تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نصيحت را بپذيرد، از رسوايى به سلامت مى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820579125




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطيب جمعه تهران: برخورد با نجومي‌ها را سياسي نکنيد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: خطيب جمعه تهران: برخورد با نجومي‌ها را سياسي نکنيد
خطيب موقت نماز جمعه تهران با بيان اينکه مردم مي‌خواهند عدالت را در نظام اسلامي ببينند، گفت: مردم ما تحمل نمي‌کنند که برخي مسئولان بخواهند خوي اشرافي‌گري را در جامعه زنده کنند.


به گزارش فارس، آيت‌الله سيداحمد خاتمي به موضوع حقوق‌هاي نجومي برخي مسئولان دولتي اشاره کرد و گفت: اينکه امروز درباره حقوق‌هاي نجومي صحبت مي‌کنيم به دليل اين است که هنوز اين مسئله زنده و تمام نشده است.
خطيب موقت نماز جمعه تهران با قدرداني از مسئولان سه قوه درباره حقوق‌هاي نجومي اظهار داشت: اينکه مسئولان سه قوه با تعيين حقوق و برخورد با متخلفان اقداماتي کرده‌اند ستودني است اما ما انتظار داريم که اين کارها مقطعي نباشد و استمرار يابد. خاتمي با تأکيد بر اينکه سياسي کردن مسئله حقوق‌هاي نجومي و پاسکاري آن اقدام درستي نيست، گفت: اين حقوق‌هاي نامتعارف محکوم است، بنابراين چه اين اقدام در دولت سابق يا در دولت کنوني اتفاق افتاده باشد محکوم است، حتي اگر در دولت آينده نيز اتفاق بيفتد باز هم محکوم خواهد بود.

وي بزرگ‌ترين سرمايه مسئولان را اعتماد مردم عنوان و تصريح کرد: با اين حقوق‌هاي نجومي اعتماد مردم در اين عرصه آسيب ديده است، بنابراين به سرعت اين اعتماد را جبران و ترميم کنيد و به مردم گزارش دهيد تا اعتماد مردم بازگردد. خطيب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: يک مسئول ما در حالي حقوق‌هاي نجومي را دريافت مي‌کند که برخي‌ها مي‌گويند حقوق يک ماه اين مسئول به اندازه تجميع حقوق 30 سال ماست. زوج‌هاي جوان وقتي مي‌خواهند 10‌ميليون وام بگيرند جانشان به لب مي‌رسد اما يک‌باره يک مسئول چنين حقوق‌هايي دريافت مي‌کند. سيداحمد خاتمي با بيان اينکه برخورد مقطعي با حقوق‌هاي نجومي دردي درمان نمي‌کند، گفت: بايد منافذ ورودي اين حقوق‌ها بسته شود.
  
موشک‌هاي ما نه به بان‌کي‌مون ربط دارد نه به برجام
خطيب موقت نماز جمعه تهران همچنين به گزارش بان‌‌کي‌مون درباره  ايران اشاره كرد و گزارش دبيرکل سازمان ملل متحد را غيرمنصفانه و ظالمانه خواند. وي افزود: آقاي بان کي‌مون بدعهدي امريکا را نديده و بعد از ايران مي‌خواهد که در مورد مسائل موشکي نگراني‌ها را برطرف کند. قصه موشکي ما نه به دبيرکل ربط دارد و نه به برجام.
خاتمي خاطرنشان کرد: امريکايي‌ها به عهد خود وفا نکردند. بيش از 50 لايحه ضدبرجام در مجلسين خود به تصويب رساندند اما آقاي بان‌‌کي‌مون اينها را نمي‌بيند. البته از دبيرکلي که تحت تأثير صهيونيست‌هاست و از عربستان دلار دريافت مي‌کند غير از اين انتظار نيست.
  
اردوغان 2 عذرخواهي بدهکار است
وي به حوادث ترکيه و کودتاي نافرجام در اين کشور اشاره كرد و افزود: از نخستين ساعات کودتا کشور ما کودتا را محکوم کرد چراکه غلبه زورمدارانه محکوم است. اين محکوميت يک مبنا دارد و آن اينکه ما به رأي مردم احترام مي‌گذاريم و از دولت ترکيه حمايت مي‌کنيم و با همين مبنا کودتا را محکوم کرده و با همين ملاک مي‌گوييم که هر فلسطيني و بحريني يک رأي بايد داشته باشد. خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: معناي مقابله با کودتا اين نيست که از رئيس‌جمهور ترکيه انتقاد نداشته باشيم. من از اين تريبون مي‌گويم که آقاي اردوغان دو عذرخواهي ديگر بدهکار است؛ نخست عذرخواهي از قربانيان داعش در کل دنيا، چون تنها دولتي بود که به داعش ميدان داد، دفتر و بازارچه مرکزي در اختيار آنها قرار داد و نفت دزدي داعش را به تاراج برد. وي عذرخواهي ديگر اردوغان را متوجه مسلمانان جهان دانست و گفت: چرا ترکيه در برابر رژيم صهيونيستي منافقانه رفتار مي‌کند. يک بار در برابر آنان مي‌ايستد و بار ديگر از ايجاد روابط حسنه سخن به ميان مي‌آورد. وي در بخش ديگري از سخنان خود درباره حوادث بحرين نيز گفت: حکامي که در بحرين حکومت مي‌کنند به زبان قرآني جامعه فرعوني را شکل داده و به زبان امروزي ناقض حقوق بشر هستند. خاتمي اضافه کرد: حاکمان در بحرين با مديريت امريکا و انگليس با مردم خود بدترين برخوردها را دارند که اين ضد حقوق بشر است. طبق مواد فراوان حقوق بشر هيچ کسي حق سلب تابعيت يک شهروند را ندارد ولو اينکه جنايتکار باشد.
  
دولتمردان به جاي سياه‌نمايي به وعده‌ها عمل کنند
مسئولان دولتي بايد به وعده‌هايشان عمل کنند نه اينکه همه چيز را گردن گذشته بيندازند، نبايد عده‌اي به سياه‌نمايي بپردازند، بدانند اين روش‌ها جواب نمي‌دهد و بايد اعلام کنند که خودشان چه کاري انجام داده‌اند.
حجت‌الاسلام سيدرضا تقوي، رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور که به مناسبت سالگرد تأسيس نماز جمعه سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران بود، ضمن گراميداشت ياد و نام ابوذر زمان آيت‌الله طالقاني به عنوان اولين امام جمعه تهران، با بيان اينکه نماز جمعه نمايانگر نظم و برادري است، تصريح کرد: پشتيباني از مسئولان خدمتگزار در نظام اسلامي از ديگر اصول اساسي اين نظام است، ما از همه مسئولان اجرايي و خدمتگزاران مخلص که خالصانه به اين انقلاب خدمت مي‌کنند حمايت مي‌کنيم، ما به تبعيت از مقام معظم رهبري از دولت پشتيباني مي‌کنيم، چراکه دولت مظهر اقتدار ملت است، مسئولان دولتي بايد به وعده‌هايشان عمل کنند نه اينکه همه چيز را گردن گذشته بيندازند، نبايد عده‌اي به سياه‌نمايي بپردازند، بدانند اين روش‌ها جواب نمي‌دهد و بايد اعلام کنند که خودشان چه کاري انجام داده‌اند. وي در ادامه برخورد با فتنه و فتنه‌گران، ترويج و تقويت ارزش‌هاي اسلامي و انساني مانند جهاد، شهادت و ايثار و حمايت از مظلومان و محرومان جهان را از اصول نظام اسلامي دانست و گفت: مسئولان نظام از فتنه‌گران و از کساني که هنوز حاضر نيستند از کلمه فتنه استفاده کنند، براي مناصب مختلف استفاده نکنند. 


منبع : فارس



تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن