تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819059439




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خودرویی‌‌ها به افت شاخص دامن زدند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: خودرویی‌‌ها به افت شاخص دامن زدند اقتصاد > بازار مالی - اقتصاد نیوز نوشت:در بازار امروز دوشنبه، شاخص کل بورس 116 واحد کاهش یافت و به کانال 73 هزار واحدی عقب‌نشینی کرد.

در بازار امروز دوشنبه، شاخص کل بورس 116 واحد کاهش یافت و به کانال 73 هزار واحدی عقب‌نشینی کرد. این شاخص که در ارتفاع 73 هزار و 947 واحدی توقف کرد، تحت تاثیر نمادهای «خودرو»، «کگل»، «فارس» و «ومعادن» منفی شد. البته نمادهای «تاپیکو»،‌ «حکشتی» و «فملی» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند. 

در این راستا احسان حاجی گفت: باز هم صنعت خودرو نقش ویژه خود را در کلیت بازار به رخ کشید. امروز با عرضه‌های نسبتا قوی در گروه خودرو و منفی معامله شدن اکثر نمادهای این گروه رمق خریداران در کل بازار گرفته شد و انگیزه‌ای برای ادامه خریدهای روز گذشته باقی نگذاشت و نهایتا شاخص کل با 116 واحد منفی و شاخص هم وزن با 42 واحد منفی به کار خود پایان دادند.

این تحلیلگر بازار سهام خاطرنشان کرد: گروه خودرو اکثرا به صف روش رسیدند و گروه بانکی همچنان در وضعیت متعادل رو به منفی معامله می‌شوند. 

او اظهار کرد: درمعاملات امروز برخی حمایت‌ها در گروه پالایشی مشاهده شد و تحرکات مثبتی نیز در پتروشیمی‌ها مشاهده شد. 

حاجی افزود: نکته دیگر معاملات این روزها عدم کاهش و بعضا افزایش نسبی حجم معاملات است که در صورت تداوم می‌تواند حامی خوبی برای رشدهای آتی باشد.

این فعال بازار سهام گفت: به نظر می‌رسد وضعیت این روزهای بازار ریشه در تحلیل‌های تکنیکی سرمایه‌گذاران داشته باشد. همانطور که در تصویر مشخص است طی پنج روز کاری گذشته نمودار شاخص کل بازار در حال دست و پنجه نرم کردن با سقف کانال و خط مقاومتی خود به سر می‌برد. در صورتی که حجم خریداران بتواند نمودار شاخص را از حوالی خط ترسیم شده عبور دهد (سناریوی سبز رنگ) در این‌صورت رونق خوبی را طی نیمه دوم تیرماه در بازار خواهیم داشت بطوریکه شاخص بتواند خود را تا حوالی 77 هزار واحد حرکت دهد. 

او ادامه داد: از طرف دیگر فزونی عرضه بر تقاضا طی روزهای آینده می‌تواند افت موقت دیگری را در تصویر ایجاد کرده (سناریوی قرمز رنگ) و مجددا حمایت 71 هزار واحدی را برای حمایت بازار مطرح کند. اما به نظر نمی‌رسد حتی در صورت شروع یک ریزموج کاهشی جدید، این افت دوام بلندی داشته باشد.

حاجی در پایان افزود: بنابر این با توجه به تصویر زیر بهتر است منتظر عکس‌العمل بازار نسبت به محدوده مقاومتی طی روزهای آینده باشیم.








  22439

کلید واژه ها: بازار خودرو - خودروسازان - خودرو -




دوشنبه 14 تیر 1395 - 15:29:17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن