تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802153623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از جیب خالی مردم تا بازار کساد خودروسازان


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
از جیب خالی مردم تا بازار کساد خودروسازان
از جیب خالی مردم تا بازار کساد خودروسازان بازار خودروی ایران سال‌ها وماه‌های پر حاشیه‌ای را پشت سر می گذارد. از یک سو قیمت گذاری خودروهای تولید داخل همچنان محل بحث بین شوراری رقابت و وزارت صنعتی است که با طرفداری از خودروسازان اعتقاد دارد قیمت گذاری خودرو ها باید آزاد شود و ....


به گزارش فرهنگ نیوز؛ بازار خودروی ایران سال‌ها وماه‌های پر حاشیه‌ای را پشت سر می گذارد. از یک سو قیمت گذاری خودروهای تولید داخل همچنان محل بحث بین شوراری رقابت و وزارت صنعتی است که با طرفداری از خودروسازان اعتقاد دارد قیمت گذاری خودرو ها باید آزاد شود و از سوی دیگر بی کیفیتی و گرانی خودرو، هم مردم را شاکی کرده و هم قدرت خرید خودرو را پایین آورده تا جایی که رکود شدید به بازار خودرو حاکم است.

طبق آماری که از برخی نمایندگی‌های فروش خودروهای صفر داخلی جمع‌آوری شده، طی ماه‌های  گذشته مشتریانی که برای ثبت‌نام خودرو صفر برای مصرف شخصی یا سرمایه‌گذاری به این نمایندگی‌ها مراجعه می‌کردند، به طور محسوس کاهش پیدا کرده‌اند؛ تا جایی که برخی از نمایندگی‌ها را با رکود جدی در معاملات خودرویی مواجه کرده است.
 
از سوی دیگر، رکود تاثیر زیادی در خرید و فروش خودروهای دست دوم داشته است؛

به طوری که نمایشگاه‌داران فروش خودروهای دست دوم نیز از این موضوع ناراحت و نگران هستند.  

خرداد امسال نایب رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو استان تهران ضمن اشاره به چهارمین سال رکود در بازار معاملات خودرو عنوان کرد:«مردم به خاطر اینکه دستشان خالی است، قادر به خرید خودرو نیستند.»

در واقع بالا بودن نرخ خودروها برای قشر متوسط باعث شده سبد خرید خودرویی مردم کوچک شود و جز چند خودروی نسبتا ارزان قیمت مانند انواع پراید و برخی پژوها،‌ بازار دیگر خودرو ها کساد باشد.

طرح‌های حمایتی بی نتیجه دولت برای بازار خودرو

از سوی دیگر، در روزهایی که به حمایت از تولید ملی توصیه می شود، طرح های خودرویی دولت نتوانسته برای بازار خودرو موثر باشد.

هنوز از یادها نرفته است که اواخر سال ۹۴، پرونده بسته دولت برای خروج از رکود در بازار خودرو برخلاف آنچه وعده شده بود، در کمتر از یک هفته بسته شد.آن هم با پایان وام 25 میلیونی خودرو و فروش رفتن 125 هزار دستگاه خودروی در انبار مانده شرکت های بزرگ خودرو سازی!

نکته مهم اما اینجا بود که دولت درحالی هدف اصلی بسته رونق اقتصادی را حمایت از تولید داخلی عنوان می‌کرد که در لیست خودروهای قابل فروش نام محصولات چینی نیز به چشم می‌خورد و این‌گونه بود که خودروسازان چینی هم مشمول حمایت‌های دولتی و تسهیلات بانکی شدند هر چند که دولتی ها در آن روزها اعلام کردند،‌ سهم خودروهای چینی در این تسهیلات نا چیز بوده است! در این میان اما این طرح هر چه بود جز تاثیر مقطعی برای فروش خودرو با استفاده از حربه وام بانکی با توجه به نداشتن قدرت خرید مردم، نتوانست کاری برای رونق گرفتن دایمی بازار خودرو انجام دهد.

سودجویی تمایندگی‌های خودرو از آشفته بازار رکود

به تازگی اما خبر رسیده است که در این آشفته بازار رکود، برخی از نمایندگی‌ها با توسل به شیوه های خاصی، به حصول سود از وضعیت آشفته بازار اقدام می کنند. دریافت پول پیش بالای پنجاه درصد از قیمت مقطوع خودرو از متقاضیان خرید خودرو یکی از این شیوه هاست که طی این سال‌ها همواره مورد نقد مشتریان و فعالان بازار خودرو قرار داشته است.
 
این اتفاق که بیشتر در رابطه با خودروهای وارداتی در حال رخ دادن است، بنا بر گفته یکی از واردکنندگان خودرو، «گردش سرمایه از جیب مردم است.» به‌گونه‌ای که برخی کارشناسان معتقدند بسیاری از شرکت‌های واردکننده خودرو، از سرمایه‌ خود برای واردات خودرو استفاده نکرده و منابع مالی مورد نیاز را تنها از طریق پیش فروش خودرو تامین می‌کنند.

از سوی دیگر،‌ یکی از شرکت های خودرو سازی دست به کار شده و برای جذب خریداران وعده پرداخت ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان تسهیلات در قبال خرید محصولاتشان را داده؛ اتفاقی که آنچنان هم معلوم نیست گره های رکودی این بازار را بگشاید و در واقع راهی امتحان شده  و مقطعی است. به این ترتیب است که بازار خودروی ایران همچنان در خواب خرگوشی به سر می برد و معلوم نیست با وجود گرانی و بی کیفیتی خودروهای داخلی و از سوی دیگر هجوم خودروهای چینی به بازار ایران،‌چه سرنوشتی برای این بازار در پیش خواهد بود!

منبع: مشرق


95/4/20 - 08:28 - 2016-7-10 08:28:03





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن