تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819732894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیلمی با بودجه ۲۰ میلیونی جایزه جهانی گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: به بهانه اکران «پات» از نیمه خرداد در مشهد؛
فیلمی با بودجه ۲۰ میلیونی جایزه جهانی گرفت

ساعد سهیلی


شناسهٔ خبر: 3675616 - پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
استانها > خراسان رضوی

مشهد – کارگردان فیلم «پات» گفت: این فیلم را با هزینه ۲۰ میلیون تومان ساخت ایم و این رقم نشان دهنده این بوده که فیلم «پات» به عنوان کم هزینه ترین فیلم در ایران ساخته شده است. به گزارش خبرنگار مهر، فیلم «پات» امیر توده روستا عصر امروز لحظاتی پس از پایان اکران در جمع هنردوستان اظهار کرد: این اولین فیلم ساخته شده در ایران با محوریت و نقش اولی یک «سگ»  است که در شمار کم هزینه ترین فیلم های ایرانی، به گفته او با دوربین هندی کم ساخته شده است.

وی افزود: فيلم پات قرار است که  نیمه خرداد ماه جاری در شهرهاى مشهد، شيراز، اصفهان و كرج در قالب سانس هاى هنر روی پرده سینماها برود.

کارگردان فیلم «پات»  در گفتگوی صمیمی ابراز می کند؛ این فیلم اگر پنج سال قبل دیده می شد قطعا بازخوردهای متفاوتی داشت و او معتقد است با تجربه امروز به تغییرات در برخی بخش ها می رسید و شاید نباید برخی سکانس ها را حذف می کرد؛ این درحالیست که این فیلم را برای مخاطبی خاص ساخته شده و از نگاه او کاری بدیع به شمار می رود.

ساخت «پات» ۲۰ میلیون تومان؛ فیلم یک آقازاده با بودجه حمایتی ۹۰ میلیون

امیر توده روستا به هزینه ۲۰ میلیون تومانی ساخت فیلم "پات" اشاره کرد و از این فیلم به عنوان کم هزینه ترین فیلم در ایران یاد کرد. وی  ساخت آن را همزمان با بودجه ساخت فیلمی توسط «پسر معاون وزیر وقت» با بودجه ۹۰ میلیون تومانی عنوان کرد و افزود:این امر نشان دهنده نا برابری ها در حمایت از فیلم سازان جوان کشور است.

توده روستا در خصوص مشکلات ساخت فیلم پات به نحوه سخت صداگذاری فیلم اشاره کرد و گفت: هشت ماه صداگذاری این کار به طول انجامید.

این کارگردان با بیان اینکه این فیلم در سال ۹۲ و با هزینه شخصی ساخته شد،افزود: تجربه  ۱۸ ساله ام در ساخت فیلم کوتاه قبل از ساخت «پات» نشان می دهد که من به دنبال جذب مخاطب حداکثری نیستم و فیلم هایم نیز مخاطب خاص خود را دارد.

این فیلم بازيگرانى همچون ساعد سهيلى، سونيا سنجرى، نگار حسن زاده و مصطفى ساسانى به همراه سگی به نام "بابی"  نقش اصلی را دارد و در جشنواره های ورشو لهستان، توكيو ژاپن، سائوپائولو برزيل، ترنسيلوانيا رومانى، تفليس گرجستان، واشنگتن دى سى آمريكا حضور داشته و موفق به دريافت جايزه ويژه هيئت داوران جشنواره ترنسيلوانيا شده است.

بد رفتارترین انسانها نسبت به حیوانات هستیم

«ساعد سهیلی»، بازیگر سینما نیز در حاشیه اکران فیلم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تجربه هم بازی بودن با یک سگ، بسیار جالب بود، بویژه در یکی از صحنه ها همدردی «پات» با من تاثیر گذار است.

وی با اشاره به فرهنگ سازی فیلم پات در رابطه با نحوه برخورد با یک سگ و احساس یک حیوان گفت: متاسفانه ما بد رفتارترین انسانها نسبت به حیوانات هستیم و باید مردم ایران نسبت به رفتارشان با حیوانات تجدید نظر کنند.

سهیلی در خصوص حساسیت های خاص این فیلم گفت: از جمله سختی های ساخت این فیلم بازی با یک حیوان بود که باید در فضایی پر از سر و صدا که برای بازی گرفتن از سگ ایجاد می شد تمرکز می کردیم، همچنین بازی در بافت شهری با یک سگ حساسیت های خاص خود را داشت.

وی در خصوص بازی در فیلم ۵۰ کیلو آلبالو به عنوان جدیدترین بازی اش عنوان کرد: ۵۰ کیلو آلبالو فیلم موفقی نه تنها به خاطر فروش حیرت انگیزش بلکه به خاطر استقبال بی نظیر مردم است ومن این فیلم را تجربه ای جدید از بازیگری برای خود می دانم.

خاطره ای از شهاب حسینی

سهیلی در بیان خاطره ای از سالهای قبل در جشن خانه سینما و دریافت جایزه بهترین بازیگر توسط «شهاب حسینی»  اشاره کرد و گفت: آن روز از دور و از لابه لای جمعیت به زحمت توانستم شهاب حسینی را ببینم که تندیس بهترین بازیگر را در جشن خانه سینما گرفت و درست سال بعد، این من بودم  که در کمال نا باوری در جشن خانه سینما همان جایزه را گرفتم و برایم بسیار شیرین بود.

وی در مورد مو و ریش بلندش که چهره اش را شلوغ کرده بود؛ اینگونه توضیح داد: قرار است که به زودی فیلم سینمایی «گشت ارشاد(۲) »را کلید بزنیم و موهایم را دست نمی زنم تا گریمور دستش باز باشد.

سهیلی گفت: من متولد مشهد هستم و یکی از آرزوهایم این است که فیلمی در رابطه با شهر مشهد ساخته شود و من بازیگر آن باشم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن