تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819805886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست فتواي جهاد عليه داعش در افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: درخواست فتواي جهاد عليه داعش در افغانستان
در شرايطي كه نيروهاي دولتي افغانستان با طالبان در بدخشان و با داعش در ننگرهار درگير هستند و از طرفي نخستين محموله كمك‌هاي نظامي چين براي مقابله با تروريست‌ها به كابل ارسال شده است، سناي افغانستان از عملاي ديني درخواست كرد تا فتوايي عليه جهاد با داعش در اين كشور صادر كنند.
درگيري بين نيروهاي دولتي افغانستان و طالبان در هفته‌هاي اخير تشديد شده است. مقام‌هاي امنيتي ولايت بدخشان در شمال شرق افغانستان گفته‌اند كه نيروهاي امنيتي با عقب ‌زدن حمله سنگين طالبان در منطقه راغستان، بيش از ۲۵ عضو اين گروه را كشته‌اند. گل‌ محمد بيدار، معاون والي بدخشان، به بي‌بي‌سي گفت كه اين نبرد در پي تهاجم جمعه شب طالبان به مركز فرمانداري راغستان آغاز شد. بيدار افزود كه با نزديك شدن طالبان به مركز فرماندهي پليس راغستان، نيروهاي امنيتي به كمك نيروهاي اعزامي از كابل و حمايت هليكوپترهاي توپدار، ستيزه‌جويان اين گروه را مجبور به عقب‌نشيني كردند. معاون والي گفت كه در حال حاضر، طالبان به مواضع قبلي خود بازگشته‌اند، ولي نيروهاي دولتي تصميم دارند كه آنها از راغستان بيرون برانند. همزمان با درگيري با طالبان، داعش نيز حملات خود در افغانستان را تشديد كرده است. به دنبال حمله داعش به ولايت ننگرها و كشتن دهها تن و گروگان گرفتن 30 زن و كودك،  وزارت دفاع افغانستان اعلام كرده است كه در دو روز گذشته عمليات‌هاي هوايي و زميني نيروهاي امنيتي در اين منطقه بيش از ۱۵۰داعشي كشته شده‌اند. به گزارش خبرگزاري جمهور، مجلس سنا با اشاره به‌ گروگانگيري و ظلمي كه گروه داعش در ولايت ننگرهار بر مردم روا داشته، از علماي ديني خواسته كه عليه اين گروه اعلام جهاد سراسري كنند. طيب عطا يكي از سناتوران در نشست روز يك‌شنبه مجلس سنا با اشاره به ظلم و تعدي گروه داعش در ننگرهار گفت كه اين گروه دشمنان مردم افغانستانند و بايد تبليغات گسترده در سراسر كشور عليه اين گروه به راه انداخته شود. از سوي ديگر، چين كه يكي از كشورهاي حاضر در مذاكرات چهارجانبه صلح است اولين محموله از كمك‌هاي نظامي خود را به دولت افغانستان ارسال كرد. حنيف اتمر، مشاور امنيت ملي رئيس‌جمهور افغانستان هنگام تحويل‌ گرفتن اين كمك‌ها در فرودگاه كابل گفت كه اين محموله شامل سلاح، مهمات و وسايل حمل و نقل و تداركاتي مي‌شود كه ارزش آن به ميليون‌ها دلار مي‌رسد.





تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن