تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803497577




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نتایج پیمایش ملی بازی‌های دیجیتال/ از گیمرهای ایرانی چه می‌دانیم؟


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر منتشر می‌کند؛
نتایج پیمایش ملی بازی‌های دیجیتال/ از گیمرهای ایرانی چه می‌دانیم؟

نخستین مسابقات بازی‌های رایانه‌ای تهران کاپ


شناسهٔ خبر: 3737301 - چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
فرهنگ > صنایع فرهنگی

.jwplayer{ display: inline-block; } نتایج جامع‌ترین پیمایش ملی در حوزه بازی‌ها نشان از آن دارد که ۳۰ درصد ایرانی‌ها مشتری بازار ۴۶۰ میلیاردتومانی بازی‌های رایانه‌ای در سال گذشته بوده‌اند. به گزارش خبرنگار مهر، واحد پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای طی پیمایشی جامع از سراسر کشور، گزارشی آماری از وضعیت بازار بازی‌های رایانه‌ای ایران در سال ۹۴ استخراج کرده است که نتایج آن را می‌توان به عنوان جامع‌ترین اطلاعات آماری از مصرف بازی‌های رایانه‌ای در کشور قلمداد کرد. بر اساس این گزارش که با بیش از ١٥ هزار نفر به عنوان نمونه آماری در سرتاسر کشور از کلانشهرها و شهرهای تابعه تا روستاها، تهیه شده، در حال حاضر ما ٢٣ میلیون گیمر در کشور داریم که چیزی در حدود ٣٠ درصد جمعیت ایران را شامل می‌شود.

از نکات جالب درباره این پیمایش این است که تا کنون پیمایش ملی در حوزه بازی‌های دیجیتال با این گستردگی نداشته‌ایم و آخرین پیمایش مشابه این گزارش در سال ٩٢ انجام شده که جامعه آماری  آن تنها ۴۵۰۰ نفر بوده است. این یعنی نمونه‌های آماری پیمایش سال ٩٤  بیش از سه برابر جامعه اماری سال ٩٢ بوده و از این منظر می‌توان این گزارش را نخستین گزارش جامع آماری از وضعیت بازی‌های رایانه‌ای در کشور دانست.

نتایج پیمایش حاضر نشان می‌دهد که گیمرهای ایرانی به طور متوسط ۷۹ دقیقه در روز زمان برای بازی می‌گذارند و ۹۷ درصد از آن‌ها هم در منزل شخصی این زمان را صرف بازی می‌کنند. از میان گیمرهای ایرانی ۶۹ درصد به اینترنت دسترسی دارند اما تنها ۳۹ درصد ترجیح می‌دهند به صورت آنلاین بازی کنند.

براساس آمار این پیمایش ٣٧ درصد کل جمعیت گیمرها با همان بازیکن‌های بازی‌های رایانه‌ای در کشور را زنان تشکیل می‌دهند و این درصد شامل ٨ میلیون و ٥٠٠ هزار زن در کشور می‌شود. از لحاظ رده‌بندی سنی هم بازی‌های بالای سه سال با ۶۳ درصد کاربر بیشترین و بازی‌های بالای ۱۸ سال با ۲ درصد کمترین کاربر را در میان گیمرهای ایرانی دارند. جالب اینکه ۲۶ درصد از مخاطبان پیمایش اعلام کرده‌اند که اساسا توجهی به دره‌بندی سنی بازی‌ها ندارند!

از دیگر نکات قابل تأمل در نتایج این پیمایش این است که برخلاف تصور غالب نه کودکان و خردسالان که این نوجوانان و جوانان هستند که بیشترین سهم را در جمعیت مخاطبان بازی‌های دیجیتال از آن خود کرده‌اند. اما جالب‌ترین بخش پیمایش تهیه‌ شده در واحد پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مربوط به آمارهای اقتصادی بازار بازی‌های رایانه‌ای است که در سال ۹۴ ۴۶۰ میلیارد تومان درآمد داشته و از این درآمد سهم بازی‌های ایرانی تنها ۵ درصد بوده است. در نسبت خرده فروشی بازی‌ها در بازار ایران سهم خرده‌فروشی دیجیتال ۷۷ درصد و فروش فیزیکی تنها ۲۳ درصد است و این نشان دهنده چیرگی بازار آنلاین و دیجیتال بر بازار فیزیکی است. متن کامل گزارش «نمای باز» که توسط واحد پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تهیه شده است را می‌توانید اینجا بخوانید.


لینک را کپی کنید اینجا








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن