تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820117696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری همایش بازافرینی بافت تاریخی سمنان در پخت هزاره خاکستری


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: برگزاری همایش بازافرینی بافت تاریخی سمنان در پخت هزاره خاکستری همایش بازآفرینی بافت تاریخی سمنان در پخت هزاره خاکستری در دانشکده هنر سمنان برگزار شد.
۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۲ خرداد ساعت 09:09

خبرگزاری پانا+برگزاری همایش بازافرینی بافت تاریخی سمنان در پخت هزاره خاکستری

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، این همایش با حضور اساتید و دانشجویان و با مشارکت دانشگاه سمنان، شهرداری سمنان، سازمان نوسازی و بهسازی شهر سمنان و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سالن اجتماعات دانشکده هنر دانشگاه سمنان برگزار شد.
در این همایش، تهرانی استاد دانشگاه شهید بهشتی در خصوص اهمیت آب در پیدایش و شکل گیری شهرهای ایران و جایگاه آن در شهر سمنان سخنرانی کرد.
در ادامه، قام بیگی نیز به سبک پخت خاکستری سفال (روشی متعلق به هزاره قبل از میلاد) پرداخت و توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.
در پایان همایش نیز از ماکت سفالین هسته مرکزی بافت تاریخی ثبت شده سمنان به ابعاد 3*3 رونمایی شد و در محل کارگاه نیز  استاد قام بیگی چگونگی پخت خاکستری سفال را برای بازدیدکنندگان بصورت عملی توضیح داد.
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر سمنان گفت: سمنان با دارا بودن 450 هکتار عرصه در شهر تاریخی و 42 هکتار بافت تاریخی ثبت شده دارای جایگاه ممتازی بین شهرهای ایران می باشد.
محمودرضا دارایی، هدف از برگزاری همایش هایی از این دست را ایجاد فضای تعاملی سازنده بین دستگاه های مربوط و آغاز فصلی نو به منظور برقراری ارتباط و همکاری های بیشتر با دانشگاه با هدف تحول اساسی در بافت تاریخی بیان کرد.
وی تشریح کرد: عنوان بازافرینی بافت جهت بازگشت پویایی و شکوه دوباره به مراکز محله هویت مند شهر تاریخی در دستور کار سازمان نوسازی و بهسازی شهر سمنان قرار دارد.
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر سمنان، طرح بازآفرینی سمنان در محدوده موسوم به 18 هکتاری با محوریت توسعه بقعه امام زاده یحیی بن موسی الکاظم(ع) به طور مصداقی و طرح بازافرینی محله اسفنجان در پهنه شرقی مسجد امام(ره) هم اکنون تهیه و در دستور کار قرار گرفته است.
دارایی ابراز امیدواری کرد: با رفع موانع اجرایی باقی مانده و جلب نظر دستگاه های ذیربط به ویژه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهد عملیاتی شدن این پروژه حداقل در بخش پارکینگ های آن در سال جاری باشیم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن