تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805674088




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گرما در یزد بیداد می‌کند/ روزهای گرمتر در انتظار است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر گزارش می‌دهد؛
گرما در یزد بیداد می‌کند/ روزهای گرمتر در انتظار است

گرمای هوا


شناسهٔ خبر: 3710998 - سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
استانها > یزد

.jwplayer{ display: inline-block; } یزد ـ گرما ویژگی‌اقلیمی یزد است و دمای بالای هوا در این استان دور از ذهن نیست اما به نظر می‌رسد گرمای این روزها بی‌سابقه است و مردم سازگار و اهل مدارای یزد دیگر تحمل این شدت گرما را ندارند. خبرگزاری مهر ـ گروه استان‌ها: هوا به شدت گرم است و همه از این همه گرمی به اضافه تابش شدید نور خورشید گلایه دارند، «انگار از زمین و آسمان آتش می‌بارد»، این جمله اغلب مردمی است که ناچارند ساعتی از روز را در یزد و دیگر شهرستانهای استان یزد تردد کنند. گرما از یک طرف، تابش شدید نور خورشید و شهر بدون سایه از طرف دیگر به شدت کلافه کننده شده حتی بادی که می وزد داغ است. یزد همیشه گرم بوده و گرما صفت شهرهای کویری نظیر شهرهای استان یزد است اما امسال گرمای یزد گویی اندکی متفاوت از دیگر سال‌هاست. ظریفی می‌گفت: یا سرمای سوزان زمستان‌های یزد، گرمای هر سال تابستان را از ذهنمان پاک می‌کند یا هوا امسال به واقع جور دیگری گرم است. دمای هوای یزد امسال به ۴۹ درجه هم رسید امسال دمای هوا در یزد تا ۴۹ درجه سانتیگراد هم رسید که البته این درجه گرما از سوی هواشناسی اعلام نشد و گرمای هوای یزد در گرمترین روزها و ساعات در نهایت ۴۳ درجه اعلام شد در حالی که دماسنج‌های خانگی خبر از دمای ۴۹ درجه ای نیز داده اند. ظهرهای گرم یزد همه چیز را ذوب می کند. از تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی گرفته تا هر آنچه که ساعت‌ها به ناچار در زیر تابش مستقیم و شدید نور خورشید باقی می ماند.

گرما مردم شهر را نیز کلافه کرده و سرعت برای انجام امور روزمره و بازگشت به خانه ها و آرامیدن در زیر باد کولرها به خوبی مشاهده می شود. کلافگی در سیمای مردم یزد به خوبی مشاهده می شود و گاه حتی در اثر بی حوصلگی و کلافگی، برخی بحث‌های کوچک به ویژه هنگام رانندگی، به دعواهای بزرگ ختم می‌شود. محدودیت‌های آبی مشکلات گرما را در یزد دو  چندان کرده است گرمای هوا که تحمل آن جهادی بزرگ است از یک سو، کم آبی و محدودیت های این چنینی نیز از سوی دیگر بر مشکلات مردم یزد افزوده است. در شرایطی که مسئولان استان مدام نگران بحران آب هستند، کولرهای آبی نیز در این گرمای هوا بی وقفه کار می کنند و میزان مصرف آب در این روزهای گرم و کم آب را افزایش داده اند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در این باره اظهار داشت: در کل استان یزد ۴۰۰ هزار کولر آبی کار می کنند که این کولرها میزان مصرف آب را به شدت افزایش داده اند. علی اسلامی عنوان کرد: کولرهای آبی میزان مصرف آب در استان یزد را تا ۵۰ درصد افزایش می دهد و این در حالی است که در استانی نظیر یزد، کولرها پنج ماه از سال را مدام کار می کنند. سرانه مصرف آب در تابستان به ۳۶۹ لیتر به ازای هر نفر می رسد اسلامی، سرانه مصرف آب در زمستان در استان یزد را ۵ میلیون و ۷۶۰ هزار مترمکعب اعلام کرد و بیان داشت: این میزان در کل استان به طور میانگین به ازای هر نفر ۱۸۵ لیتر است که در تابستان به ۳۶۹ لیتر به ازای هر نفر می‌رسد. وی، مجموع مصرف آب در تابستان‌های یزد را دو برابر زمستان‌ها دانست و یادآور شد: در تابستان گذشته ۱۰ میلیون و ۷۱۰ هزار مترمکعب آب در یزد مصرف شد.

اسلامی افزود: این میزان مصرف در برخی شهرهای استان یزد بیشتر است به عنوان مثال در حالی که در فصل تابستان سرانه مصرف آب در یزد به ازای هر نفر ۳۲۰ لیتر است این میزان در تفت به ۵۸۰ لیتر، در مهریز به ۴۲۰ لیتر، اردکان ۴۲۰ لیتر، اشکذر ۵۲۰ لیتر، بافق ۳۸۰ لیتر و در بهاباد ۴۲۰ لیتر است. تغییرات دمایی طی چند روز آینده پایدار نیست در چنین شرایطی گرم شدن هوا و افزایش هر روزه دما نیز وضعیت را دشوارتر می کند اما در هر حال وضعیت آب و هوایی یزد فعلا بر این منوال است و بر اساس گزارش‌های هواشناسی، حتی تغییرات کوچک طی دو سه روز آینده نیز چندان پایدار نخواهد بود. کارشناس هواشناسی استان یزد در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: بر اساس نقشه های هواشناسی روزهای گرمی در مدت زمان باقیمانده از فصل تابستان به ویژه یک ماه آینده در انتظار استان یزد است و دمای هوا تقریبا یک درجه گرمتر از میانگین بلند مدت خواهد بود. سیدعلی میرحسینی از افزایش دمای هوا طی امروز و فردا در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: دمای دیروز هوا در شهر یزد ۴۳ درجه بوده که امروز به ۴۴ درجه می رسد. دمای هوا امروز در بافق به ۴۶ درجه سانتیگراد می رسد وی یادآور شد: در برخی مناطق استان نظیر شهر بافق نیز گرمای هوا بیشتر از مرکز استان یا میانگین استانی است و امروز به ۴۶ درجه سانتیگراد خواهد رسید. میرحسینی تصریح کرد: از روز چهارشنبه هفته جاری با شمالی شدن جریانات، از شدت گرما کاسته می شود و دما تا پنج درجه کاهش خواهد یافت اما این کاهش دما مقطعی است و مستمر نخواهد بود. وی عنوان کرد: دمای هوا در اغلب نقاط این استان در دو هفته گذشته بالای ۴۰ درجه بوده که در روزهای پایانی همین هفته به زیر ۴۰ درجه می رسد ضمن اینکه در بسیاری از نقاط استان شاهد وزش باد نسبتا شدید و احتمال گرد و خاک از امروز تا چهارشنبه خواهیم بود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن