تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813299531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در «ساز حنجره» به دغدغه‌ای برای موسیقی كشور می‌پردازم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در «ساز حنجره» به دغدغه‌ای برای موسیقی كشور می‌پردازم
كتاب «ساز حنجره» فرنگیس یاوری، محقق و موسیقی‌دان فارغ‌التحصیل از دانشكده هنرهای زیبا كه به بررسی مشكلات حنجره انسان و چگونگی رفع آن‌ها می‌پردازد به‌زودی منتشر می‌شود.


به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ فرنگیس یاوری، ترانه سرا و مدرس موسیقی، درباره كتاب تازه خود به نام «ساز حنجره» گفت: این كتاب درباره سیستم صوتی بدن انسان و حنجره است و نام این كتاب به خاطر اعتقادی كه در مورد حنجره دارم به این صورت انتخاب شده است.


وی افزود: معتقدم حنجره همانند سازها كه كارشان تولید صوت است ابزاری است برای خروجی صدا و می‌تواند كامل‌تر از هر سازی فركانس‌های مختلف صوت را در خود به وجود بیاورد. پس لازمه كار با این ساز كه به صورت خدادادی در وجود همه انسان‌ها قرار گرفته، شناخت دقیق آن و عوامل اثرگذار بر آن است.


این مدرس موسیقی معتقد است انسان به دلایل مختلف به صورت ناآگاهانه به حنجره خود آسیب می‌رساند. وی در این باره اظهار داشت: طی مدت 13 سال تلاش كردم به واسطه مطالعات بیولوژیكی و تحقیقات فراوان بتوانم به اطلاعات كاملی درباره حنجره انسان و دیگر موجودات دست پیدا كنم و از همین راه توانستم بفهمم كه انسان به واسطه اختراعات مختلف و تكنولوژی در حال آسیب رسانی به خود و سیستم صوتی خود است؛ من به این نقطه رسیدم كه امروزه نه تنها در ایران بلكه در همه جای جهان بشر از مجرای طبیعی صوت خارج شده است كه این مسئله هم در آواز و هم در گفتار نمود دارد.


یاوری درباره مخاطبین این كتاب گفت: كتاب «ساز حنجره» بر اساس منابع خارجی گردآوری شده است و تالیف آن بیش از 10 سال و همچنین ویرایش آن مدت سه سال و نیم طول كشیده است. در نوشتن این كتاب به ساده نویسی و خلاصه نویسی توجه زیادی شده است و از این رو مخاطبان آن فقط خوانندگان و موسیقی‌دانان نخواهند بود بلكه این اثر می‌تواند قابل توجه طیف وسیعی از جامعه اعم از كودكان كه مشكلات گفتاری دارند و همچنین افراد سالخورده با چنین مسائلی باشد. زیرا مشكلات گفتاری و صوتی امروزه گریبانگیر همه اقشار جامعه است و همه سعی دارند كه با آن مقابله كنند و بهترین راه مقابله با یك مسئله شناخت دقیق آن مشكل است.


وی درباره مشكلات، مباحث و سرفصل‌های كتاب گفت: این كتاب با توجه به مسائل پزشكی و تجربی گردآوری شده، مقدمه‌ای است برای یادگیری كار با تارهای صوتی و حنجره كه با توجه به عملی بودن بسیاری از تكنیك‌ها این امكان وجود نداشت كه در به صورت نوشتاری در كتاب به آنها پرداخته شود و به دلیل گرفتن مجوزهای نشر این امكان نیز وجود نداشت كه در كنار كتاب از نسخه ویدئویی یا صوتی استفاده شود ولی به اختصار به همراه عكس به موضوعاتی چون بیماری‌های حنجره، تاثیر حنجره بر آناتومی صورت و پوست، اختلال‌های شنوایی ناشی از گفتار و حنجره و ... پرداخته شده است كه متاسفانه به دلیل تعدد عكس‌ها و هزینه‌بر بودن چاپ آنها امكان رنگی بودن عكس‌ها نیز وجود نداشت و عكس‌های مربوطه به صورت سیاه و سفید در كتاب كار شده است كه در صورت استقبال مخاطبان ممكن است در چاپ‌های بعدی این كتاب به صورت رنگی به مخاطب ارائه شود.


یاوری مشكلات ناشی از مسایل حنجره را دغدغه‌ای برای موسیقی كشور دانست و گفت: در درجه اول هدف من از نوشتن این كتاب بررسی مشكلات گویشی و گفتاری خوانندگان ایرانی با هدف اصلاح این مشكلات بود ولی رفته رفته فهمیدم كه این مشكلات به صورت همگانی و جهانی است و می‌تواند به مسئله مهمی در دنیا تبدیل شود؛ به همین خاطر تلاش می‌كنم بعد از انتشار این كتاب، برای ترجمه آن تلاش كنم.


وی اضافه كرد: جای تاسف دارد كه از هر پنج نفر انسان یك نفر به علت عوارض حنجره و ریه به كام مرگ كشانده می‌شود و حداقل در كشور ما هیچ اقدامی در این باره انجام نشده است، با تمام مشكلاتی كه در زمینه تهیه كتاب‌های منبع خارجی داشتم و با این كه از سوی هیچ ارگانی حمایت نشدم با هزینه شخصی این كتاب را به این مرحله رساندم و امیدوارم با انتشار این كتاب و معرفی آن به مخاطب بتوانم در حل مشكلاتی كه تمامی دنیا با آن ها روبه‌رو است نقش بسزایی داشته باشم.









۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن