تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796925262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعطیلی ۳۸ هزار واحد صنعتی در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
تعطیلی ۳۸ هزار واحد صنعتی در کشور
تعطیلی ۳۸ هزار واحد صنعتی در کشور مشاور ارشد وزیر صنعت و معدن با بیان اینکه تعداد ۳۸ هزار واحد صنعتی در کشور تعطیل است گفت: برای فعال کردن واحدهای صنعتی تاکنون ۹ هزار و ۱۵۲ پرونده درخواست تسهیلات به بانک‌ها ارائه شده اما تنها ۶۰ واحد تسهیلات دریافت کرده‌اند.


به گزارش فرهنگ نیوز، بهروز ریاحی شامگاه یکشنبه در مراسم تجلیل از صنعتگران استان فارس اظهار داشت: با وجود اینکه هیئت دولت به وزارت صنعت و معدن برای رفع مشکلات صنعتگران ابلاغیه داده است اما قوانین بانک‌های عامل سبب شد این موضوع ناقص و مشکلات صنعتگران همچنان باقی بماند.

وی عنوان کرد: امروزه نظام بانکی دولت را برای تحقق شعار رونق تولید حمایت نمی‌کند و به همین منظور پیش‌بینی می‌شود امسال تنها20 درصد واحدهای صنعتی بتوانند از تسهیلات بانکی برخوردار شوند.

مشاور وزیر صنعت بیان کرد: کمال بی‌انصافی است که در برخی از محافل اعلام شود که دولت تدبیر و امید به بحث صنعت توجه ندارد زیرا در همین راستا امسال، مسئولان وزارت صنعت ومعدن مبلغ بیش از 4 میلیارد دلار با شرکت‌های خارجی قرارداد امضا کرده‌اند که از این مقدار 2 میلیارد دلار شرکت‌های خارجی در ایران سرمایه‌گذاری داشته‌اند.

وی با یادآوری اینکه قرارداد شرکت‌های سیتروئن و سایپا  به ارزش 530 میلیون دلار زیر نظر شرکا امضا شده و ما به عنوان وزارت صنعت، معدن وتجارت سیاست‌ها را مطرح کرده‌ایم افزود: در این قرارداد همه نکات از جمله انتقال تکنولوژی، طراحی، مهندسی و صادرات دیده شده است.

ریاحی خاطرنشان کرد: این مشارکت دومین همکاری شرکت‌های ایرانی و فرانسوی بعد از اجرای برجام است و امیدواریم این همکاری‌ها به صورت طولانی مدت ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما بر همکاری دراز مدت و پایدار که بهترین راه آن سرمایه‌گذاری مشترک است، تأکید داریم، تصریح کرد: ما معتقدیم همان طور که کشور ما بازار خود را در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی قرار می‌دهد، آنها هم باید بازارشان را در اختیار کالاهای مشترک تولید شده قرار دهند که بر پایه توافقات اولیه پیش‌بینی شده که 30 درصد از محصولات مشترک تولید شده در 5 سال اول با تعهد طرف فرانسوی و بعد از 5 سال به صورت توافقی صادر شود.

مشاور وزیر صنعت گفت: امسال در برنامه رونق تولید چهار موضوع مهم هدف‌گذاری شده که تحریک تقاضا بازار یکی از آنهاست و تلاش داریم با توزیع کارت‌های اعتباری خرید کالا ایرانی در میان افراد جامعه رونق گیرد.

ریاحی با اعلام اینکه سال گذشته برای نخستین بار تراز واردات و صادرات در کشور اجرا شد گفت: سال گذشته 48 میلیارد و 236 میلیون دلار کالا به ایران وارد و 49 میلیون دلار کالای ایرانی به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر شد و امسال تلاش داریم مبلغ صادرات کالاهای کشور را به 60 میلیارد دلار افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه صادرات محصولات به کشور روسیه برای ایران آسان است افزود: دلیل این موضوع پایین بودن استاندارد کشور روسیه است که سبب شده کارخانجاتی مانند شیر مقدار صادرات آن قابل توجه باشد.

مشاور وزیر صنعت موضوع اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک اصل در پیشرفت و رونق اقتصادی اعلام کرد وگفت: ضروری است که برای اجرای منویات مقام معظم رهبری به توانایی‌های کشور اعتماد داشته باشیم زیرا در حال حاضر با ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی سرمایه‌گذران توانسته‌اند با مشکلات کمتری در این زمینه فعال باشند.

ریاحی بیان کرد: تلاش داریم شهرک‌های صنعتی تخصصی در کشور ایجاد کنیم که هم اینک در برخی از استان‌های کشور مانند اصفهان، یزد و شیراز شهرک‌های تخصصی مثل کاشی، سنگ، قطعات الکترونیکی و تولیدات آبزیان راه‌اندازی شده است.

منبع: تسنیم


95/5/4 - 10:35 - 2016-7-25 10:35:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن