تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798626058




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وعده‌های هلال احمر با گذشت 2 سال به کجا رسید؟/ بالگردهایی که به ایران نرسیدند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: وعده‌های هلال احمر با گذشت 2 سال به کجا رسید؟/ بالگردهایی که به ایران نرسیدند
از زمانی که رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران از انجام مذاکرات برای خرید 28 بالگرد برای این جمعیت خبر داد ، 2 سال می گذرد و تا امروز تنها یکی از بالگردها به صورت رسمی رونمایی شده است.

وعده‌های هلال احمر با گذشت 2 سال به کجا رسید؟/ بالگردهایی که به ایران نرسیدند
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،از زمانی که رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران از انجام مذاکرات برای خرید 28 بالگرد برای این جمعیت خبر داد تا امروز تنها یکی از بالگردها به صورت رسمی رونمایی شده است.


سید امیرمحسن ضیایی در آخرین روزهای سال 93 گفت: قصد داریم با خرید این بالگردها ناوگان آمبولانس هوایی تشکیل دهیم. یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های هلال‌احمر آماده‌سازی جامعه برای اتفاقات است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در مورد خرید بالگرد گفت: در پی آن هستیم تا با مذاکره بتوانیم تعدادی بالگرد از کشورهای دیگر خریداری و وارد کشور کنیم.

وی گفت: در این ارتباط مذاکرات برای خرید 6 بالگرد آغاز شده و امیدواریم به زودی به نتیجه برسد. همچنین در پی آن هستیم تا 22 بالگرد دیگر را نیز تهیه کنیم.

ضیایی همچنین گفت: با خریداری این 22 بالگرد می‌توانیم ناوگان آمبولانس هوایی خود را راه‌اندازی کنیم چراکه بالگردهای فعلی ما بالگردهای امدادی و مخصوص حمل و تجهیزات هستند.

*امدادرسانی و یک دنیا دردسر

امدادرسانی در کشوری به وسعت ایران با جغرافیای خاص و راه‌های صعب‌العبور نیازهای خاصی دارد که یکی از آنها را می‌توان بالگردهایی دانست که اکنون در قالب امداد و نجات و اورژانس هوایی در حال پرواز بر آسمان کشور هستند.

محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در این ارتباط گفت: با توجه به اینکه کشور ایران بلاخیز است گسترش آمبولانس هوایی در این مناطق ضروری است زیرا از هفت دانشگاه علوم پزشکی واقع در قطب جنوب شرق کشور فقط سه دانشگاه آمبولانس هوایی دارند.

به گفته معاون وزیر بهداشت، در کشور به 44 پایگاه اورژانس هوایی نیاز داریم که در حال حاضر 13 پایگاه در کشور فعال است. همچنین به بالگردهای تخصصی و اینکه این بالگردها قابلیت پرواز در شب را داشته باشند، نیاز داریم.

وزیر بهداشت هم پیشتر بر لزوم توسعه ناوگان اورژانس هوایی و توزیع مناسب پایگاه ها در مناطق مختلف کشور، تاکید کرده بود.

سید حسن قاضی زاده هاشمی که شهریور ماه در جلسه مشترک جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت حضور پیدا کرده بود در این ارتباط گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش می‌کنیم اورژانس هوایی را توسعه دهیم.

هاشمی، خواهان همکاری هلال احمر در توسعه اورژانس هوایی شد و گفت: برای این امر مطالعات و برنامه ریزی هایی نیز صورت گرفته است.

*تلاش هلال احمر برای توسعه ناوگان هوایی امداد و نجات کشور

ضیایی یک سال بعد از تلاش هلال احمر در خرید بالگرد برای توسعه ناوگان امداد و نجات خبر داد و گفت: این موضوع هر روز پیگیری می‌شود و ما در پی ایجاد تنوع در ناوگان بالگرد هلال‌احمر هستیم.

وی افزود: از روز اول هم این موضوع را تعقیب کردیم. خب، کارهای خوبی هم قبلاً انجام شده بود، یک ظرفیت‌هایی ایجاد شده بود، اما لازم است که این تقویت شود. مجلس هم علاقه‌مند هست به این موضوع و بالاخره ما هم برنامه‌مان را به‌طور فشرده گذاشتیم.

رئیس جمعیت هلال احمر در مورد هزینه تهیه این 6 فروند بالگرد گفت: تقریباً هرچه پول مجلس برای ما در نظر گرفته بود که حدود 43 میلیون دلار می‌شد به این کار اختصاص یافت.

وی در مورد خرید بالگردهای سبک گفت: مذاکراتی با شرکت «راشین هلی‌کوپتر» داشتیم و به تفاهماتی هم رسیده ایم، منتهی در این میان یک مشکل بزرگ وجود دارد و آن این است که در صورت خرید این بالگردها ما باید تمام زیر ساخت‌های خود را به سیستم‌های روسی تغییر دهیم.

ضیایی ادامه داد: تعداد بالگردها حداقل 50 فروند خواهد بود بنابر این نیاز است که سیستم «اورهال»، «مین‌تننس» و نگهداری به طور کامل به روسی تغییر کند.

وی گفت: اکنون تعدادی بالگرد روس داریم که می‌توانیم کار آنها را با یک کارشناس روس یا فرستادن بالگرد به روسیه انجام دهیم. ضمن اینکه بالگردهایی هم که خریداری شده و در دست ورود به کشور هستند، همه کارهایشان در داخل انجام می‌شود.

*رقابت «ایرباس» و «راشین هلی‌کوپتر» برای فروش بالگرد به ایران

رئیس جمعیت هلال احمر یادآور شد: تغییر شرایط تحریم‌ها موجب شده تا اکنون شرکت‌های ایتالیایی به همراه «ایرباس» نیز علاقمند به فروش بالگرد به ایران شده‌اند.

وی با بیان اینکه «ایرباس» دارای بالگردهای مخصوص امدادرسانی است گفت: این بالگردها امتحان خود را پس داده‌اند و وزارت بهداشت نیز به عنوان خریدار اصلی خدمت مایل است از این بالگردها استفاده کند.

ضیایی خاطرنشان کرد: ما با توجه به شرایط جغرافیایی، آب و هوا و هزینه‌های نگهداری تصمیم نهایی را می‌گیریم و بزودی حداقل 50 بالگرد را خریداری می‌کنیم.

*سقوط بالگرد امدادی در مهارلوی شیراز با 9 کشته

ششم فروردین 95 یک فروند بالگرد امدادرسانی در منطقه مسکونی «ده‌نو» نزدیک دریاچه مهارلوی شیراز دچار حادثه شد.

مسئولان محلی در ساعات اولیه این حادثه که در ساعت 20:30 رخ داد تعداد جانباختگان این حادثه را 9 نفر اعلام کردند.

مصطفی مرتضوی سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در این باره گفت: بالگرد متعلق به اورژانس بود و دو تیم امدادی هلال احمر برای کمک‌رسانی به محل سقوط اعزام شدند.

*نیاز به تجهیز ناوگان هوایی

در این شرایط و با توجه به وضعیت جغرافیایی کشور، راههای صعب العبور و فواصل بسیار میان شهرها در برخی استانها نیاز است که ناوگان هوایی هلال احمر تقویت شود.

اکنون مشخص نیست که در این مدت بالگرد جدیدی به ناوگان هوایی هلال احمر افزوده شده یا خیر چرا که اطلاع رسانی در این مدت ایجاد نشده است.

اگر بالگردی به ناوگان اضافه شده که چه بهتر اما اگر هنوز بالگردی اضافه نشده باید مسئولان پاسخگو باشند که چرا این پروسه 2 سال زمان برده با توجه به شرایطی که بعد از برجام پیش آمده است، 2 سال تأخیر در تأمین نیاز ناوگان هوایی اصلا پذیرفته نیست و در این میان مسئولان باید پاسخگو باشند.




۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن