تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820663665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای عملیات آبخیزداری؛ راه برون‌رفت از بحران آب در سمنان


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اجرای عملیات آبخیزداری؛ راه برون‌رفت از بحران آب در سمنان
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، اجرای عملیات آبخیزداری را راه برون‌رفت از بحران آب در سمنان عنوان کرد.
محمدهادی نوچه گفت: اکنون در جهان زمزمه‌های بحران آب شنیده می‌شود و باید در کشورمان فعالیت‌های آبخیزداری را از نظر کمی و کیفی توسعه دهیم تا بتوانیم باعث حفظ منابع پایه (آب و خاک) شویم، با استفاده از آبخیزداری می‌توان در هر هکتار 500 مترمکعب آب استحصال کرد.
وی گفت: همچنین می‌توانیم 6.5 میلیون خاک را ترسیب کنیم؛ این در حالی است که اکنون در دریاچه‌های پشت سدها بالاتر از 230 میلیون مترمکعب رسوب جمع می‌شود که معادل یک سد بزرگ بوده و هر سال از ظرفیت سدهای کشور می‌کاهد.
نوچه اظهار داشت: علاوه بر آن، با آبخیزداری می‌توان در هر هکتار 120 کیلو علوفه تولید کرد که با توجه به مطرح شدن موضوع اقتصاد مقاومتی و محدودیت آب اهمیت آبخیزداری را دوچندان می‌کند.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: برنامه‌هایی ازجمله مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز کشور چند سالی است در دستور کار مسؤولان قرار گرفته، هر چند که در آغاز راه است ولی با اجرا شدن کامل آن اقدامی مفید و مؤثر در جهت اقتصاد مقاومتی خواهد بود.




تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن