تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821188641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنوز در آثار ادبی به شکل ایده‌آل به مضامین اخلاقی نپرداخته‌ایم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: هنوز در آثار ادبی به شکل ایده‌آل به مضامین اخلاقی نپرداخته‌ایم
تنها در بعضی از آثاری که برای شهدا نوشته می شود و برخی از آثار خلاقه، شاهد به کارگیری مفاهیم عالی هستیم.


راضیه تجار نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: با وجود آن که پس از انقلاب اسلامی به محتوا و مضمون آثار ادبی توجه بیشتری شده است، اما متاسفانه در آثار ادبی‌مان از نظر مفاهیم عالی هنوز به آن ایده آلی که مدنظرمان است نرسیده ایم. در این میان باز هم شاهد تولید و ارائه آثاری هستیم که از نظر نگاه به مفاهیمی چون اخلاق، عرفان و انقلاب در سطح پایین قرار دارند. تنها در بعضی از آثاری که برای شهدا نوشته می شود و برخی از آثار خلاقه، نویسندگان سعی می‌کنند به چنین مفاهیمی بپردازند و نمودی از آن را در آثارشان به کار بندند.

وی افزود: نویسندگان و شعرا باید بتوانند در طول مسیر و راهی که در پیش دارند با اعتقاد، اعتماد و باور قلبی نسبت به این مفاهیم و به همان اندازه با توانمندی هنری‌شان به این مهم بپردازند. در این صورت شاهد مانا شدن آثارشان هستیم. مثلا در زمینه مسئله ای چون «نماز» آثاری ارائه شده اما به مرحله بیان هنری نرسیده است؛ بعضی از آثار بسیار شعاری نوشته شده و شاید بتواند در مقطع کوتاهی تاثیرگذار باشد؛ اما آن چیزی نیست که در گذر زمان ماندگار باشد.

این نویسنده در پایان خاطرنشان کرد: البته می‌توان گفت در حوزه شعر اتفاقات خوبی افتاده است اما در زمینه داستان نویسی هنوز جا برای کار وجود دارد.






۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن