تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803924016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش کودکان؛ سنگ بنای ساختن جامعه ایمن


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: لزوم آموزش‌های امدادی به نوجوانان؛
آموزش کودکان؛ سنگ بنای ساختن جامعه ایمن

قزوین


شناسهٔ خبر: 3674077 - چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
استانها > قزوین

قزوین- کودکان و نوجوانان بیشتر از هر قشری در معرض حوادث قرار دارند و آموزش این گروه می تواند هم حافظ آنان باشد و هم سنگ بنای ساختن جامعه ای ایمن قرار گیرد. خبرگزاری مهر- گروه استان ها، میترا بهرامی: قزوین، استانی که به کرات حوادث مختلف را به خود دیده و از آن رنج ها برده، حوادثی که به طور عمده از موقعیت جغرافیایی، اقلیمی و استراتژیک آن ناشی می شود و گاهی زلزله، برخی اوقات سیل و در بسیاری از مواقع هم تصادفات جاده ای و دیگر انواع حوادث آن را تهدید می کند. در این سوانح و حوادث، هزاران انسان جان می بازند، هزاران خانواده داغ می بینند، افراد زیادی قطع عضو می شوند و سلامت خود را از دست می دهند و بسیاری هم از تبعات ناشی از این مرگ و میر متاثر می شوند. این حوادث در حالی اتفاق می افتد و آمار مرگ و میر آن در شرایطی رقم می خورد که به گفته کارشناسان، بسیاری از آن ها قابل پیشگیری هستند یا می توان تبعات آن را کاهش داد. این امر بی شک نیازمند ارائه آموزش های لازم به افراد برای مقابله با حوادث احتمالی است و اهمیت آن در سنین پایه، برجسته تر است.

نواختن زنگ ایمنی در ۵۵۰ مدرسه قزوین حمید ره انجام، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در این خصوص در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار می کند: اهمیت ارائه آموزش های امدادی به کودکان و نوجوانان بر کسی پوشیده نیست از همین رو معاونت های جوانان و امداد و نجات جمعیت هلال احمر در این راستا برنامه ریزی می کنند. وی می افزاید: معاونت جوانان که مسئول آموزش کودکان در مهدهای کودک است، ۳ هزار کودک را به عضویت درآورده و نکات لازم را به آنها آموزش می دهد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین ادامه می دهد: این آموزش ها نه تنها در حوزه امداد و نجات است بلکه برنامه هایی در زمینه تقویت حس نوع دوستی و ترویج بشردوستی هم برای کودکان در مهدهای کودک به اجرا درمی آید که تعداد این مهدها در استان قزوین ۵۴ مورد است. ره انجام بیان می کند: این اقدامات می تواند در تحقق شعار جمعیت هلال احمر با عنوان «هر خانواده، یک امدادگر» موثر باشد و واضح است که اختصاص وقت و اعتبار به این بخش، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای آینده جامعه محسوب می شود.

وی خاطرنشان می کند: در خصوص آموزش های امدادی نیز همه ساله این آموزش ها از سوی مربیان به دانش آموزان داده می شود و آنان در روز هشتم آذرماه مانور زنگ ایمنی مدارس را برگزار می کنند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح می کند: این طرح هر سال به طور میانگین در حدود ۵۵۰ مدرسه استان اجرایی می شود و دانش آموزان آموزش دیده، میزان آمادگی خود را به نمایش می گذارند. ره انجام اضافه می کند: کانون های دانش آموزی هلال احمر در مدارس استان فعالیت دارد و در طول سال تحصیلی برنامه های لازم را به مرحله اجرا می گذارد. وی عنوان می کند: تیم های امداد دانش آموزی نیز در مدارس استان سازماندهی می شوند که هدف از این کار ارتقای سطح آمادگی دانش آموزان است. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین تعداد این تیم ها را در شهرستان قزوین ۷۵ مورد عنوان و تصریح می کند: اعضای تیم های امداد دانش آموزی آموزش های مورد نیاز را برای مقابله اصولی و درست با حوادث دریافت می کنند.

ره انجام یادآور می شود: در هر سال تحصیلی پس از آموزش دانش آموزان، مسابقات دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) برگزار می شود تا علاوه بر افزایش انگیزه آنان برای فراگیری آموزش های امدادی، میزان آمادگی آنان برای مقابله با حوادث احتمالی نیز سنجیده شود. وی اظهار امیدواری می کند با تداوم روند آموزش ها، همکاری و تعامل میان دستگاه های مربوطه به ویژه جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش، دامنه آموزش ها گسترده تر شود. توانایی دانش آموزان قزوین در برپایی کمپ امداد و نجات حکمت الله هاشمی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز کودکان و نوجوانان را قشری مستعد در فراگیری آموزش های امداد و نجات می داند و بر اهمیت ارائه آموزش های لازم به این گروه تاکید می کند. وی در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: آموزش نقش بسیار مهمی در پیشگیری از وقوع حوادث، کاهش آمار تلفات ناشی از حوادث دارد و ارائه آن به افراد در سنین پایه، جامعه را تا حد زیادی در برابر حوادث و تبعات آن واکسینه می کند. معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین ادامه می دهد: دانش آموزان استان نشان داده اند آماده و مستعد فراگیری آموزش ها هستند و آن را در مواقع لزوم به خوبی به کار می گیرند. هاشمی تصریح می کند: سال گذشته در مانور زنگ ایمنی مدارس، دانش آموزان آموزش دیده نشان دادند که توانایی برپایی کمپ امداد و نجات، اسکان اضطراری و نیز جست وجو و نجات مصدوم را دارند.

وی یادآور می شود: بی شک اجرای طرح های مربوطه می تواند زمینه ساز انتقال آموزش ها به بدنه اجتماع شود و آن را در بطن جامعه نهادینه کند. معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین خاطرنشان می کند: تجربه نشان می دهد در زمان بروز حوادث گوناگون، مردم زودتر از همه دست به عمل می زنند و وارد صحنه می شوند از همین رو اگر آموزش های صحیح را دیده باشند، اقدام درست را انجام می دهند. هاشمی بیان می کند: چنانچه مردم آموزش درست ندیده باشند ممکن است ورود و اقدام آنان در صحنه حادثه نه تنها کمکی نکند بلکه تبعات بیشتری داشته باشد به همین دلیل است که از آنان خواسته می شود وارد صحنه حادثه نشوند. وی با اشاره به اینکه این حضور مردم ناشی از حس نوع دوستی آنان است، ادامه می داد: اگر آموزش ها در سنین پایه به افراد داده شود، شاهد بهترین واکنش ها خواهیم بود. بیش از ۲۱۶ هزار دانش آموز قزوینی نیازمند دریافت آموزش های امدادی سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز بر ضرورت و اهمیت ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان در حوزه امداد و نجات تاکید می کند.

وی در این خصوص به خبرنگار مهر می گوید: این استان بیش از ۲۱۶ هزار دانش آموز دارد که ارائه آموزش های امدادی به آنان یک ضرورت انکارناپذیر است. مدیرکل آموزش و پرورش قزوین می افزاید: اهمیت آموزش دانش آموزان از این جهت است که آنان قدرت یادگیری زیادی دارند و می توانند این آموزش ها را به خوبی فراگیرند و آن را در مواقع لزوم به کار بندند. قاسمی تصریح می کند: بر این اساس، دانش آموزان آموزش ها را از پایه به درستی دریافت می کنند و در زمان بروز حوادث بهترین و درست ترین اقدام را در محل حادثه به انجام می رسانند. وی خاطرنشان می کند: همچنین آن ها می توانند آموزش هایی را که فرا گرفته اند، به جامعه نیز منتقل کنند تا دیگر قشرهای جامعه نیز از امکان بهره مندی از آموزش های صحیح و به جا برخوردار شوند. دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین عنوان می کند: با توجه به اینکه تمام قشرها، سازمان ها، خانواده ها و مردم در آموزش و پرورش و مدارس نمایندگانی دارند، آموزش دانش آموزان در هر حوزه ای زمینه ساز آموزش تمام جامعه می شود. قاسمی اضافه می کند: حوزه امداد و نجات نیز از این قاعده مستثنی نیست و به واسطه ضرورت آن، آموزش این موارد در مدارس اهمیت دوچندان می یابد.

وی بیان می کند: حال اگر این آموزش ها به شکل درست به دانش آموزان ارائه شده باشد، با انتقال آموزش های صحیح به وسیله دانش آموزان به خانواده ها و دیگر قشرها می توان امیدوار بود که تمام مردم بتوانند در مواقع بروز حادثه، بهترین و درست ترین واکنش را نشان دهند. مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان می کند: علاوه بر آنچه گفته شد، آموزش دانش آموزان نسل حاضر می تواند انتقال دهنده نکات آموزشی به نسل آینده نیز باشد که این امر در مورد آموزش های امداد و نجات نیز صادق است و جامعه را با نسل هایی آموزش دیده و آماده برای مقابله با حوادث روبرو می کند. قاسمی ادامه داد: معتقدیم که آموزش دانش آموزان، سنگ بنای ساختن جامعه آماده محسوب می شود و در این خصوص در طول سال آموزش های لازم در مدارس به دانش آموزان ارائه می شود. وی بیان می کند: این آموزش ها با همراهی و مشارکت دستگاه های امدادی استان از جمله اداره کل مدیریت بحران استانداری و جمعیت هلال احمر قزوین به مرحله عمل گذاشته می شود. دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین عنوان می کند: بدون شک آموزش معلمان و تربیت مربیان در خصوص آموزش های امدادی در اجرای هرچه موفق تر طرح های آموزش امداد و نجات به دانش آموزان موثر واقع شود.

قاسمی اضافه می کند: تمام این اقدامات و تحقق اهداف یاد شده در گرو همکاری و مشارکت همگانی مردم و دستگاه هاست؛ چرا که همه مردم، مسئولان و دستگاه ها در زمینه تعلیم و تربیت فرزندان جامعه مسئول هستند. وی اظهار امیدواری کرد: با همراهی و همکاری تمام قشرها و نهادهای مسئول در جامعه، زمینه آموزش کودکان و نوجوانان در حوزه امداد و نجات و در نتیجه کاهش تبعات ناشی از حوادث فراهم آید. نباید فراموش کنیم که کودکان و نوجوانان همواره بیش از هر قشری در معرض آسیب ها و حوادث قرار دارند و البته خود آنان هم مولد بسیاری از حوادث هستند. بنابر این جا دارد با آموزش آنان نه تنها از بروز حوادث بیشتر جلوگیری به عمل آید؛ بلکه آمادگی جامعه در نسل فعلی و آینده نیز رقم بخورد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن