تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799176501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکلات ساختاری مانعی بر سر راه اشتغالزایی پایدار


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مشکلات ساختاری مانعی بر سر راه اشتغالزایی پایدار
کارشناسان اقتصادی معتقدند به منظور اشتغالزایی پایدار باید مشکل ساختاری در اقتصاد و فضای کسب و کار برطرف شود، در غیر اینصورت شاهد هدررفت سرمایه ملی در کشور خواهیم بود.


علیرضا دقیقی اصل کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد 400 هزار فرصت شغلی درسال جاری افزود: اقتصاد کشور مزیت ها و ظرفیت های زیادی دارد اما مشکلات ساختاری و دوره ای باعث رکود در کشور شده و موانعی بر سر راه اشتغالزایی به وجود آورده است.

وی افزود: اگر فضای اقتصاد داخلی و بین الملل آرامش بیشتری را تجربه کند و سیاست های دولت در جهت گسترش روابط اقتصادی و آوردن تکنولوژی و سرمایه به کشور باشد،ایجاد این تعداد اشتغال، دور ازدسترس نیست.وی در ادامه با بیان اینکه این تعداد اشتغالزایی،می تواند بالاتر از این رقم هم باشد، اظهار کرد: این امر منوط برآن است که سیاست هایی در جهت ارتقای فضای کسب و کار بین المللی در پیش گرفته شود که تحقق آن بستگی به حمایت های مقامات عالی کشور دارد.
این کارشناس اقتصادی در ادامه عنوان کرد:  هم اکنون فضای کسب و کار با مشکلات زیادی مواجه است که باید برای بهبود این وضعیت آرامش در کشور حاکم شود تا سرمایه گذاران با اطمینان وارد عرصه تجارت شوند که با ورود این سرمایه ها به کشور و پیشرفت فضای تولیدی و صنعتی، وضعیت اشتغال نیز بهبود می یابد.

دقیقی اصل در ادامه تصریح کرد: باید توجه داشت اکثر کارخانجات تولیدی بخاطر مشکلات تعطیل شده و یا در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند که برای ادامه حیات خود به حمایت های همه جانبه نیاز دارند تا بتوانند ظرفیت های موجود را ارتقا داده و بستر را برای رونق اقتصاد فراهم نمایند.

وی در ادامه با بیان اینکه درسال های گذشته شاهد خروج سرمایه از کشور بودیم عنوان کرد: در حال حاضر کمبود سرمایه نداریم و باید مشکل ساختاری در اقتصاد و فضای کسب و کار برطرف شود.

***اشتغالزایی از طریق ایجاد سیاست های اقتصادی

ابوذر ندیمی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اشتغالزایی در کشور اظهار داشت: عوامل متعددی در ایجاد اشتغال و افزایش تولید موثر است و باید ابتدا از طریق برنامه ریزی مناسب، برای این امر بسترسازی کرد.

وی ادامه داد: برای ایجاد اشتغال، از طرفی به منابع ارزی و ریالی و از طرف دیگر به فرصت های اقتصادی برای جذب سرمایه نیازمندیم که علی رغم تلاش های بی شائبه دولت در ماجرای برجام، تحقق این امر ظرف یک سال، امکان پذیر نیست.

به گفته وی بسیاری از بنگاه ها به دلیل ممنوعیت قانونی نمی توانند فعالیت اقتصادی کنند، طبیعی است که وجود این عوامل مانع رونق اقتصادی می شود.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در ادامه اذعان کرد:در گذشته، سالانه  100میلیارد دلار پول ناشی از فروش نفت عائد کشور می شد که این امر زمینه ساز گردش پول در کشور بود اما اکنون بخاطر یک سری از مشکلات ، برخی از واحدها از جمله بانک ها و بیمه ها توان سرمایه گذاری در بخشهای کلیدی را ندارند.

وی در پایان تصریح کرد: رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار حاصل اخذ سیاست های اقتصادی- تجاری مناسب است که بایستی در کنار این سیاستها منابع، امکانات، اعتبارات، شرکای خارجی و داخلی و بازار خرید هم در نظر گرفته شود.




۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن