تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815079552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قول‌های امیدوار کننده تبریزی برای برگزاری متفاوت جشن خانه سینما


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: قول‌های امیدوار کننده تبریزی برای برگزاری متفاوت جشن خانه سینما
دبیر هجدهمین جشن خانه سینما گفت: امسال به این نتیجه رسیدیم که نمونه داوری را تغییر داده و به سمت اکتساب نظرات جمعی و افراد صاحب نظر بیرون از خانه سینما برویم.


به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری هجدهمین جشن خانه سینمای ایران با حضور کمال تبریزی، بیژن میرباقری  و جمعی از اهالی رسانه شامگاه امروز 18 مرداد در خانه سینما برگزار شد.


تبریزی ضمن تبریک روز خبرنگار از دبیران و دستندرکاران دوره های قبل بخصوص همایون اسعدیان و مازیار میری تشکر کرد و گفت: زمانی که پیشنهاد دبیری این جشن به من داده شد، در ابتدا مخالفت کردم. چون فکر می کردم در دوره های قبل علی رغم همه تلاش ها یک پاشنه آشیل مهم وجود داشته و آن هم نحوه داوری و قضاوت آثار بوده است، در نتیجه پس از اینکه اعلام همکاری کردم به این نتیجه رسیدیم تا این نمونه داوری را تغییر داده و به سمت اکتساب نظرات جمعی و افراد صاحب نظر هم از بیرون خانه سینما و هم از داخل آن برویم.


وی افزود: در انتخاب داوران سعی می کنیم به بهترین شکل عمل کنیم و گزینشی از بهترین ها را داشته باشیم.


دبیر هجدهمین جشن خانه سینما ادامه داد:در مورد آیین نامه نیز بگویم که برخی از آن مانند زمان شروع و پایان مراسم، قبول آثاری که پروانه نمابش سینمایی دارند و به نمایش عمومی درآمده اند و غیره، شبیه دوره های قبل است اما عمده تغییرات در نحوه داوری خواهد بود یعنی با 300 نفر شروع و به حدود 470 نفر افزایش می دهیم.


وی تصریح کرد: داوری ها را در 12 شاخه اصلی که هرکدام 25 داور دارند، برای مرحله اول در نظر می گیریم. در کل سعی کردیم مسئله داوری را به شکل آکادمی و بومی شده اجرا کنیم و از همینجا قول می دهم برای سالهای بعد تا جایی که بتوام تغییرات مثبتی را شاهد باشیم.


کارگردان «امکان مینا» در خصوص شباهت برگزاری جشن سینما با دیگرهای مراسم های سینمایی خرج از مرزها بیان کرد: به خاطر نوع سینمای مستقل، خاص و بومی که داریم نباید لزوما شبیه دیگر مراسم های سینمایی برگزار کنیم و در این راستا اصرار دارم حتی قدم های اولیه به خوبی برداشته شود تا در سال های آینده با تغییرات و رویکرد خاصی برگزار کنیم.


وی در خصوص روند داوری عنوان کرد: برخلاف دوره های گذشته داوران را وادار نمی کنیم تا فیلم ها را ببینند و یا برای حضور در جلسات، حضور و غیاب کنیم بلکه آنها را به وجدان خودشان می سپاریم که این موضوع به یک هم‌فکری و نظر خواهی و مشورت بر میگردد. مسائلی که در انتها از لابی‌گری‌ها جلوگیری می‌شود و با راحتی و حاشیه کمتری کارها پیش می رود.


تبریزی افزود: هر 25 نفر داوران به 5 رشته تخصصی خودشان رأی می دهند که از همین جا به آنها توصیه می کنم حتما به هر 5 نفر رای بدهند و از تعداد آراء کم نکنند تا نتیجه کار بهتر شود.


وی تصریح کرد: برای اولین بار تصمیم گرفتیم دبیرخانه دائمی راه اندازی کنیم و از کمیته تخصصی در نظر گرفتیم تا روی آیین نامه ها کار دقیق‌تر و بهتری شود.


این کارگردان اذعان داشت: ازافراد برگزیده امسال برای بخش داوری که هر سال به تعداد آنها اضافه خواهد شد، می خواهم که قسمتی از وقت خود را در طول سال برای دیدن فیلم‌ها بگذارند و کیفیت آنها را از هرلحاظ در دفترچه های خود ثبت کنند تا در سال آینده بحث نمایش آثار را نداشته باشیم و یا کمتر نشان دهیم.


وی افزود: امیدوارم جشن سینما آنقدر کار خود را به خوبی انجام بدهد تا هم بحث پرداخت هزینه ها به حداقل برسد و بیکاری که یکی از مهمترین بحث های موجود در سینما است، کمتر شود.


در ادامه بیژن میرباقری، مدیر اجرایی هجدهمین جشن خانه سینما در خصوص حضور فیلمهای داوران در جشن سینما گفت: هیچ منعی نسبت به حضور آثار داوران جشن وجود ندارد. در مورد نمایش فیلمها سعی می کنیم عدالت نمایش فیلم ها را رعایت کنیم تا حقی ضایع نشود.


کمال تبریزی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده برای جلوگیری از اتفاقات و حواشی که برای جشن حافظ بوجود آمد، بیان کرد: اول که آنچنان بلایی سر جشن حافظ نیامد چون آنها جشن را برگزار کردند و موج حواشی پس از آن اتفاق افتاد اما امیدوارم در مورد جشن خانه سینما این اتفاق نیفتد.


وی ادامه داد: در اصل نحوه انتخاب فیلمها بیش از هرچیز برای ما ارزش دارد تا ایجاد حواشی، البته فکر می کنم آنقدر شعور در سینمایی ها وجود دارد تا ما را درگیر چنین مسائلی نکنند.


این کارگردان عنوان کرد: همه ما می دانیم کجا زندگی می کنیم و چه شرایطی وجود دارد پس با کمی تامل می توانیم در کنار هم این مسائل را حل کنیم و از کنارش بگذریم .هر وقت به اینگونه اتفاقات فکر کنیم از بحث اصلی که همان نگاه عمیق و مثبت به سینما است دور خواهیم شد.


کارگردان «طعم شیرین خیال» در خصوص بحث درآمدزایی این جشن که در نشست خبری جشن سال گذشته به آن اشاره شد، خاطرنشان کرد: ما باید هزینه های برگزاری جشن را به حداقل برسانیم و اگر بتوانیم آیین نامه مناسب و همکاری صنوف را داشته باشیم حتما پیروز خواهیم شد.


در ادامه میرباقری در خصوص مکان برگزاری جشن چنین گفت: برخی از قراردادها هنوز به نتیجه نرسیده که پس از مشخص شدن، اعلام خواهیم کرد.


تبریزی هم در ادامه صحبت های میرباقری بیان کرد: اگر ما بتوانیم فضای بزرگتری را به این جشن اختصاص بدهیم کمتر شرمنده خواهیم شد.


میرباقری در جواب یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص پخش زنده مراسم از فضای مجازی خاطرنشان کرد: برای برگزاری خود جشن شاید مذاکره نکنیم، اما برای نمایش تمام حواشی آن در حال مذاکره هستیم.


در خلال صحبت های میرباقری، منوچهر شاهسواری مدیرعامل جدید خانه سینما گفت: با یکی از سایت های مجازی صحبت کرده ایم تا با کمی تاخیر و استفاده از طریق سامانه VOD مراسم را پخش کنیم.








۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن