تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى آيد و آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820370063




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يورو ‪ ۲۰۰۸‬ آلمان حريف پرتغال شد، كرواسي حريف تركيه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يورو ‪ ۲۰۰۸‬ آلمان حريف پرتغال شد، كرواسي حريف تركيه
البته شانس آلمان با توجه به پيروزي‌اش در برابر لهستان و داشتن ‪ ۳‬امتياز از اتريش يك امتيازي بيشتر بود. اما اتريشي‌ها مي‌خواستند ثابت كنند كه لياقت حضور در جمع بزرگان فوتبال اروپا را داشته‌اند و انتقادهايي كه از ضعف اين تيم ، كه به دليل نامزدي مسابقات در پيكارهاي مقدماتي شركت نكرده و مستقيما به دور نهايي راه يافته ، مطرح مي‌شود منصفانه نيست .

اما از همان آغاز بازي مشخص بود كه قدرت آلمان بر ميزبان مي‌چربد. با اين كه در نيمه اول آلماني‌ها كمي متزلزل عمل مي‌كردند و بيشتر اصرار بر حفظ توپ و نگه داشتن بازي داشتند، اما اتريشي‌ها آن قدر قوي نبودند كه از موقعيت‌هايي كه آلمان‌ها در اختيار آن‌ها قرار مي‌دادند استفاده كنند.

از آن سو آلمان در اولين دقايق بازي يك موقعيت بسيار خطرناك به دست آورد كه ماريو گومز از فاصله دو متري و در مقابل دروازه خالي توپ را به بيرون زد.

چند دقيقه پيش از پايان نيمه اول مانوئل گونزالز، داور اسپانيايي بازي ، مربيان هر دو تيم را به دليل مشاجره لفظي مداوم با يكديگر از كنار زمين اخراج كرد تا يواخيم لو، مربي آلمان ، و يوزف هيكرزبرگر، مربي اتريش ، حدود ‪ ۵۰‬دقيقه از بازي را از روي سكوهاي ورزشگاه دنبال كنند.

البته به نظر مي‌رسد اخراج يواخيم لو از كنار زمين تاثير مثبتي بر عملكرد تيم آلمان داشت .

آلمان‌ها در نيمه دوم تاكتيك كليشه‌اي بهترين دفاع ، حمله است را به كار بستند و موفق هم بودند.

هنوز پنج دقيقه از شروع نيمه دوم بازي نگذشته بود كه مدافعان اتريش پشت محوطه جريمه روي فيليپ لام خطا كردند. ميشائيل بالاك پشت توپ قرار گرفت و با ضربه‌اي محكم و از حدود ‪ ۲۸‬متري دروازه ، دروازه بان اتريش را مغلوب خود كرد.

در دقايق بعدي بازي اتريشي‌ها كه مي‌دانستند تنها پيروزي در اين بازي باعث خواهد شد كه شانس باقي ماندن در جام را داشته باشند براي زدن گل تساوي تلاش بسياري كردند اما موقعيت قابل توجهي به دست نياوردند.

در مقابل اين آلمان‌ها بودند كه در دقايق پاياني بازي توسط تورستن فرينگز و ميروسلاو كلوزه صاحب موقعيت گلزني شدند، اما در نهايت بازي با همان تك گل دقيقه ‪ ۴۹‬بالاك به پايان رسيد تا اتريش هم مثل سوئيس ، ديگر ميزبان بازي ها، خداحافظي زودهنگامي با جام ملت‌هاي اروپا داشته باشد.

آلمان با اين پيروزي با ‪ ۶‬امتياز در گروه دوم شد تا در مرحله يك چهارم نهايي در مقابل پرتغال ، تيم اول گروه يك و يكي از قدرتمندترين تيم‌هاي اين مسابقات ، قرار گيرد.

بازي تيم‌هاي كرواسي و لهستان براي دو تيم معناي كاملا متفاوتي داشت .

در حالي كه كرواسي با دو پيروزي از دو بازي صدرنشيني‌اش را در گروه مسجل كرده بود، لهستان براي صعود به يك معجزه نياز داشت .

اما لهستان نه تنها نتوانست كرواسي را شكست دهد كه اگر درخشش دروازه بانش ، آرتور بروتس ، نبود ممكن بود شكست سنگين تري متحمل شود.

در مقابل كرواسي با تركيبي به ميدان آمده بود كه نسبت به تيمي كه چهار روز قبل آلمان را دو بر صفر شكست داده بود، ‪ ۹‬تغيير داشت .

اما جز ده دقيقه اول بازي كه لهستاني‌ها با حملات خود بازي را در اختيار داشتند و حتي به زدن گل هم نزديك شدند، در ديگر اوقات بازي نشان داد كه حتي تيم دوم كرواسي هم توان آن را دارد كه اين تيم را به اولين تيم ‪۹‬ امتيازي جام ملت‌هاي اروپا تا به امروز تبديل كند.

جز ده دقيقه ابتدايي نيمه اول ، در بقيه دقايق اين نيمه توپ بيشتر در اختيار بازيكنان كرواسي بود و دانيل پرانجيچ ، ايوان راكيتيچ و ايوان كلاسنيچ هر سه موقعيت‌هاي مسلم گل را در مقابل بروتس از دست دادند.

لهستان هم در حالي كه ابي اسمولارك ، بهترين گلزن مرحله مقدماتي خود را روي نيمكت داشت از زهر لازم براي ايجاد خطر روي دروازه كرواسي برخوردار نبود و به اين ترتيب نيمه اول با نتيجه بدون گل به پايان رسيد.

در اولين دقايق نيمه دوم ، وقتي خبر گل بالاك در وين به ورزشگاه كلاگنفورت رسيد، لهستان عملا كورسوي اميد خود را براي صعود به مرحله بعد نيز بسته ديد و لحظاتي بعد از اعلام گل بالاك ، ايوان كلاسنيچ سرانجام موفق شد بروتس را تسليم كند و تيمش را جلو بيندازد.

شادي كلاسنيچ ، كه حدود يك سال و نيم پيش به بيماري حاد كليوي دچار شد و حدود يك سال پيش كليه‌اش را پيوند زده بود، يكي از متاثركننده‌ترين لحظات جام بود.

مربي لهستان بعد از اين گل بلافاصله اسمولارك را به بازي فرستاد، اما او هم با آنكه موقعيت‌هايي بدست آورد اما نتوانست سرنوشت بازي را تغيير دهد سرانجام بازي با همان نتيجه يك بر صفر به سود كرواسي و با تك گل دقيقه ‪ ۵۲‬ايوان كلاسنيچ به پايان رسيد تا شاگردان اسلاون بيليچ با اعتماد به نفسي بالا خود را براي ديدار يك چهارم نهايي روز جمعه برابر تركيه ، تيم دوم گروه يك ، آماده كنند.

برنده بازي آلمان - پرتغال در مرحله نيمه نهايي به ديدار برنده بازي كرواسي - تركيه خواهد رفت .

به اين ترتيب جدول رده بندي گروه ‪ B‬در پايان مرحله گروهي و در حالي كه هر يك از تيم‌ها سه بازي خود را انجام داده اند، به اين شرح است :
‪ .۱‬كرواسي ، تفاضل گل ‪ ۹ ،+۳‬امتياز
‪ .۲‬آلمان ، تفاضل گل ‪ ۶ ،+۲‬امتياز
‪ .۳‬اتريش ، تفاضل گل ‪ ۱ ،-۲‬امتياز
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن