تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805512185




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی در ارومیه: ایام‌ خرداد متعلق‌ به‌ امام راحل‌ است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: روحانی در ارومیه: ایام‌ خرداد متعلق‌ به‌ امام راحل‌ است
رئیس جمهور گفت: امروز عظمت، عزت و یکپارچگی ایران اسلامی مرهون امام خمینی(ره) است.
به گزارش نامه نیوز، حجت الاسلام حسن روحانی بعد از ظهر دوشنبه در جریان دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان آذربایجان غربی، با بیان اینکه ایام خردادماه متعلق به امام راحل است افزود: نمی شود در جمع علما و فرهیختگان باشم و جمله ای از امام و نهضت امام نگویم، خرداد ماه و این روزها روزهای امام(ره) است چرا که بزرگترین تحول در نهضت و انقلاب اسلامی در روزهای خرداد سال ۴۲ اتفاق افتاد.

وی با اشاره به حوادث و رخدادهای خرداد سال ۴۲ اظهارداشت: ۱۳ خرداد سال ۴۲ مصادف بود با سالروز عاشورای حسینی و سخنرانی معروف و به یادماندنی امام خمینی(ره) که در شرایط خاص و در مدرسه فیضیه قم باعث شد امام راحل بعدها دستگیر و حادثه عظیم ۱۵ خرداد سال ۴۲ شکل گیرد.

حجت الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه خردادماه، ماه حوادث مهم در تاریخ انقلاب اسلامی و نهضت حضرت امام راحل است افزود: ما از آغاز نهضت اسلامی تا امروز فراز و نشیب های فراوانی داشتیم و می خواهم بگویم امروز عظمت، عزت، پیشرفت و یکپارچگی کشور مرهون امام راحل است.

رئیس جمهوری کشور با اشاره به اینکه داریت، تدبیر، صبر، ایمان و هوشمندی امام بود که توانست ما را در برابر تمامی قدرت های جهان سربلند کند عنوان کرد: امام خمینی(ره) اگر مبالغه نباشد یکی از شخصیتهای استثنایی در تاریخ هستند، شخصیتی فیلسوف، عالمی فقید، مفسر سیاسی به معنای دقیق که دنیا را خوب می شناخت و تحلیل می کرد که انقلاب را به ثمر رساند و درس های خوبی به ما آموخت.

وی با اعلام اینکه سیره و زندگی امام، بیانات و رهنمودهای ایشان راه را برای همه مشخص کرد گفت: اینکه امام خمینی(ره) با دست های خالی و با تکیه بر پشتوانه مردمی توانست بدون اتکا به قدرت خارجی در برابر رژیم تا بن دندان مسلح که همه قدرت های جهان آن را پشتیبانی می کردند ایستادگی کند نشان از شخصی استثنایی ایشان دارد.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه امام خمینی (ره)استراتژی خاص خود را داشت و الحمدالله همان راه توسط خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری که انتخاب ایشان یکی از شکوهمندی های انقلاب اسلامی است ادامه دارد، افزود: انتخاب مقام معظم رهبری در کمتر از ۲۴ ساعت از فوت امام راحل توسط یک جلسه از سوی خبرگان رهبری تنها نشان دهنده الطاف الهی است چرا که کسی فکر نمی کرد زمانی که بحث شورای رهبری مطرح بود به یکباره این طرح رای نیاورده و مقام معظم رهبری به عنوان جانشین خلف امام خمینی (ره) معرفی شود.

رئیس جمهوری کشورمان با بیان اینکه انتخاب مقام معظم رهبری در آن روزها بیانگر این است که این مسیر از سوی خداوند آماده و به ذهنا منتهی شد گفت: البته در این بین رهنمودهای امام خمینی(ره) نیز چاره ساز بود.

وی ادامه داد: خدا رو شکر بعد از گذشت سالیان دراز همان مسیر، همان راه توسط مقام معظم رهبری تداوم داشته است و در واقع ولایت فقیه به عنوان چتر و خیمه ای چه در روزهای فراز و نشیب و چه در روزهای سبز توانسته ما را در زیر یک پرچم جمع و هدایت کند تا در سایه آن بتوانیم هم در دروان انقلاب اسلامی و هم دوران جنگ تحمیلی در برابر عراق کشوری که به یک معنا به کل قدرت های جهان بسیج شده بود پیروز شویم.

حجت الاسلام روحانی گفت: در آن دوران همه قدرت ها دست به دست همه داده بودند استقلال نظام و تمامیت ارضی کشور و نظام اسلامی ایران را خدشه دار کنند این در حالی است که همه دست به دست هم دادند مجاهدت کردند تا این اتفاق نیافتد.

رئیس جمهوری کشورمان با بیان اینکه این وحدت و همبستگی کشور نتیجه اتحاد تمام اقوام و ادیان ایرانی است افزود: امروز اگر به لیست شهدای کشور نگاه کنیم پر است از جوانان شهید ارمنی، آشوری، کرد، شیعه، لر و بلوچ و... جوانان دلیری که دست به دست هم دادند و زیر فرمان امام راحل از تمامیت ارضی کشور دفاع کردند اگر امام خمینی (ره) حکم به جنگ داد اطاعت اگر حکم به صلح داد تابعیت کردند.

حجت الاسلام روحانی اضافه کرد: آذربایجان غربی به عنوان رنگین کمان ادایان و اقوام امروز نمونه ای است از اتحاد و وحدت در کشور، اگر دلهای ما در آن دوران پیوند نخورده بود نمی توانستیم در برابر قدرت های بزرگ،شورای امنیت و سازمان ملل مقاومت و ایستادگی کنیم.

رئیس جمهوری کشورمان با تشکر از رشادت و دلیرمردهای های شهدای هشت سال دفاع مقدس از جمله شهیدان باکری، بابایی، همتی، و... گفت: مردم ایران اسلامی مردم فداکار و قدردانی هستند نه رشادت های شهدا، نه امام راحل را فراموش نکرده و نخواهند کرد.

منبع: مهر


۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن