تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803074584




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس دهم هرچه سریع تر به لوایح قضایی رسیدگی کند/قانون تجارت کشور نیازمند اصلاح است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مجلس دهم هرچه سریع تر به لوایح قضایی رسیدگی کند/قانون تجارت کشور نیازمند اصلاح است
معاون پارلمانی و امور مجلس وزارت دادگستری گفت: توقع وزارت دادگستری از مجلس دهم رسیدگی به لوایح قضایی است که از سالها قبل به مجلس ارائه شده است.

مجلس دهم هرچه سریع تر به لوایح قضایی رسیدگی کند
 عبدالعلی ميركوهی معاون پارلمانی و امور مجلس  وزارت دادگستری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص درخواست وزارت دادگستری از مجلس دهم، اظهار داشت: اولین درخواست ما از مجلس جدید این است که لوایحی که از سالها قبل به مجلس ارسال شده اند هرچه سریع تر به سرانجام برسند.

وی افزود: به عنوان مثال لایحه تجارت قبل از سال 84 و لایحه قضا زدایی از دروه هفتم به مجلس ارایه شده است و جز لایحه های با اهمیت به شمار می آیند.

معاون پارلمانی و امور مجلس  وزارت دادگستری گفت: با توجه به مسائل روزاقتصادی، سیاست اقتصاد مقاومتی و اجرای اصل 44 در راستای  واگذاری شرکت ها به بخش خصوصی، به لایحه جدید تجاری نیازمند هستیم، زیرا قانون تجارت کشور که شش تا هفت دهه از تصویب آن می گذرد نیازمند اصلاح و به روز شدن است.

میرکوهی بیان داشت: در سال های گذشته پرونده ها و جرائم زیادی به دادگاه ها ارسال شده است که در بیشتر کشورهای دنیا به این صورت نیست به طوری که بیشتر پرونده های تخلف به صورت اداری رسیدگی می شود، اما در کشور ما قوه قضائیه بار پرونده های زیادی را به دوش می کشد.

وی تصریح کرد: در بین کشورهای جهان بیشتر عناوین جرم متعلق به کشور ما است و حدود  2هزار عنوان جرم در قانون تعریف شده که رقم بسیار بالایی است و اگر لایحه قضا زدایی در مجلس به تصویب برسد،به قطع یقین تأثیر بسیار زیادی در عملکرد قوه قضائیه خواهد داشت و پرونده هایی که باید در محاکم رسیدگی شوند، به قوه قضاییه ارسال می شود و پرونده های که دارای حجم کمتری هستند در بیرون از قوه قضائیه به آنها رسیدگی می شود، زیرا پرونده هایی وجود دارند که در حدی نیستند که به دادگاه ارجاع داده شوند و اگر در جایی دیگر به آنها رسیدگی شود اثر بخشی بیشتری خواهد داشت.

معاون پارلمانی و امور مجلس  وزارت دادگستری گفت: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان که در کمیسیون قضایی در حال بررسی های پایانی بود، اما در مجلس نهم  به تصویب نهایی نرسید و همچنین لایحه پلیس قضایی و لایحه جامع وکالت و دیگر لوایح سالها است که به مجلس ارائه شده اند، در همین راستا از مجلس دهم توقع داریم که در وهله اول این لوایح قضایی و در مواردی طرح های قضایی که در دوره نهم مجلس به نتیجه نرسیده است، پیگیری و به تصویب برسند که بسیار موثر واقع خواهند شد.

میرکوهی تاکید کرد: به لحاظ طولانی شدن روند رسیدگی به لوایح قضایی مشکلاتی پیش آمده است که باید آنها در اولویت قرار بگیرند و امیدواریم در مجلس دهم این لوایح به تصویب برسند.




۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن