تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820389009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتی باید برپایه ظرفیت های داخلی شکل گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مشاور عالی رئیس جمهور:
اقتصاد مقاومتی باید برپایه ظرفیت های داخلی شکل گیرد

اکبر ترکان


شناسهٔ خبر: 3676040 - شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
استانها > خراسان رضوی

مشهد- مشاور عالی رئیس جمهور گفت: در شرایط فعلی باید با تکیه بر ظرفیت های درونی اقتصادمان را مقاوم و اقتصاد بازرگانی را تقویت کنیم. به گزارش خبرنگار مهر، اکبرترکان شب گذشته در همایش بزرگ رهروان روح الله که در محل مسجد حضرت ابوالفضل (ع) برگزارشد، اظهار کرد: برای حمایت از تولید ملی باید مراقب رفتارهای بازرگانی باشیم چراکه سیاست های بازرگانی می تواند هم به اقتصاد مقاومتی ضربه وارد کند هم می تواند آن را تقویت کند.

وی افزود: امروز که دولت جمهوری اسلامی دشمنان زیادی دارد، ما باید با هوشیاری و تکیه بر ظرفیت های درونی اقتصادمان را مقاوم کنیم که اقتصاد مقاومتی اصلی ترین حرکتی که پس از برجام اقتصاد ایران باید به آن توجه کند.

ترکان ادامه داد: امروز ما باید در راستای حمایت از تولید ملی و تعطیل شدن کارخانجات سیاست های بازرگانی ایجاد کنیم که با اقتصاد مقاومتی متناسب باشد.

مشاور عالی رئیس جمهور گفت:عده ای مخالف جلو گیری از ورود کالا خارجی هستند زیرا ادعا می کنند اگه واردات نداشته باشیم تولید کننده رغبتی برای افزایش کیفیت کالا ندارد، اما واردات کالا خارجی راه آن نیست مهم ترین سیاستی که اقتصاد مقاومتی لازم دارد، اقتصاد بازرگانی است. وی تصریح کرد: نقش مردم در این حکومت به همان اندازه است که نقش تفکر دینی در شکل دادن حکومت مهم است. ترکان در ادامه با بیان اینکه امروز پس از رفع تحریم در دوره پس از برجام اقتصاد ایران باید از این پس الگویی را تجربه کند که موجب تقویت معیشت مردم شود، افزود: بندهای اقتصاد مقاومتی عصاره ۳۸ سال قانون گذاری است حال چرا ما باید اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم امروز که دیگر ما تحریم نیستیم اما این موضوع به معنای رفع دشمنی نیست، در آمریکا قدرت های حضور دارند که مخالف برجام صحبت می کنند.

مشاورعالی رییس جمهور گفت: در آمریکا رییس جمهور بخشی از نظام سیاسی این کشور است و همه نظام سیاسی در اختیار رییس جمهور نیست همان طور که در ایران رییس جمهور بخشی از نظام را درقوه مجریه  اختیار دارد، به همین جهت اعتمادی به نظام سیاسی کشور آمریکا نیست و باید اقتصاد ایران در درون خوب ظرفیت سازی کند.
   









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن