تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814711052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خوب، متوسط و ضعيف!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: خوب، متوسط و ضعيف!
ليگ قهرمانان آسيا 2016 هم مانند سال‌هاي گذشته با ناكامي نسبي باشگاه‌هاي ايراني همراه بود و نماينده‌هاي كشورمان نتوانستند از مرحله يك هشتم نهايي بالاتر بيايند. ...
نویسنده : سعيد احمديان 
ليگ قهرمانان آسيا 2016 هم مانند سال‌هاي گذشته با ناكامي نسبي باشگاه‌هاي ايراني همراه بود و نماينده‌هاي كشورمان نتوانستند از مرحله يك هشتم نهايي بالاتر بيايند. در حالي ذوب‌آهن، سپاهان، نفت تهران و تراكتور چهار نماينده ايران در ليگ قهرمانان فصل جاري بودند كه نفت در همان مرحله پلي‌آف حذف شد و نتوانست به مرحله گروهي صعود كند، سپاهان از مرحله گروهي بالاتر نيامد و ذوب و تراكتور هم هر چند با صعود از مرحله گروهي به يك هشتم نهايي رسيدند اما در اين مرحله با شكست مقابل حريفانشان از رسيدن به جمع هشت تيم برتر ليگ قهرمانان بازماندند تا پرونده تيم‌هاي ايراني در آسيا در همان مرحله يك هشتم نهايي بسته شود. در شرايطي تيم‌هاي باشگاهي كشورمان در ليگ قهرمانان امسال نتوانستند از جمع 16تيم بالاتر بروند كه سال گذشته نفت تهران توانسته بوده به يك چهارم نهايي برسد تا رقابت‌هاي سال جاري با افت نتايج تيم‌هاي ايراني همراه باشد و باشگاه‌هاي كشورمان در حال طي كردن يك روند نزولي در آسيا باشند.
  نفت تهران؛ حذف در پلي‌آف
نفت تهران با قرار گرفتن در رده سوم چهاردهمين دوره ليگ برتر، مجوز حضور در پلي آف ليگ قهرمانان را پيدا كرد. با توجه به اينكه كنفدراسيون فوتبال آسيا براي ايران سه سهميه و نيم در نظر گرفته بود، دو تيم اول ليگ و قهرمان جام حذفي مستقيم به مرحله گروهي راه پيدا كردند و تيم چهارم ايران بايد در پلي‌آف شركت مي‌كرد تا شانس حضور در مرحله گروهي را پيدا كند. نفت در پلي‌آف به مصاف الجيش قطر رفت كه اين مسابقه با نتيجه ۲ بر صفر به سود الجيش به اتمام رسيد تا اين تيم به مرحله گروهي ليگ قهرمانان راه يابد. شكست و حذف زود‌هنگام نفت در حالي بود كه فصل گذشته شاگردان منصوريان، تيم الجيش را در همين مرحله حذف كرده بودند و در ادامه با صعود از مرحله گروهي تا يك چهارم نهايي هم بالا آمده بودند اما مشكلات مالي كه در سال گذشته گريبان اين تيم را گرفت باعث شد تا نفتي‌ها در ليگ قهرمانان 2016 همين ابتداي كار حذف شوند.
  سپاهان؛ روزهاي سياه در آسيا
زرد‌پوشان اصفهاني در كنار ديگر همشهري‌شان يعني ذوب‌آهن با كسب مقام نايب قهرماني، بهترين كارنامه را در بين تيم‌هاي ايراني در ليگ قهرمانان آسيا دارند اما آنها در ليگ قهرمانان 2016 نشاني از آن تيم ترسناك و مدعي سال‌هاي قبل نداشتند، طوري كه حتي نتوانستند از همان مرحله گروهي هم بالاتر بيايند و دو هفته قبل از پايان بازي‌هاي اين مرحله، شانسي براي صعود نداشتند. سپاهان كه با كسب مقام قهرماني ليگ چهاردهم آسيايي شده بود، در مرحله گروهي با تيم‌هاي الاتحاد عربستان، لوكوموتيو تاشكند و النصر امارات همگروه بود. سپاهاني‌ها در حالي از اسفند گذشته رقابت‌هايشان را در آسيا آغاز كردند كه در ليگ برتر با تغييرات كادر فني و نتايج ضعيفشان، يكي از بدترين فصل‌هاي حضورشان در ليگ برتر را در حال تجربه كردن بودند. ناكامي سپاهان در ليگ قهرمانان هم مانند ليگ برتر ادامه پيدا كرد. آنها البته ليگ قهرمانان را با پيروزي مقابل النصر شروع كردند اما اين تنها برد سپاهان لقب گرفت و در پنج بازي بعدي سپاهاني‌ها شكست خوردند و ليگ قهرمانان را تنها با 3 امتياز از شش بازي به پايان رساندند و با قرار گرفتن در رده چهارم جدول گروه A با ليگ قهرمانان خداحافظي كردند.
  ذوب آهن؛ بدون شكست در مرحله گروهي
ذوبي‌ها نسبت به سپاهان، كارنامه موفق‌تري در ليگ قهرمانان 2016 داشتند. ذوب آهن در گروه B با تيم‌هاي لخوياي قطر، النصر عربستان و بنيادكار ازبكستان همگروه بود و با شكست دادن نماينده قطر در دوحه شروعي مقتدرانه در آسيا داشت. شروع ذوب در آسيا در حالي بود كه آنها در ليگ برتر روزهاي خوبي نداشتند و نتايجشان روند پرفراز و نشيبي داشت. با وجود اين در آسيا اما ذوب يك چهره ديگر داشت. سبزپوشان اصفهاني در ادامه هر چند دو مساوي متوالي كسب كردند اما در سه بازي بعدي‌شان توانستند سه پيروزي كسب كنند تا با چهار پيروزي، يك مساوي و بدون شكست با 14 امتياز در صدر جدول گروه قرار بگيرند و با اقتدار راهي مرحله يك هشتم نهايي شوند. العين امارات حريف ذوب در اين مرحله بود. اگرچه در بازي رفت، ذوب در دوبي توانست با اين تيم به تساوي با ارزش يك - يك برسد اما در اصفهان، شاگردان گل‌محمدي كه تنها به يك تساوي بدون گل براي صعود احتياج داشتند، مقابل العين در عين ناباوري دو بر صفر باختند و كارنامه ذوب در مرحله يك هشتم بسته شد تا اين تيم نتواند به جمع هشت تيم برتر آسيا صعود كند.
  تراكتور؛ اولين صعود به مرحله حذفي
تبريزي‌ها در ليگ قهرمانان 2016 يكي از تيم‌هاي موفق كشورمان بودند، هر چند قرمز‌پوشان تبريزي نتوانستند از يك هشتم نهايي بالاتر بروند اما نتايجشان در فصل جاري ليگ قهرمانان، بهترين عملكرد اين تيم در آسيا تاكنون بوده است. تراكتور در گروه C با الهلال عربستان، الجزيره امارات و پاختاكور ازبكستان همگروه شده بود و رقابت‌ها را با پيروزي 4 بر صفر مقابل الجزيره آغاز كرد تا نشان دهد بر خلاف دوره‌هاي قبل حضورش در ليگ قهرمانان، اين تيم نمي‌خواهد زنگ تفريح باشد. تغيير كادر فني و رفتن اوليويرا و نشستن امير قلعه‌نويي روي نيمكت تراكتور هم در نتايج اين تيم تأثير زيادي داشت و تبريزي‌ها كه در ليگ برتر هم نتايج خوبي نمي‌گرفتند، با آمدن قلعه‌نويي دوباره به يك تيم مدعي تبديل شدند. آنها همچنان كه در ليگ در نيم فصل دوم دوباره به جمع تيم‌هاي مدعي اضافه شدند، در آسيا هم روند خوبشان را ادامه دادند و با 4 برد و 2 باخت در پايان مرحله گروهي با 12 امتياز به عنوان صدرنشين به مرحله يك هشتم نهايي صعود كردند. اين براي اولين بار بود كه تراكتور به جمع 16 تيم برتر آسيا راه پيدا مي‌كرد. آنها در اين مرحله مقابل النصر امارات قرار گرفتند و با شكست 4 بر 5 در دو بازي رفت و برگشت در عين شايستگي از دور رقابت‌ها كنار رفتند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن