تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812731390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خوب دروغ گفتن يک هنر است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: خوب دروغ گفتن يک هنر است
فيلم اژدها وارد مي‌شود» يک دستگاه خرافه‌سنج خراب است. ماني حقيقي قدرت هنر هفتم را به خوبي مي‌داند اما ...
نویسنده : مهدي خرامان 


«فيلم اژدها وارد مي‌شود» يک دستگاه خرافه‌سنج خراب است. ماني حقيقي قدرت هنر هفتم را به خوبي مي‌داند، اما از اين قدرت هراسان است و به همين دليل براي باورپذيري دنياي فانتزي خود، از عناصر بيروني ياري مي‌جويد، زماني يک فيلم سوررئال ماهيتي ارزشمند پيدا مي‌کند که دنياي ساختگي خود را براي مخاطب باورپذير کند. قاب تصوير فقط براي مسحور کردن دکوپاژ نمي‌شود، که اگر اينچنين بود، بهتر است راش‌هاي مستندوار طبيعت و حيات وحش را در آن پرده‌هاي غول‌پيکر به نمايش در بياورند. يک اثر بايد جهاني مستقل از دنياي بيرون ايجاد کند و برخلاف تصور، هر چقدر دنياي داستان خيالي و ساختگي باشد بايد علت و معلول بيشتر ريشه دوانده باشد تا بتواند در برابر حملات و سؤالات ذهن مخاطب، ايستادگي کند، که اگر چنين بنايي ساخته نشود، مخاطب نه‌تنها لذت نمي‌برد، بلکه در حال حسرت هزينه از جيب رفته است. ماني حقيقي در فيلم اژدها وارد مي‌شود به باورپذيري جهان داستاني خود ايمان ندارد و به خوبي مي‌دانسته که هر دو دست او پوچ است، اما براي فاش نشدن، از حقه«بازي دست» استفاده کرده و در اين پيچ و تاب قصد فريب مخاطب را دارد، اما خود فريب خورده و با دستان باز بازي مي‌کند و به همين علت کارگردان به عناصر داستاني فيلم پشت مي‌کند و براي ساخت آزمايشگاه خود(البته به گفته کارگردان) مجبور به وام گرفتن از ديگران مي‌شود. از يکي اسم قرض مي‌گيرد(اژدها وارد مي‌شود، بروسلي)، از يکي واژه(براساس يک داستان واقعي)، از يکي کتاب(ملکوت بهرام صادقي)، از يکي شعر(اخوان ثالث)، از يکي فيلم(خشت و آينه، ابراهيم گلستان) و حتي از يک حزب بازيگر سياسي اما اين وام‌گيري‌ها که در جهان فيلم ساخته نشده است، کمکي به فيلم نمي‌کند و نشان‌دهنده ترس از قصه‌گويي در فيلم است. بي‌اعتمادي کارگردان به عناصر داستان باعث مي‌شود مخاطب موسيقي پرريتم کريستف رضاعي را گوش دهد.از سوي ديگر به دليل رفت و برگشت‌هاي متعدد فيلم از دنياي سوررئال به دنياي رئال شخصيت‌ها ساخته نمي‌شود و به همين دليل مرگ يکي از کاراکتر‌هاي اصلي فيلم هيچ حس تلخي را به مخاطب القا نمي‌کند، اما نبايد از بازي خوب همايون غني‌زاده و احسان گودرزي صرف‌نظر کرد (امير جديدي تنها به ژست‌هاي خود متکي است نه بيشتر)، اما بعد از اکران اژدها وارد مي‌شود گمانه‌زني‌هاي بسياري درباره نماد‌هاي به کار رفته در فيلم صورت گرفت، اما بايد کمي بيشتر تأمل کرد و به اين سؤال پاسخ داد که در دنيايي که ساخته نشده است، چگونه نمادگرايي صورت مي‌گيرد؛ دنيايي که از پايه ويران است و حتي در قصه‌گويي الکن. چگونه مي‌توان چنين زوايايي براي او در نظر گرفت؛ فيلمي که به گفته کارگردان «يک دستگاه خرافه‌سنج است» اما از نوع خراب آن و يک دستگاه خراب فقط مي‌تواند اطلاعات خراب هم دهد(البته در بهترين حالت)، در هر حال فيلم اژدها وارد مي‌شود، دوست دارد دروغي جذاب بگويد، اما غرق در فريب خود مي‌شود و به جاي روبه‌رو شدن با مخاطب دست به فرار مي‌زند که در اين کار هم ناموفق عمل مي‌کند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن