تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819661803




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توافقنامه آتش بس ميان رژيم صهيونيستي و حماس از پنجشنبه آغاز مي‌شود مشعل: دشمن و جنگ هرگز نمي‌توانند ما را تضعيف كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: توافقنامه آتش بس ميان رژيم صهيونيستي و حماس از پنجشنبه آغاز مي‌شود مشعل: دشمن و جنگ هرگز نمي‌توانند ما را تضعيف كنند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فلسـطيـن

منابع مصري تاكيد كردند: نمايندگان جنبش حماس و دولت اسراييل به توافقنامه آتش بس در نوار غزه كه از روز پنجشنبه اجرا مي‌شود دست يافتند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از سايت اينترنتي الجزيره، منابع آگاه مصري تصريح كردند: توافقنامه‌ي آتش بس ميان دو طرف در خصوص توقف حملات دو جانبه و پايان دادن به تحريم نوار غزه مي باشد كه از ساعت شش صبح روز پنجشنبه اجرا خواهد شد.

هم‌چنين سامي ابوزهري سخنگوي جنبش حماس تاكيد كرد: توافقنامه با اسراييل در بر گيرنده‌ي آتش بس، پايان دادن به تحريم و گشودن گذرگاه‌هاي مرزي است.

محمود الزهار از ديگر رهبران جنبش حماس در كنفرانس خبري در نوار غزه گفت:گروه‌هاي فلسطيني از اين توافقنامه‌ استقبال كردند اما جنبش حماس هرگز سلاح خود را تحويل نخواهد داد چرا كه اطمينان ندارد اسراييل به آتش بس احترام بگذارد.

خليل الحيه از ديگر رهبران جنبش حماس در ارزيابي توافقنامه‌ي امضا شده با رژيم صهيونيستي به جزييات آن اشاره كرد و گفت: اين توافقنامه شامل چندين بند است كه از جمله اين بندها آتش بس متقابل، گشودن گذرگاه‌هاي تجاري به طور جزيي و پايان دادن به تحريم در خصوص كالاهايي كه وارد نوار غزه مي‌شود است.

وي افزود: پس از اين مرحله قاهره در هفته دوم ميزبان نشست ديگري خواهد شد كه در چارچوب اين نشست، موضوع به اجرا درآمدن آتش بس وبه دنبال آن گشودن گذرگاه رفح با حضور هيات حماس و تشكيلات خودگردان فلسطين و اتحاديه اروپا به ارزيابي گذاشته خواهد شد.

حيه تصريح كرد:جنبش حماس در صورتي كه اسراييل آتش بس را نقض كند با ميانجي‌گري مصر وارد مذاكره خواهد شد.

هم‌چنين خالد مشعل رييس دفتر سياسي حماس در امارات خاطر نشان كرد: آتش بس براي نجات يك و نيم ميليون فلسطيني ساكن نوار غزه تحولي بسيار مثبت است.

وي در جريان سفرش به امارات خاطر نشان كرد: آتش بسي كه با ميانجي‌گري مصر حاصل شده بايد با تعهد اسراييل نسبت به پايان دادن به تحريم همراه باشد اما هر گونه نقض اين توافقنامه‌ از سوي اسراييل بدون پاسخ نخواهد بود.

وي خاطر نشان كرد: گروه‌هاي مقاومت موضع‌گيري‌ ضعيفي ندارند بلكه بسيار قوي هستند. ما ملتي هستيم كه مشكلات زيادي داريم اما دشمن و جنگ هرگز نمي‌توانند ما را تضعيف كنند.

رييس دفتر سياسي حماس تصريح كرد: ما بنابر ضرورت با حوادثي كه پيش خواهد آمد برخورد خواهيم كرد و اسراييل سعي كرده است كه مساله گلعاد شليط را با آتش بس مرتبط سازد در حالي كه ما آن را رد كرديم.

مشعل تصريح كرد:مذاكرات در خصوص گشودن گذرگاه رفح با مصر، جنبش حماس، فتح و نمايندگان اتحاديه اروپا ادامه خواهد داشت اما شليط قبل از آزاد شدن اسرايي كه حماس خواهان آزادي آنهاست آزاد نخواهد شد.

وي ادامه داد: ملت فلسطين 11 هزار و 600 اسير در زندان‌هاي اسراييل دارد كه هزار تن آنها بيمار و بيش از نيمي از آن‌ها بدون هيچ محاكمه در زندان هستند. در حالي كه بسياري از آنها نيز زنان و كودكان و وزيران و نمايندگان مي‌باشند.

در عين حال تشكيلات خودگردان فلسطين نيز ضمن استقبال از اين توافقنامه آن را در راستاي منافع ملت فلسطين خواند.

ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي نيز ضمن عدم تاييد يا رد امضاي توافقنامه گفت: هنوز زود است كه آتش بس اعلام شود. حتي اگر اين توافقنامه آغاز شود اين كه تا كي ادامه خواهد داشت امري نامشخص است.

وي اظهار داشت: ارتش اسراييل آماده هر گونه اتفاق است.

يك مقام ديگر رژيم صهيونيستي نيز اظهار داشت: اسراييل هم چنان متعهد به عدم ورود سلاح به نوار غزه است.

مقامات رژيم صهيونيستي از روز يكشنبه مذاكرات در خصوص گلعاد شليط سرباز اسراييلي را به عنوان جزيي از مرحله نخست از توافقنامه‌ي آتش بس آغاز كردند در حالي كه قاهره توانست آنها را به موكول كردن اين قضيه به مرحله بعدي قانع سازد.

تام كيسي سخنگوي وزارت خارجه آمريكا نيز نسبت به احترام و تعهد حماس نسبت به آتش بس ابراز ترديد كرد.

حسام زكي سخنگوي وزارت خارجه مصر نيز توافقنامه‌ي امضا شده را گامي براي دستيابي به توافقنامه‌ي كاملتر خواند و گفت: هيچ گونه ضمانتي در خصوص عدم نقض آتش بس از سوي دو طرف وجود ندارد.

در حالي كه صحبت از امضاي توافقنامه آتش بس مي‌شود منابع پزشكي اعلام كرده‌اند در چندين حمله هوايي نظاميان رژيم صهيونيستي به نوار غزه كه نيروهاي مقاومت حماس هدف قرار داده شده بودند شش فلسطيني از جمله رهبر گروه جيش الاسلام به شهادت رسيد.

منابع پزشكي اعلام كردند در حمله نخست 4 تن از اعضاي گروه جيش الاسلام به شهادت رسيدند و در دو حمله هوايي ديگر دو عضو ديگر اين گروه به شهادت رسيدند. اين سه حمله هوايي در جنوب و مركز نوار غزه روي داد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن