تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803728286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبارزه با قضات ناسالم در دستور کار دستگاه قضایی ‌


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مبارزه با قضات ناسالم در دستور کار دستگاه قضایی ‌
دادستان عمومي و انقلاب تهران از محکوميت يکي از قضات سابق دادسراي تهران به لحاظ تعدد اتهامات به 15 سال حبس تعزيري خبر داد و گفت: حکم صادره هنوز به قطعيت نرسيده است.
به گزارش ميزان، جعفري‌دولت‌آبادي اين مطلب را در نشست با قضات دادسراي کارکنان دولت و فرهنگ و رسانه عنوان کرده است. وي با يادآوري اينکه يکي از رهنمودهاي مقام معظم رهبري در ديدار اخير با مسئولان عالي قضايي، مبارزه قاطع با قضات ناسالم بود، اظهار داشت: بايد با تخلفات و جرائم قضات برخورد جدي صورت گيرد.
دادستان عمومي و انقلاب تهران با يادآوري اين موضوع که دادسراي کارکنان دولت با جرائم ارتکابي از سوي کارگزاران و مديران ارشد نظام سر و کار دارد، در اين ميان رسيدگي به جرائم قضات را واجد اهميت بيشتري دانست و اظهار داشت: انتظارات از قاضي بـدان جهت که مردم منصب قضات را جايگاه انبيا و اولياي الهـي مي‌دانند، بسيار زياد است. اين موضوع، اهميت اقدامات اين ناحيه دادسرا در برخورد با جرائم را بيشتر جلوه‌گر مي‌سازد. جعفري‌دولت‌آبادي افزود: قاضي نماد دستگاه عدالت است و براي جلب بيشتر اعتماد مردم به قوه قضائيه، علاوه بر لزوم سلامت و کارآمدي دستگاه قضايي، قضات نيز بايد از جرائم و تخلفات به دور باشند.
وي از قضات اين دادسرا خواست در رسيدگي به پرونده‌هاي مرتبط با قضات ناسالم، سه عنصر سرعت، دقت و قاطعيت را مورد توجه قرار دهند. جعفري‌دولت‌آبادي همچنين اعلام کرد: پرونده‌هاي قضات ناسالم در سه حوزه‌ مالي، اخلاقي و مواد مخدر، بايد مورد توجه بيشتري قرار گيرد.
   
تأکيد بر جلوگيري از اطاله دادرسي
دادستان تهران در ادامه جلسه به بيان نکاتي در رابطه با رسيدگي به پرونده‌هاي قديمي و مهم پرداخت و اظهار داشت: قضات بايد نسبت تعيين وقت نزديک و براي پرونده‌هاي قديمي که به دلايل مختلف گرد و خاک اطاله دادرسي گرفته است، اقدام کنند. جعفري‌دولت‌آبادي در اين زمينه به پرونده‌اي اشاره کرد و گفت: اين پرونده در سال 89 تشکيل شده، اما تاکنون مختومه نشده است در حالي‌که بايد در رسيدگي به چنين پرونده‌هايي تسريع شود. وي با تأکيد به ضرورت احصاي مشکلات در مورد رسيدگي به پرونده‌هاي قديمي اظهار داشت: چنانچه اين پرونده‌ها به درستي مديريت و رسيدگي نشود، اقدامات ديرهنگام دادسرا در پرونده‌ها مؤثر نخواهد بود. «پيگيري پرونده‌هاي مهم» موضوع ديگري بود که جعفري‌دولت‌آبادي مطرح کرد. وي معيار اهميت پرونده‌ها را، زمان تشکيل، موضوع جرم، شخصيت و مقام متهم، تعدد جرائم، تعداد متهمان، تعداد شکات، خسارت وارده و تضييع حقوق عامه اعلام کرد و اظهار داشت: اين پرونده‌ها بايد به طور ويژه رسيدگي و پيگيري شود.
دادستان تهران با تأکيد بر ضرورت به سرانجام رساندن سريع اين قسم از پرونده‌ها، به قضات اطمينان داد که چنانچه در رسيدگي به پرونده‌ها، در چارچوب قانون عمل کنند، مورد حمايت دادستاني مي‌باشند.
   
رفتار با ضابطان نه خصومت و نه اعتماد مطلق
وي با تأکيد بر اينکه در رسيدگي به پرونده‌ها، استقلال قضايي بايد حرف اول را بزند، در خصوص چگونگي برخورد قضات با ضابطان دادگستري اظهار داشت: در رفتار با ضابطان، نه خصومت و نه اعتماد مطلق، زيرا خصومت، انرژي طرفين را از ميان مي‌برد و اعتماد مطلق نيز مرزهاي همکاري را به هم مي‌ريزد. قاضي در رسيدگي نبايد تابع ضابطان باشد، بلکه بايد به مطالب و گزارش‌هاي معتبر و مورد وثوق ضابطان توجه نمايد. در اين ميان اعتماد مطلق قاضي به ضابطان نيز امري پسنديده نيست.
جعفري‌دولت‌آبادي خاطرنشان کرد: طبق قانون آيين دادرسي کيفري به گزارش‌هاي ضابطان در صورتي بايد ترتيب اثر داده شود که برخلاف اوضاع و احوال و قرائن مسلم نبوده و بر اساس ضوابط و مقررات قانوني تهيه و تنظيم شده باشد. جعفري‌دولت‌آبادي به ضرورت تناسب قرارهاي تأمين کيفري با نوع جرم و شخصيت متهمان اشاره کرد و به قضات دادسراي فرهنگ و رسانه تأکيد کرد که اين تناسب به‌ويژه در پرونده‌هاي اين دادسـرا که از جنس مسائل فرهنگي است، از اهميت بيشتري برخوردار است، در اين امـور، مناسب است که در بازداشت افراد به حداقل‌ها و قدر متيقن اکتفا شود.
   
آزادي مطبوعات در نقد مسئولان
دادستان عمومي و انقلاب تهران با اشاره به حمايت قانون مطبوعات از انتقاد سازنده نسبت به مسئولان، اظهار داشت: نقد مسئولان و حاکميت آري اما نفي نظام اسلامي، مقابله با آن، توهين و تخريب مسئولان و افترا به دستگاه‌هاي دولتي و مسئولان توسط مطبوعات، جرم است. وي تأکيد کرد: طبق قانون مطبوعات، نشريات جز در موارد اخلال به مباني و احکام اسلام، حقوق عمومي و خصوصي آزادند و حق دارند انتقادات سازنده را با رعايت موازين اسلامي و مصالح جامعه منتشر نمايند.






تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن