تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821074558




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درآمد‌زايي با اجاره دانشكده!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: درآمد‌زايي با اجاره دانشكده!
آذر ماه سال گذشته يادداشتي در روزنامه جوان تحت عنوان «دانشكده زبان‌ها يا بنگاه اقتصادي» منتشر شد كه...
نویسنده : سيد‌محمد‌مهدي متوليان * 

آذر ماه سال گذشته يادداشتي در روزنامه جوان تحت عنوان «دانشكده زبان‌ها يا بنگاه اقتصادي» منتشر شد. كه ناگفته نماند بعد از انتشار آن مصاحبه در روزنامه مذكور تهديدات زيادي از جمله آموزشي، كميته انضباتي و ستاره‌دار كردن و... كردند. تا جايي كه برنامه‌هاي بسيج دانشجويي را در سال گذشته بعد از آن اتفاق به طور كامل لغو كرد و با بهانه‌هاي مختلف بسيج را تحت فشار قرار دادند. جالب‌تر آنجاست كه رياست دانشكده به دليل مصاحبه فوق‌الذكر مورد تشويق قرار مي‌گيرد و عملكرد او كاملاً همسو با سياست‌هاي دانشگاه خوانده مي‌شود. انتقادات وارده در مصاحبه مورد ذكر تنها به رياست فعلي دانشكده بر‌نمي‌گردد، اين رويه سال‌هاست كه در دانشكده زبان‌ها و ادبيات خارجي دانشگاه تهران (و شايد هم در تمامي دانشگاه‌ها) در دستور كار رياست‌هاي انتصابي است. تا جايي كه حتي به اعتراض هيئت علمي دانشكده مبني بر انتخاب رياست بدون مشورت يا نظر‌سنجي اعتنايي نكرده و رويه خود را پيش گرفته‌اند. روي صحبت بنده با رياست فعلي دانشكده نيست، با مديريتي به عمر ۱۳ سال است، شايد در ظاهر فردي به نام رئيس جا به جا شود اما در عمل همان گروه قبلي بر سركارند.
با توجه به پتانسيل‌هاي علمي و جايگاه والاي زبان‌هاي خارجي در داد و ستد علمي، اقتصادي، فرهنگي و حتي سياسي(!) دانشكده زبان‌ها و ادبيات خارجي دانشگاه تهران چه دستاوردي به عنوان دروازه علوم داشته است؟ برگزاري آزمون‌هاي مختلف و درآمدهاي متنوع و چشمگير، آموزش آزاد زبان به صورت الكترونيكي، اجاره دادن تمام محيط‌هاي دانشكده، سالن‌فروشي، عقد تفاهم همكاري! با كانون زبان ايران، راه‌اندازي دوره مجازي آموزش زبان يا اضافه شدن شعبات آموزش‌هاي آزاد دانشكده. شايد به زعم عده‌اي فعاليت‌هاي ياد شده بسيار عالي و قابل تقدير است، كه شايد باشد اما قابل قبول نيست. ما در 10 سال گذشته شاهد آن بوده‌ايم كه نه تنها در دانشكده زبان‌ها و ادبيات خارجي بلكه در اكثر دانشگاه‌هاي دولتي خط مشي جديدي مورد وثوق مديران و رياست‌هاي محترم دانشكده‌ها بوده است و آن هم درآمد‌زايي به حد اعلا خود بوده است.  درآمد‌زايي از دانشگاه زماني مورد قبول قرار خواهد گرفت كه دانشگاه‌ها با فروش فناوري و تكنولوژي بتوانند از دانشجوياني كه صاحب فكر و انديشه هستند حمايت كنند و از اين طريق، هم هزينه‌هاي بالاي آزمايشگاه‌ها و مواد مصرفي جبران بشود و هم كمك هزينه زندگي‌اي به نخبگان داراي فكر پرداخت شود. اما از آنجايي كه دانشجو هيچ حقي ندارد، كسب درآمد ايجاد مي‌شود اما اين درآمد از دلالي، اجاره محيط دانشگاهي و فروش برند دانشگاه صورت مي‌گيرد و نه از طريق علمي و آكادميك. اما در اين دلالي دانشكده زبان‌ها سهم بالايي دارد، از اجاره دادن سالن‌ها و راهرو‌ها، برگزاري آزمون‌ها، تا فروش برند دانشكده تحت عنوان مركز آموزش‌هاي آزاد، اميدواريم در كنار اين فعاليت‌هاي درآمدزا، فعاليت‌هاي فرهنگي و علمي قابل قبول و در راستاي اهداف انقلاب اسلامي صورت بگيرد.
*مسئول بسيج دانشكده زبان‌ها و ادبيات خارجي دانشگاه تهران



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن