تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821199802




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرهنگ قلابی 36 ساله با 300 میلیون درآمد!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سرهنگ قلابی 36 ساله با 300 میلیون درآمد!
سرهنگ قلابي پليس كه با فريب متقاضيان كارت طرح ترافيك بيش از 300 ميليون تومان به جيب زده است، سرانجام به دام افتاد.


به گزارش خبرنگار ما، چندي قبل شكايت‌هاي مشابهي درباره كلاهبرداري‌هاي سريالي سرهنگ قلابي به كارآگاهان اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران گزارش شد. براساس اين گزارش‌ها مردي حدوداً 40 ساله خودش را سرهنگ ابراهيمي از مأموران پليس راهور معرفي كرده و مدعي شده بود مي‌تواند براي متقاضيان، كارت طرح ترافيك شناور تهيه كند و جرائم رانندگي آنها را هم از روي سيستم پليس پاك كند.
يكي از شاكيان در شرح ماجرا گفت يكي از بستگانم شماره سرهنگ ابراهيمي را به من داد و مدعي شد كه او مي‌تواند برايم طرح ترافيك شناور تهيه كند. ماجرا را به چند نفر از دوستان و بستگانم گفتم كه آنها هم متقاضي كارت شناور شدند. وقتي با سرهنگ تماس گرفتم از من خواست 9 ميليون و 200 هزار تومان به شماره حسابش واريز كنم تا كارت‌ها را به من تحويل دهد. شاكي ادامه داد: البته من آن مرد را نديدم و فقط تلفني با او حرف زدم. وقتي پول را واريز كردم براي تحويل گرفتن كارت‌هاي شناور با او تماس گرفتم، اما در كمال تعجب من را تهديد كرد و گفت: اگر بار ديگر تماس بگيرم عليه من اعلام جرم مي‌كند. فهميدم كه او مأمور قلابي بوده و من را فريب داده است به خاطر همين درخواست كمك دارم.

مرد ديگري كه در دام پليس قلابي گرفتار شده بود، در شرح ماجرا گفت: به واسطه يكي از دوستانم با سرهنگ ابراهيمي آشنا شدم. وقتي با سرهنگ تماس گرفتم گفت حاضر است در قبال گرفتن 2 ميليون تومان برايم كارت طرح ترافيك شناور تهيه كند. من هم اعتماد كردم و پول را به حساب او واريز كردم. وقتي براي تحويل گرفتن كارت تماس گرفتم، تهديدم كرد و گفت اگر بار ديگر تماس بگيرم خودروي من را به اتهام ايجاد مزاحمت توقيف مي‌كند.

در حالي كه تعداد شاكيان هر روز در حال افزايش بود، بررسي‌هاي كارآگاهان نشان داد كه هيچ كدام از شاكيان با سرهنگ قلابي ملاقات نكرده و همگي تلفني با او تماس گرفته و سپس پول را به شماره حساب او واريز كرده بودند.

در شاخه ديگري از تحقيقات، كارآگاهان شماره حساب متهم را بررسي كردند و متوجه شدند كه سرهنگ قلابي با مشخصات جعلي در يكي از بانك‌ها حساب باز كرده است. بعد از آن بود كه هويت واقعي متهم كه مردي 36 ساله به نام محمدجواد. ش بود، شناسايي و مخفيگاه او در منطقه ازگل تحت نظر پليس قرار گرفت.

در تحقيقات بعد مشخص شد كه متهم از مخفيگاه خود متواري شده است، اما محل تردد او در همان منطقه شناسايي شد و بيستم خردادماه به دام پليس افتاد.

بررسي‌هاي تخصصي پليس نشان داد كه محمدجواد به همين شيوه از عده‌اي از كارمندان و كاركنان دولت و اصناف و بازاريان كلاهبرداري كرده است. تراكنش مالي وي هم نشان داد كه سرهنگ قلابي به اين شيوه بيش از 300 ميليون تومان به جيب زده است.

سرهنگ كارآگاه محمدرضا ذاكر استقامتي، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: محمدجواد در بازجويي‌ها به جرمش اقرار كرده و براي شناسايي ساير جرائم و شناسايي شاكيان بيشتر در اختيار اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي قرار گرفته است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن