تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803238284




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشترکات فرهنگی ایران و ترکیه پلی برای همکاری های نزدیک است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مشترکات فرهنگی ایران و ترکیه پلی برای همکاری های نزدیک است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در دیدار "چاغلار فخری" سرکنسول ترکیه در تبریز گفت: مشترکات فرهنگی و مذهبی زیاد بین ایران و ترکیه پلی برای همکاری های نزدیک بین دو کشور دوست و همسایه است.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ محمدپور در این دیدار که با حضور نماینده وزارت امور خارجه در شمال غرب کشور انجام شد افزود: به دلیل این مشترکات بوده که در طول تاریخ همواره شاهد همکاری ها و فعالیت های نزدیک دو کشور ایران و ترکیه بوده ایم.

وی افزود: در تبریز و خطه آذربایجان ظرفیت های زیادی در عرصه فرهنگی، مطبوعات، کتاب، چاپ و نشر، موسیقی و تاریخ وجود دارد که به طور حتم با همکاری و همراهی ایران و ترکیه می تواند موجب تولید آثاری فاخر در این حوزه ها شود.

محمدپور، با تاکید بر وجود توانمندی های بالقوه و بالفعل در تبریز افزود: در راستای تعامل و برقراری ارتباط بیشتر جهت ارتقای فرهنگی، آماده پذیرش هنرمندان کشور ترکیه و همچنین اعزام هنرمندان و کارشناسان متخصص در حوزه فرهنگ و هنر هستیم.

وی با اشاره به وجود شخصیت معنوی چون مولانا اعلام کرد: شخصیت های تاریخی و فرهنگی متعددی وجود دارند که حلقه وصل فرهنگ ایران و ترکیه هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به معرفی تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 گفت: در این راستا لازم است تا تیم های کارشناسی مشترک تشکیل و فعالیت های فرهنگی بین دو کشور را به نحو احسن پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه ما با خوشی های مردم ترکیه خرسند و با درد و رنج های آنان احساس ناراحتی می کنیم، گفت: ثبات، امنیت و سلامتی مردم ترکیه خواسته مردم ایران است و مردم ایران هم وقایع اخیر ترکیه را با حساسیت ویژه ای از رسانه ها پیگیر بودند و از پیروزی دموکراسی در ترکیه حمایت کردند.

محمدپور یادآور شد: وجود گروه های تروریستی نظیر داعش، خسارت های زیادی به بنیان های فرهنگی منطقه وارد کرده که دولت های اسلامی به ویژه ترکیه و ایران باید با همکاری هم در حراست و صیانت از حوزه های فرهنگی به خصوص حوزه های فرهنگی مشترک اهتمام و اشتراک مساعی داشته باشند.

"چاغلار فخری" سرکنسول ترکیه در تبریز نیز در این نشست گفت: خوشبختانه همه نظرات و گفته های شما عین افکار و نظرات ماست و وجود مشترکات فرهنگی و دینی بین دو کشور ایران و ترکیه راه را برای گسترش هر چه بیشتر فعالیت های فرهنگی و هنری بیشتر بین این دو کشور دوست و برادر هموار کرده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ و تمدن ایران نه تنها در این منطقه بلکه در کل جهان اسلام زبانزد است، افزود: ما نیز طالب همکاری های روز افزون بین دو دولت ایران و ترکیه هستیم.

فخری، این دیدار را فرصت مغتنمی دانست و تاکید کرد شخصیت های فرهنگی و هنری ترکیه نیز در تبریز معرفی شوند.

وی گفت: آثار تاریخی و فرهنگی مکتوب فارسی در ترکیه وجود دارد که این نشان از وجود رابطه تنگاتنگ و تاریخی دو کشور ایران و ترکیه دارد.




۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن