تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820440061




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جاده‌ای ناشناخته برای ورامینی ها/ هزینه ۱۰ میلیاردی کمربندی جنوبی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پروژه‌ای که در سه فاز اجرایی می‌شود
جاده‌ای ناشناخته برای ورامینی ها/ هزینه ۱۰ میلیاردی کمربندی جنوبی

کمربندی جنوبی ورامین کراپ شده


شناسهٔ خبر: 3737066 - چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
استانها > تهران

.jwplayer{ display: inline-block; } ورامین-امروز علیرغم افتتاح فاز اول پروژه کمربندی جنوبی و هزینه ۱۰ میلیارد تومانی برای این پروژه، مردم از این محور استفاده نمی‌کنند و همچنان این مسیر برای مردم ناشناخته است. خبرگزاری مهر، گروه استان ها-سید محمدحسن محمودی: معضل ترافیک و افزایش حجم تردد وسایل نقلیه به دغدغه جدی مدیران شهری در ورامین تبدیل‌شده است و با توجه به نزدیکی ورامین به پایتخت، هرروز بر آمار جمعیت ورامین افزوده و به همین ترتیب، تعداد وسایل نقلیه نیز در این شهرستان افزایش پیدا می‌کند. مدیران و برنامه ریزان شهری طی سال‌های اخیر با درک موضوع افزایش بار ترافیکی در خیابان‌ها و معابر شهرستان ورامین، طرح‌ها و پروژه‌هایی را به مرحله اجرا درآوردند. پروژه‌ای که در ۳ فاز انجام می‌شود یکی از پروژه‌هایی که طی سال‌های اخیر با جدیت از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین کلید خورد، پروژه کمربندی جنوبی ورامین بود. پروژه کمربندی جنوبی ورامین باهدف کاهش بار ترافیکی معابر و خیابان‌های اصلی و به‌منظور سهولت در رفت و آمد شهروندان در سال ۹۰، با حضور مسئولان آغاز شد و مقرر گردید تا این پروژه در سه فاز عملیاتی شود. فاز اول کمربندی جنوبی ورامین از قاسم‌آباد تا امرآباد بوده و این پروژه در فاز دوم از میدان پلیس تا آجربست ادامه پیدا می‌کند و در فاز سوم و پایانی، این پروژه از آجربست به امرآباد متصل خواهد شد.

امروز علیرغم باز بودن فاز اول کمربندی جنوبی و هزینه ۱۰ میلیارد تومانی برای این پروژه، مردم از این محور استفاده نمی‌کنند و همچنان این مسیر برای مردم ناشناخته است. افزایش تعداد تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تشویق شهروندان برای استفاده از مسیر کمربندی جنوبی می‌تواند وضعیت بهتری را برای این محور ایجاد کند که بدون تردید افزایش استفاده مردم از کمربندی جنوبی، میزان ترافیک درون‌شهری ورامین را کاهش خواهد داد. از طرف دیگر شهروندان ورامینی نیز انتظار دارند تا پروژه کمربندی جنوبی که قرار است در سه فاز عملیاتی شود، به نتیجه نهایی رسیده و در نقاط مختلف شهری، مردم توانایی استفاده از جاده کمربندی را داشته باشند. رضا تاجیک یکی از شهروندان ورامینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بدون تردید شهروندان و مردم ورامین از هر اقدامی که باهدف کاهش بار ترافیکی در شهرستان انجام شود، حمایت خواهند کرد. وی افزود: پروژه کمربندی جنوبی ورامین نیز با همین هدف آغاز شد و امروز تکمیل و راه‌اندازی کامل آن می‌تواند در کاهش بار ترافیکی مؤثر باشد. تاجیک ادامه داد: البته بسیاری از مردم از وجود جاده کمربندی اطلاع دقیقی ندارند و باید اطلاع‌رسانی مطلوب‌تری برای استفاده شهروندان از جاده شود که می‌تواند در کاهش بار ترافیکی مؤثر باشد. تعامل ادارات و نهادهای مختلف زمینه‌ساز تسریع در احداث کمربندی جنوبی است علی حیدریان، شهردار ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت پروژه کمربندی جنوبی ورامین اظهار داشت: کمربندی جنوبی ورامین باهدف کاهش بار ترافیکی شهرستان کلید خورد. وی با تأکید بر عزم مدیریت شهری برای اجرای پروژه کمربندی جنوبی افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین مصمم به اجرایی و نهایی شدن پروژه کمربندی جنوبی ورامین است و بدون تردید همکاری و تعامل ادارات و نهادهای مختلف با مدیریت شهری، روند اجرای این پروژه را سرعت می‌بخشد. حیدریان با تأکید بر این نکته که تأمین اعتبار و بودجه لازم، انجام پروژه کمربندی جنوبی را سرعت می‌بخشد، ادامه داد: بدون تردید تأمین منابع مالی برای انجام پروژه کمربندی جنوبی، به روند اجرایی این پروژه سرعت می‌دهد. وی یادآور شد: رایزنی‌های مختلفی برای تأمین اعتبارات لازم برای پروژه کمربندی جنوبی شهرستان ورامین انجام‌شده که امیدواریم هر چه سریع‌تر شاهد تکمیل این پروژه مهم شهری باشیم. احداث زیرگذر توسط راه‌آهن دلیل مسدود بودن بخشی از فاز اول کمربندی جنوبی است شهردار ورامین با اشاره به این نکته که پروژه کمربندی جنوبی در سه فاز انجام می‌شود، اضافه کرد: فاز نخست این پروژه از قاسم‌آباد آغاز و تا امرآباد ادامه دارد و در فاز دوم، عملیات عمرانی از میدان پلیس آغاز و به آجربست می‌رسد و در فاز سوم نیز آجربست به امرآباد متصل خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار مهر که به چه علت در فاز اول پروژه کمربندی که از قاسم‌آباد تا امرآباد ادامه دارد، برخی نقاط این محور مسدود شده است، اظهار داشت: تکه‌ای از مسیر قاسم‌آباد به امرآباد در فاز نخست کمربندی جنوبی ورامین هنوز تکمیل‌نشده و شهرداری منتظر ساخت پل توسط شرکت راه‌آهن است. حیدریان با اشاره به این نکته که شرکت راه‌آهن در مسیر کمربندی جنوبی ورامین زیرگذر احداث خواهد کرد، افزود:شرکت راه‌آهن برنامه‌ریزی کرده که تا در آن نقطه‌ای که مسدود شده است، زیرگذر احداث کند. زیرسازی فاز دوم کمربندی جنوبی ورامین انجام‌شده است شهردار ورامین درباره آخرین وضعیت پروژه کمربندی جنوبی این شهرستان نیز بیان داشت: فاز دوم این پروژه که از میدان پلیس تا ابتدای آجربست ادامه دارد، در حال تکمیل است. حیدریان با تأکید بر این نکته که زیرسازی فاز دوم نیز انجام و در مرحله آسفالت شدن قرار دارد، متذکر شد: با تلاش‌های صورت گرفته، زیرسازی مسیر کمربندی جنوبی در فاز دوم انجام‌شده و آسفالت این مسیر باقی‌مانده است.

۱۰ میلیارد تومان برای پروژه کمربندی جنوبی ورامین هزینه شده است وی با اشاره به این نکته که هنوز استفاده از فاز نخست کمربندی جنوبی ورامین برای مردم و رانندگان جا نیفتاده است، اظهار داشت: هنوز میزان استفاده رانندگان از فاز نخست پروژه کمربندی جنوبی ورامین قابل‌توجه نیست و شهرداری در این زمینه برنامه‌هایی را پیش بینی کرده است. حیدریان با تأکید بر این نکته که اجرای عملیات عمرانی در پل ۱۵ خرداد باعث افزایش بار ترافیکی در فاز اول کمربندی جنوبی ورامین خواهد شد، افزود: بدون تردید با اجرایی شدن پروژه حذف پل ۱۵ خرداد و انجام عملیات عمرانی بر روی پل، میزان استفاده از فاز اول کمربندی جنوبی ورامین افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد. شهردار ورامین با اشاره به میزان هزینه های انجام شده در پروژه کمربندی جنوبی گفت: تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای اجرایی شدن پروژه کمربندی جنوبی هزینه شد که این میزان شامل فعالیت های عمرانی و تملک زمین های مسیر پروژه است. به هر ترتیب امروز پروژه کمربندی جنوبی ورامین به عنوان یکی از پروژه های مهم شهری محسوب شده که می تواند در کاهش بار ترافیکی در منطقه نقش به سزایی ایفا کند و در این میان تسریع در اجرای این پروژه و حل موانع تکمیل آن، مطالبه ای است که از سوی مردم و شهروندان دنبال خواهد شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن