده ذهنی ضریب هوشی شان کمتر از ۷۰ است. 

در ادامه این بازدید نمایندگان جشنواره ملی فیلم سلامت از سایر طبقات ساختمان انجمن اوتیسم هگمتانه ایران که شامل اتاق های اختلال رفتاری، خلاقیت و بازی های فکری، واحدهای روابط عمومی، مشاوره خانواده و... می شد، دیدن کردند و در جریان اقدامات و فعالیت های این انجمن قرار گرفتند.  
 
انجمن اوتیسم هگمتانه ایران در سایت دونیت به آدرس www.2nate.com  پروژه ای ۵/۶ میلیون تومانی را برای تجهیز امکانات ساختمان این انجمن اجرایی کرده است که مردم می توانند کمک های خود را از طریق این سایت به مدت ۴۵ روز به بیماران مبتلا به اوتیسم ارائه کنند. 

نخستین جشنواره فیلم سلامت به همت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور یکم تا پنجم شهریور ماه سال جاری برگزار می شود. 

دبیری این جشنواره را ابراهیم داروغه زاده برعهده دارد.

نخستین جشنواره فیلم سلامت از ۱ تا ۵ شهریور برگزار خواهد شد.







۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن