تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821044057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عزم قوه‌قضائيه براي قطع نوار همكاري سينمايي‌ها با MEG


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: عزم قوه‌قضائيه براي قطع نوار همكاري سينمايي‌ها با MEG
تهيه‌كنندگان سينما در دادسرا حاضر شدند / روز گذشته تهيه‌كنندگان سه فيلم سينمايي كه تيزر‌هاي تبليغاتي فيلم‌شان از شبكه ماهواره‌اي GEM پخش شده است، براي ارائه توضيحات به دادسراي فرهنگ و رسانه رفتند.
نویسنده : هادي عسگري 


روز گذشته تهيه‌كنندگان سه فيلم سينمايي كه تيزر‌هاي تبليغاتي فيلم‌شان از شبكه ماهواره‌اي GEM پخش شده است، براي ارائه توضيحات به دادسراي فرهنگ و رسانه رفتند.

تهيه‌كنندگان سينما هيچ‌وقت زير بار غيرقانوني بودن پخش تيزرهاي فيلم‌هاي سينمايي از شبكه‌هاي ماهواره‌اي نرفته و غالباً به دنبال توجيهي براي اين كار بوده‌اند. در مقابل، مقام قضايي چند بار نسبت به غيرقانوني بودن اين كار تذكر داده و سال گذشته نيز جلسه‌اي با حضور چند تهيه‌كننده در دادسراي فرهنگ و رسانه برگزار شد. ديروز و بعد از چند بار تذكر قوه قضائيه درباره همكاري نكردن با شبكه‌هاي ماهواره‌اي، تهيه‌كنندگان فيلم‌هاي «ابد و يك روز»، «50 كيلو آلبالو» و «كوچه بي نام» جهت پاسخگويي به دادسرا فراخوانده شدند. پيش از اين نام تهيه‌كنندگان فيلم «من سالوادور نيستم» نيز به عنوان افراد فراخوانده شده به دادسرا مطرح شده بود كه آنها در گفت و گو با «جوان» دريافت احضاريه را رد كردند. فيلم‌هاي «ابد و يك روز»، «50 كيلو آلبالو» و «كوچه بي نام» تبليغات گسترده‌اي در شبكه ماهواره‌اي GEM داشته‌اند. منصور لشكري قوچاني تهيه كننده «كوچه بي نام» درباره احضارش به دادسرا مي‌گويد: در اين جلسه گفتم كه سينماي ما ورشكسته است و بايد به آن كمك كرد و لازم است صدا و سيما، مخابرات و شهرداري در بحث اطلاع‌رساني، سينما را ياري كنند. ‌در اين جلسه به من گفته شد كه پخش تيزر فيلم از شبكه‌هاي ماهوار‌ه‌اي جرم است و من نيز به آنها گفتم كه «اين موضوع را مي‌دانم»، اما گفتم كه در اين وضعيت به دنبال مجرم نباشيد، چون سينماگران بايد بتوانند براي فيلم‌هايشان تبليغ كنند. به غير از لشكري قوچاني كه به صراحت از تبليغ فيلم در ماهواره صحبت و از آن دفاع مي‌كند، برخي از تهيه‌كنندگان نيز هستند كه با وجود پخش تيزرهاي فيلم‌شان از شبكه‌هاي ماهواره‌اي، منكر ارتباط و همكاري با اين شبكه‌ها مي‌شوند. تهيه‌كننده يكي از اين فيلم‌ها با انتشار يادداشتي در روزنامه سينما مدعي شده است كه «تبليغات فيلم‌هاي سينمايي روي پرده از شبكه‌هاي خارجي پخش مي‌شود، اما شايد كسي نمي‌داند اين اتفاق با اطلاع صاحبان اثر رخ نمي‌دهد، يعني هيچ كدام از تهيه‌كنندگان، سفارشي به صاحبان شبكه‌هاي غيرايراني نمي‌دهند. به عبارت بهتر، اين آگهي‌ها سرخود پخش مي‌شوند و از جانب ما نيست». مرجع قانوني مي‌تواند صحت يا كذب بودن اين ادعا را تأييد كند و براي كساني كه با دور زدن قانون و دروغ در حال توجيه حضور فيلم‌هايشان در شبكه‌هاي ماهواره‌اي هستند، عدالت را اجرا كند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن