تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815608921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهگذر چابهار، راه ارتباطی ایران به آسیای میانه


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: راهگذر چابهار، راه ارتباطی ایران به آسیای میانه


وزیر راه و شهرسازی راهگذر با اشاره به امضای سند موافقت‌ نامه تأسیس راهگذر چابهار، میان ایران و هند گفت: با تاسیس این راهگذر، ایران از طریق شبکه ریلی، می‌تواند به آسیای میانه تا چین و روسیه متصل شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عباس آخوندی در گفتگوی تلفنی با شبکه خبر، همچنین از تمایل هند برای سرمایه‌گذاری در راه‌آهن چابهار – زاهدان به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون دلار خبر داد و افزود:  از سال گذشته اجرای این خط آهن با بودجه داخلی وزارت راه و شهرسازی، آغاز شده و تاکنون زیرسازی پروژه در محور چابهار – ایرانشهر به میزان40 درصد، پیشرفت فیزیکی داشته است و اکنون هند هم، تمایل خود را برای تامین مالی ادامه پروژه ، اعلام کرده است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهره برداری راه آهن چابهار – زاهدان در 3 سال آینده ، افزود: در حال حاضر ایران یکی از مسیرهای ترانزیتی به سمت افغانستان است که از مرز میلک سیستان و بلوچستان عبور می‌کند و کل بارهای افغانستان می‌تواند از این مسیر ترانزیت شود.
آخوندی درباره تاثیر امضای موافقت‌ نامه تاسیس راهگذر چابهار (راهگذر بین‌المللی حمل و نقل و ترانزیت ایران هند و افغانستان) در درون منطقه خاورمیانه گفت: در افغانستان معادن زیادی از جمله آهن وجود دارد که  برای هندی‌ها، بسیار ارزشمند است. در واقع این راهگذر، مسیری برای انتقال این مواد معدنی به هندوستان است که برای هند به جهت دسترسی به این معادن و برای افغانستان به لحاظ صادرات مواد استخراج شده از معادن ، اهمیت دارد.
وی با بیان اینکه منطقه جنوب شرق ایران، قدرت جذب جمعیت و توریسم بسیار زیادی دارد، گفت: این منطقه به آب‌های آزاد، دسترسی دارد اما به دلیل اینکه توسعه پیدا نکرده  است جمعیت کمی دارد.
آخوندی اظهار کرد : برای فعال کردن راهگذرچابهار ، برای هزینه ترانزیت زمینی حدود 50 درصد ، تخفیف داده شده است و در بخش دریایی نیز برای پهلوگیری و هزینه‌های ترمینالی، تخفیف‌های 30 درصدی و 55 درصدی پیش بینی شده است.
موافقتنامه سه‌جانبه ترانزیتی تجاری چابهار عصر دیروز در حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران، نارندرا دامورداس مودی نخست وزیر هند و اشرف غنی رئیس‌ جمهوری افغانستان در تهران به امضای وزرای راه سه کشور رسید.
با امضای این موافقتنامه مسیر ترانزیتی جدیدی که بازگشایی می‌شود، به تسهیل جابجایی کالاهای هند و افغانستان از طریق ایران و بندر چابهار کمک خواهد کرد.
 


سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن