تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819245470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقال آب کارون حرام شرعی است


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
انتقال آب کارون حرام شرعی است
انتقال آب کارون حرام شرعی است نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با صور بیانیه ای انتقال آب کارون به فلات مرکزی برای مصارف کشاورزی و صنعتی را حرام شرعی و ضمانت‌آور خواند.


به گزارش فرهنگ نیوز؛ آیت‌الله عباس کعبی در پی مراجعات، مطالبات و سؤالات مکرر و انتظارات مردم خوزستان به ویژه کشاورزان در رابطه با بحران و کمبود آب ناشی از انتقال آب کارون به‌ویژه بعد از اظهارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر اینکه انتقال آب از سیاست‌های نظام و از باقیات و صالحات است که در زمان دولت موسوم به سازندگی شروع شده، بیانیه‌ای را صادر کرد.
 
در متن این بیانیه آمده است: انتقال آب کارون به فلات مرکزی برای مصارف کشاورزی و صنعتی بر اساس آنچه در مسئله «بیست و نهم» احیای موات «تحریر الوسیلة» امام راحل قدس سره الشریف و مسائل بعد از آن آمده است، حرام شرعی و ضمانت‌آور است، زیرا برخلاف حق سبق و اولویت در موارد تزاحم حقوق و باعث ضرر فاحش به مردم شریف استان خوزستان، خشک شدن و مردن هزاران هزار هکتار نخلستان و زمین کشاورزی است.
 
آیت الله کعبی در ادامه گفته است: محرومیت از آب کشاورزی حتی در کشت صیفی‌جات تاثیر منفی گذاشته و نیز باعث تغییر اکوسیستم طبیعی استان خوزستان و یک جنایت محیط ‌زیستی شده است.
 
همچنین در این بیانیه آورده شده است: یکی از عوامل پایه‌ای ریزگردها همین امر است، از شورای عالی آب و هیئت دولت و دستگاه‌های نظارتی کشور می‌خواهم  قانون و شرع را اعمال کنند به فریاد مردم ولایت‌مدار و انقلابی خوزستان، کربلای ایران  برسند و جلوی محرومیت بیشتر و این ظلم آشکار و تبعیض ناروا و بی‌عدالتی را بگیرند که فردا دیر است.
 
در پایان عنوان شده است: اقدام هماهنگ نمایندگان مجلس خبرگان رهبری استان خوزستان و نیز نمایندگان خوزستانی مجلس شورای اسلامی برای مقابله با بحران آب و مدیریت صحیح مطالبات مردم حداقل انتظار برای استیفای حق قانونی و شرعی مردم صبور و نجیب خوزستان است.
 
 

منبع: مهر


95/4/31 - 10:33 - 2016-7-21 10:33:34





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن