تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802881443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش 60 درصدی فروش آهن و فولاد ساختمانی /احتمال رونق مسکن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس اتحادیه صنف آهن و فولاد در گفت وگو با پانا: کاهش 60 درصدی فروش آهن و فولاد ساختمانی /احتمال رونق مسکن رئیس اتحادیه صنف آهن و فولاد با اشاره به اینکه 60 درصد از فروش صنف آهن و فولاد ساختمانی در کشور به دلیل رکود بازار مسکن کاهش یافته است ، عنوان کرد: کاهش نرخ سود بانکی می تواند موجب رونق بازار مسکن در نیمه دوم سال جاری شود منوط به آنکه سیاست های دولت موجب تحرک این بازار و رونق فعالیت های عمرانی شود.
۱۳۹۵ شنبه ۱۲ تير ساعت 09:28

خبرگزاری پانا+

محمد آزاد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا در خصوص تاثیر رکود بازار مسکن بر صنف آهن گفت : درسال 94 حدود 60از تولید مسکن کاهش یافت که به طور مستقیم بر بسیاری از صنایع وابسته به ساخت و ساز از جمله صنف آهن و فولاد تاثیر داشته است ودر این میان فروش آهن آلات صنعتی که مواد اولیه کارخانجات صنعتی است ارتباطی با آهن آلات ساختمانی ندارد .
وی افزود: در طول سال 94 فروش آهن آلات ساختمانی کاهش داشته و مطابق آمار شهرداری صدور پروانه های ساخت حدود 58 درصد در سال گذشته کاهش داشته است و این رکود در سال جاری نیز ادامه یافته و با وجود پشت سر گذاشتن فصل بهار اتفاق عمده ای در بازار تولید و فروش مسکن به وجود نیامده است .
رئیس اتحادیه صنف آهن و فولاد بیان کرد: اگر رکود مسکن خاتمه یابد این پیش بینی که بسیاری از صنایع وابسته به مسکن از وضعیت کنونی خارج شود وجود دارد اما این خروج بستگی به سیاست ها و موضع دولت در بخش مسکن دارد .
وی ادامه داد: اگر دولت طرح های عمرانی را با جدیت پیگیری کند بر رونق صنایع وابسته تاثیر دارد اما به نظر می رسد با محدودیت های بودجه ای کشور بودجه طرح های عمرانی به بخش بودجه های جاری هدایت شود که معنای آن عدم اجرای طرح هایی است که در قوانین برنامه ای پیش بینی شده است .
آزاد گفت : به دلیل تبلیغات منفی که علیه انبوه سازی مسکن به وجود آمده و انتقاداتی که به مسکن مهر وارد شده است کار عمرانی چندانی که بتواند محرک صنایع وابسته به طرح های عمرانی باشد در کشور وجود ندارد .
رئیس اتحادیه صنف آهن و فولاد خاطرنشان کرد: در 6 ماه ابتدایی سال جاری تحرک چندانی برای بخش مسکن قابل پیش بینی نیست اما در نیمه دوم سال اگر بخشی از نقدینگی که به دلیل کاهش نرخ سود سپرده های بانکی تمایل به بازارهای دیگر دارد به بازار مسکن هدایت شود رونق بسیاری از بخش های وابسته به مسکن قابل پیش بینی خواهد بود.
آزاد عنوان کرد: بورس اوراق بهادار نیز تمایلی به جذب نقدینگی نداشته و احتمال دارد که مسکن تحرکی را از خود نشان دهد .
رئیس اتحادیه صنف آهن و فولاد با اشاره به وجود بافت های فرسوده در کشور تصریح کرد: بافت های فرسوده کشور ظرفیت بسیاری برای رونق ساخت و ساز در کشوردارند و اگر سرمایه ها به سمت بازار مسکن برود بازار آهن و فولاد نیز از رکود خارج می شود .
100 هزار مسکن مهر تکمیل شده فاقد متقاضی است
وی با انتقاد از سیاست دولت در بخش مسکن خاطرنشان کرد: طرح مسکن مهر در دولت نهم با انتقاد صریح دولت یازدهم مواجه شد و طرح های نیمه کاره رها شد که خود زیان بسیاری به دنبال دارد البته طرح های تکمیل شده مسکن مهر هم متقاضی چندانی ندارد و حدود 100 هزار مسکن مهر تکمیل شده فاقد متقاضی است .
آزاد عنوان کرد: دولت یازدهم طرح مسکن اجتماعی را برای رونق بخش مسکن مطرح کرد اما تا کنون وارد مراحل اجرایی نشده و جزئیات آن نیز به درستی روشن نیست .













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن