تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805474550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترانه‌هاي اندوه در رثاي بابا رجب


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ترانه‌هاي اندوه در رثاي بابا رجب
حاج رجب محمدزاده، جانباز دوران دفاع مقدس، پنج‌شنبه به دليل عوارض ناشي از صدمات دوران جنگ به شهادت رسيد. وی به دليل آنكه چهره‌اش دچار مصدوميت شديد شده بود، سال‌ها در بدترين شرايط جسماني به سر مي‌برد...
نویسنده : محمدصادق عابديني 


حاج رجب محمدزاده، جانباز دوران دفاع مقدس، پنج‌شنبه به دليل عوارض ناشي از صدمات دوران جنگ به شهادت رسيد. وی به دليل آنكه چهره‌اش دچار مصدوميت شديد شده بود، سال‌ها در بدترين شرايط جسماني به سر مي‌برد. اين عوارض باعث شده بود تا چهره‌اش متمايز از ديگر جانبازان سرافراز دفاع مقدس باشد و آسماني شدن اين شهيد بزرگوار، واكنش‌هايي را در ميان هنرمندان داشته است.
بابا رجب جانباز 70 درصد مشهدي كه از سال 66 و به دنبال اصابت خمپاره از ناحيه سر و صورت دچار جانبازي شده بود، با وجود انجام 28 عمل جراحي همچنان با مشكلات متعدد تنفسي روبه‌رو بود و سال‌ها بود كه تنها به وسيله ني مي‌توانست تغذيه كند.

وي دو سال پيش طي گفت‌و‌گويي، بزرگ‌ترين آرزويش را ديدار با رهبر انقلاب عنوان كرد و همزمان با نوروز 94 و با حضور مقام معظم رهبري در شهر مشهد مقدس اين آرزو محقق شد. از زندگي بابا رجب كه حدود يك ماه آخر عمر شريفش را به خاطر عفونت تنفسي در بيماستان گذراند، مستندي با نام «پسر را ببين، پدر را تصور كن» تهيه شده است.
در پي انتشار خبر شهادت حاج رجب محمدزاده، برخي از هنرمندان در صفحات اجتماعي‌شان نسبت به شهادت بابا رجب واكنش داشته‌اند.

امير آقايي، بازيگر سينما و تلويزيون با انتشار عكسي از «بابا رجب» نوشت: «آقا رجب، شما حكايت وما ارسلناك الا رحمه للعالمين بوديد، شما خود تيغ بوديد در گلوي روزگار اين روزها، واي بر جغرافياي اين سرزمين كه ٢٩ سال شما با نِي غذا خورديد تا يك وجبش به تاراج نرود، آقا شهادت گواراي وجودتان، مباد دلرحمي كنيد و يكي از اين قافله بي‌مروت را شفاعت كنيد.»
امير جعفري نيز متن امير آقايي را در صفحه اينستاگرامش باز نشر داد. روح الله حجازي كارگردان سينما نيز نوشت: «وقتي صورت فرشته‌اي توسط ديوان روزگار چنين مي‌شود، اما سيرت آقا محمد رجب‌زاده همان است كه بوده. مردي كه براي دفاع از خاك وطن‌مان از زيبايي و جانش گذشت. شهادت گواراي وجودت عزيز. زيبايي واژه‌اي است كه در برابر وجود شما سر تعظيم فرود مي‌آورد. آغوش حق نوش جانت». انديشه فولادوند، بازيگر و ترانه‌سرا با تغيير پروفايل اينستاگرامش به تصوير بابا رجب، ترانه‌اي را با موضوع شهادت اين جانباز منتشر كرد. در بخشي از اين ترانه آمده است: «شهر بي وقفه فراموشي گرفت/ ژست كم‌خوابي و بيهوشي گرفت/ يك پلاك و يك مدال و خاتمه ؟!/ بمب من، حبس خشاب جمجمه/ كربلا در كربلا خواهد شكفت؟ / قصه نسل تو را آينده گفت؟/ حاج آقا اين حوالي خانه نيست/ يك اتوبان، سهم يك افسانه نيست/ لشکر صاحب زمان يادش به خير/ الامان و الامان، يادش به خير/ جنگ دائم در توسل بودن است؟ يا ابوالفضل! اين چه سان پيمودن است؟... آقاي حاج رجب محمد‌زاده شما زيباترين صورتي بوديد كه مي‌شناختم... بدرود». حميد يادروج مستند‌ساز مستند« پسر را ببين، پدر را تصور كن» نيز يادداشتي را به مناسبت شهادت بابارجب منتشر كرد.

يغما گلرويي ترانه‌سرا نيز در اينستاگرام ترانه‌اي را براي درد‌هاي شهيد رجب‌زاده منتشر كرد. در بخشي از اين ترانه كه با عنوان «شبيه سرزمين من بودي» منتشر شده، آمده است: «چقدر شبيه سرزمين من بودي/ وقتي صورت نداشته‌ات را/ در چند عكس سياه و سفيد/ به ديگران نشان مي‌دادي/ و از خانه‌اي اجاره‌اي/ با تك‌چشم باقي مانده‌ات نگاه مي‌كردي/ به تاجران طماعي كه «جنگ» را/ مانند ويلاهاي لب دريا / ماشين‌هاي مجلل /و خانه‌هاي بالاي شهرشان/ سند به نام خود‌ زده بودند.»
رضا يزداني خواننده نيز ابتدا متن منتشر شده توسط امير آقايي را در صفحه‌اش باز نشر داده و سپس ترانه داغ از آلبوم ساعت٢٥ شب، سروده مرتضى اميرى اسفندقه را منتشر كرده است كه بخش ابتدايي آن به اين شرح است: «تا كي دل من چشم به در داشته باشد/‌اي كاش كسي از تو خبر داشته باشد/ آن باد، كه آغشته به بوي نفس توست/ از كوچه ما، كاش گذر داشته باشد/ هر هفته سر خاك تو مي‌آيم و اما/ اين خاك اگر قرص قمر داشته باشد/ اين كيست كه خوابيده به جاي تو در اين خاك/ از تو خبري چند مگر داشته باشد.» مسعود ده‌نمكي، كارگردان سينما در واكنش به شهادت رجب محمدزاده نوشت: «جانباز رجب محمدزاده آسماني شد.»

ياسر بختياري، خواننده كه بيشتر با نام هنري «ياس» شناخته مي‌شود نيز در واكنش به شهادت بابا رجب در صفحه اجتماعي‌اش نوشت: «بابا رجب خيلي مردي خداحافظ». مونا برزويي، ترانه‌سرا نيز ترانه‌اي را به مناسبت شهادت شهيد رجب محمدزاده در صفحه‌اش منتشر كرد.
اين ترانه‌سرا نوشت: «پرواز ياد من داد ... افتادن و شكستن/ اين شهر مهربون نيست با آدمي مث من! عيبي نداره دنيا دردامو هو ميكنه/ كسي كه باد بكاره/ طوفان درو ميكنه». حبيب احمدزاده، نويسنده دفاع مقدس نيز نوشت: «جانباز حاج محمد رجب‌زاده نانوايي كه براي دفاع از همه چيز ما صورتش چنين دفرمه شد، ديروز در بيمارستاني در مشهد به شهادت رسيد... خدا روح حاج محمدها را از ما خودپرستان لاف‌زن كوچك كار، بزرگ مدعا راضي كند، ما بد اذان‌گويان كه زمختي و بد صدايي خود را در ندا و اداي دين در پشت حقيقت مهجور اذان و دين پنهان مي‌كنيم و نعره‌مان جز بردن رونق دين و ديانت در ذهن‌ها نيست، مرد و زن مسلمان واقعي اينانند و بقيه بس گزاف و زحمت دين.»
شهادت جانباز سرفراز رجب محمدزاده در صفحات اجتماعي چهره‌هاي سياسي و رسانه‌اي نيز بازتاب داشته است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن