تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه‏دار هنگام افطار مستجاب مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821252974




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فاز نهايي عمليات فلوجه به رغم كارشكني امريكا


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فاز نهايي عمليات فلوجه به رغم كارشكني امريكا
نيروهاي عراقي چند گام بيشتر با مركز شهر فلوجه فاصله ندارند و عمليات بازپس‌گيري كامل اين شهر از گروه تروريستي داعش وارد مرحله نهايي خود شده است، با اين حال به دليل وجود تعداد زيادي غيرنظاميان عمليات با كندي پيش مي‌رود.
نيروهاي عراقي ديروز عمليات گسترده‌اي از چهار محور براي بازپس‌گيري كامل فلوجه آغاز كردند. مقامات عراقي روز يك‌شنبه گفته بودند دو كيلومتر بيشتر با مركز شهر ندارند. فلوجه در حدود 50 كيلومتري شمال غربي بغداد قرار دارد و اولين شهر مهمي بود كه دو سال پيش به كنترل داعش درآمد. عمليات نيروهاي عراقي از هشتم خرداد ماه شروع شده است و اين نيروها 16 خرداد موفق شدند وارد شهر شوند اما همزمان بانزديك شدن به مركز شهر، از سرعت عمليات آزادسازي فلوجه به طور قابل توجهي كاسته شده است. فارس سه‌شنبه گزارش داد كه آخرين خبرها از جبهه عملياتي فلوجه حاكي است پيشروي نيروهاي عراقي در حومه جنوبي اين شهر با كندي ادامه دارد. به نظر مي‌رسد مهم‌ترين عامل كندي عمليات، وجود دهها هزار غيرنظامي در شهر است. هرچند سازمان ملل از فرار 7هزار عراقي از شهر فلوجه طي چند روز گذشته خبر داده اما نگراني‌ها درباره سرنوشت بقيه غيرنظامياني كه موفق به فرار از اين شهر نشده‌اند، افزايش يافته است. غيرنظاميان در اين شهر در اوضاع وخيمي به سر مي‌برند و داعش از آنها به عنوان سپر انساني استفاده مي‌كند. علاوه بر اين مانع، نيروهاي عراقي به صورت گسترده‌اي شاهد مانع‌تراشي رسانه‌اي و سياسي بعضي كشورهاي منطقه از جمله عربستان سعودي عليه عمليات آزادسازي فلوجه هستند. رسانه‌هاي وابسته به سعودي مدعي شده‌اند حشدالشعبي اقدام به قتل‌عام مردم فلوجه مي‌كند. هرچند اين رسانه‌ها مدعي هستند نگران غيرنظاميان هستند اما ناظران معتقدند اين اقدامات با هدف ايجاد مانع در مسير آزادسازي فلوجه و شكست داعش صورت مي‌گيرد.
 
نشست‌هاي سرّي براي تجزيه عراق در تركيه
مسئولان امنيتي امريكايي در ديدارهاي مختلف با شخصيت‌هاي عراقي تجزيه عراق به سه اقليم را شرط اساسي براي غلبه بر داعش دانسته‌اند و در همين راستا جلسات متعددي در تركيه برگزار شده است.  به گزارش فارس، «طارق الهاشمي» و «رافع العيساوي» دو تن ار مقامات فراري عراق به تركيه به همراه «اثيل نجيفي» استاندار سابق و فراري نينوا، دو روز پيش در استانبول تركيه با «فريدون سينرلي اوغلو» معاون وزير خارجه تركيه داشته‌اند. در اين نشست روند عمليات فلوجه و آزادي موصل و همچنين تأسيس اقليم سني بحث شده است. به گفته منابع خبري، در جلسات آينده، «حارث الضاري» دبير كل هيئت علماي عراق و «خميس خنجر» دبير كل «المشروع العربي في العراق» (پروژه عربي در عراق) نيز حضور خواهند داشت. در اين نشست همچنين ژنرال‌هاي ارتش تركيه براي بررسي عمليات فلوجه و آزاسازي موصل حضور داشتند. به گفته اين منابع، نشست‌هاي تركيه در راستاي آماده‌سازي اعلام اقليم سني است و آنكارا اين نشست‌ها را با حضور شخصيت‌هاي فراري و معارضان سياسي برگزار مي‌كند.





تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن