تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821214026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونه یک کنفرانس خوب ارائه دهیم؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: چگونه یک کنفرانس خوب ارائه دهیم؟
فن بیان خوب، تسلط به موضوع و جذب مخاطب از مهمترین مولفه های یک سخنرانی خوب است.


علی زمانی برنامه ریز و مشاور تحصیلی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص نحوه ارائه کنفرانس خوب اظهار داشت: ارائه یک سخنرانی یا کنفرانس، نیاز به مهارت هایی دارد از جمله مهارت فن بیان، برقراری ارتباط با مخاطب و به کارگیری زبان بدن که هر قدر در این مهارت ها قوی تر  باشیم ارائه موفق تری خواهیم داشت. 


وی ادامه داد: نخستین و مهمترین مولفه یک کنفرانس خوب این است که کاملا به موضوع مسلط باشید و اطلاعات کاملی در این زمینه کسب کنید تا ارائه جامع و کاملی به نمایش بگذارید.


این کارشناس افزود: عامل تأثیرگذار بعدی قدرت فن بیان شماست؛ سطح صدا، فراز و فرود ها ،مکث ها و تأکید روی کلمات. بهتر است حین سخنرانی شمرده صحبت کرده و روی کلمات یا جملات مهم کمی مکث کنید تا اهمیت آن برای مخاطب مشخص گردد. داشتن دایره لغات گسترده و تنوع کلماتی که استعمال میکنید میتواند به جذابتر شدن و تاثیرگذاری ارائه شما کمک کند. 


زمانی تصریح کرد: جذب مخاطب از دیگر عوامل موثر در سخنرانی است .نحوه ورود به موضوع و شکل شروع سخنرانی میتواند شنونده را برای همراهی با شما راغب یا دلزده کند.پس بهتر است شروعی تاثیر گذار داشته باشید. 


وی تصریح کرد :سعی کنید با مخاطبانتان تماس چشمی برقرار کنید و هرگاه احساس کردید کسل و بی حوصله شده اند با یک شوخی فضا را عوض کنید. 


زمانی در پایان  گفت: لحن شما نیز می تواند روی ارائه شما تأثیر زیادی بگذارد. پرانرژی و علاقه مند صحبت کنید. اگر صدای شما بی حال و خسته باشد ممکن است شنونده دچار این شائبه شود که شما از روی بی میلی و اجبار این کار را انجام میدهید و توجهی به حرف های شما نشان ندهد.برای تزریق انرژی تازه بهتر است در خلال صحبت هایتان با پرسیدن سوال تمرکز شنونده را به سمت خودتان بکشید و ذهن شان را به چالش کشیده آنها را با خودتان همراه کنید. 





۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن