تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803956307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجید مجیدی: پیاده راه فرهنگی رشت کاری بزرگ و قابل تحسین است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


مجید مجیدی: پیاده راه فرهنگی رشت کاری بزرگ و قابل تحسین است استان‌ها > گیلان - مجیدی شهردار رشت را خلاق و جسور خواند و خاطرنشان کرد: شهردار رشت را بعد از دیدن فضای شهر و بافت پیاده راه تحسین کردم ایشان کار بزرگ و ماندگاری را انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی شهرداری رشت، مجید مجیدی کارگردان و فیلم نامه نویس مطرح کشور به همراه همسر خود از پیاده راه فرهنگی رشت بازدید کرد در این بازدید دکتر سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت ، مظفر نیکومنش نودهی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی رشت ، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر ؛ علیرضا قانع مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و جمعی از هنرمندان گیلانی وی را همراهی کردند. 



دکتر سید محمد علی ثابت قدم در حاشیه بازدید مجید مجیدی کارگردان فیلم محمد رسول الله ( ص) از پیاده راه فرهنگی رشت با اشاره به عقبه فرهنگی تاریخی شهر رشت اظهار داشت: رویکرد ما با محوریت طبیعت؛ فرهنگ و هنری توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های شهر در حوزه گردشگری است.
وی با اشاره به طرح باز آفرینی رشت گفت : تمام توان خود را برای توسعه کالبد شهر به کار گرفته ایم تا در این مسیر یک بازخوانی هویتی از شهر رشت داشته باشیم و بتوانیم یک طرح نو مبتنی بر شاخه های هنر و زیباشناسی از موسیقی محلی تا حوزه های مختلف دیگری که قابلیت برند سازی برای شهر دارد ایجاد کنیم. 



شهردار رشت تاکید کرد: اعتقاد قلبی من و همه همکارانم در مجموعه شهرداری و شورای اسلامی این است که امروز اقتصاد در جغرافیای گیلان از دل فرهنگ خارج می شود.
وی افزود: تلاش می شود تا دانشجویان حوزه هنر تا اساتید معتبر این رشته که در حد بین المللی سابقه در خشانی دارند به پایگاه هنری کشور از دریچه شهر رشت نگاه کنند و برای رسیدن به این هدف در برنامه ریزی ها به دنبال این هستیم که فضاهای شهری به این سمت سوق داده شود. 
دکتر ثابت قدم توجه به فضاهای عمومی چون سالن های سینما و تئاتر در شهر رشت را مورد تاکید قرار داد و گفت: شهرداری رشت خود را متولی توجه به این فضاها می داند و هنرمندان گیلانی نیز که صاحب آثار فاخری هستند برای اینکه بتوانیم برون داد خوبی در حوزه فرهنک و هنر رشت داشته باشیم با ما همگام و همراه هستند.
شهردار رشت تصریح کرد: با اقتباسی از حوزه های دیگر هنر مانند خلاقیت نهفته در خوراک شناسی به توسعه فرهنگ گردشگری در شهر کمک می کنیم و برای این امر برنامه های مناسبی در دستور کار است .
دکتر ثابت قدم با اشاره به دلیل حضور مجید مجیدی در رشت گفت: ساخت سریالی در رشت با توجه به فضای جغرافیای رشت و با محوریت پروفسور سمیعی مد نظر ایشان است در ساخت این سریال مقبولیت بین المللی این دانشمند فرهیخته که زاده رشت است به نمایش عموم گذاشته خواهد شد.
شهردار رشت با بیان اینکه ساخت این سریال دستاوردهای فرهنگی و گردشگری بسیاری برای شهر رشت به همراه دارد گفت: امیدواریم این رایزنی ها و نشست های فرهنگی به تولید آثار جدید کمک کند تا با استفاده از ظرفیت و توان شخصیت های بزرگ هنری و فرهنگی شاهد رشد اقتصادی در حوزه های مختلف باشیم.
در ادامه این نشست فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی با تبریک روز جوان به همه هنرمندان جوان و تبریک نیمه شعبان اظهار داشت: دیدار مجید مجیدی به همراه خانواده محترم ایشان مایه خرسندی هنرمندان و مسئولان حوزه شهری رشت است .
وی با اشاره به اینکه قلب هنرمندان گیلانی برای ارتقای فرهنگ و هنر گیلان می تپد افزود: در گیلان ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی در حوزه هنر وجود دارد و استان ماچهره های فرهیخته فرهنگی بسیاری را در خود پرورش داده است. 



رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت تلاش هنرمندان و اساتید هنر گیلان را مورد تحسین قرار داد و افزود: در حوزه های مختلف هنری گاهی کم لطفی هایی می شود اما حرکت های خوبی که از سوی شهردار رشت برداشته می شود و سیاست هایی که از سوی شورا به ویژه کمیسیون فرهنگی اتخاذ می شود برای کاستن ضعف ها و نارسایی های هنر شهر رشت است .
وی با اشاره به اینکه اعضای شورای شهررشت خرسند هستند که توانستند ذره ای در دنیای وسیع هنر اثرگذار باشند خاطرنشان کرد: هر چقدر برای هنر و فرهنگ هزینه شود سرمایه است و بر روی هنر نمی تواند قیمت نهاد.
شیرزاد با بیان اینکه گیلان چهره های شاخصی در بخش هنر دارد که از آن جمله میتوان به استاد انوش نصر اشاره کرد افزود: همه ما تلاش می کنیم تا توسعه شهر را در حوزه های مختلف دنبال کنیم و دکتر محمد علی ثابت قدم به عنوان یک شهردار جوان و شجاع که زادگاهشان شهر رشت است و دلشان برای شهر رشت می تپد ؛ دوست دارند که کارهای ماندگاری انجام دهند.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت افزود: ما نیز دوست داریم که شهر رشت به داشتن یک فرهنگسرای هنری مزین شود و این خواسته زیاد بزرگی نیست و این خواسته هنرمندان مرکز استان است که از دکتر ثابت قدم شهردار رشت و جناب آقای نیکومنش رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت دارند. 
وی با بیان اینکه شهرداری رشت همواره حامی هنرمندان است تصریح کرد: ان شالله در آینده نزدیک شاهد افتتاح فرهنگسرای هنری و فرهنگی در شهر رشت باشیم.
شیرزاد با اشاره به رنگ خدا به عنوان اثری فاخر در حوزه کودک و نوجوان از آثار مجید مجیدی گفت: آثار شما اثر بخشی خوبی برای این مرز بوم داشته است و اثر آخر جناب مجیدی به نام محمد رسول الله (ص)اثری ماندگار در تاریخ اسلام است و ان شالله بتوانیم به کمک هنرمندان گیلانی اثر فاخر دیگری با محوریت گیلان از جناب مجیدی شاهد باشیم و نام ایشان را در هنر گیلانی ثبت کنیم .
وی گفت: شهر رشت در فاصله زمانی کوتاه مسیر توسعه را طی می کند پیاده فرهنگی رشت در مدت زمان ۱۲۰ روز ساخته شد ان شالله بتوانیم با تکمیل این پیاده راه آثار فاخری دیگری به شهر رشت اضافه کنیم.
در ادامه مظفر نیکومنش نودهی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی رشت با تاکید بر اینکه حضور در کنار آقای مجیدی برای من یک خاطره شیرین است تصریح کرد: ان شالله ما میزبان خوبی برای ایشان باشیم. 
نیکومنش نودهی با اشاره به عقبه فرهنگی رشت گفت: هنر یکی از جلوه های الهی است و هنرمندان سرمایه های ملی ما هستند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی شورا با همت شهردار رشت برنامه های فرهنگی را دنبال می کند گفت : تلاش های مدیر عامل سازمان فرهنگی شهرداری و نیز مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری رشت در حوزه فرهنگی قابل تقدیر است.
وی تاکید کرد:پیاده راه فرهنگی شهر رشت با همت شهرداری رشت و شورای شهر در مدت زمان کوتاهی اجرا شد و از زمان افتتاح تاکنون مسئولان لشکری و کشوری بسیاری به رشت آمده و از این طرح اعلام رضایت کردند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت گفت:در برنامه ها داریم تا این مکان را زیباتر از لحاظ فضای عمومی و نور پردازی کنیم ؛ ساختمان ساعت شهرداری رشت به عنوان موزه هنرها رشت مصوب شده است که کلیه آثار هنرمندان شاخص در معرض دید شهروندان قرار گیرد و برای آماده سازی این مکان حدود سه میلیارد بودجه مصوب شده است.
وی با اشاره به احداث پارک مفاخر رشت تصریح کرد: در این پارک سردیس هنرمندان و مفاخر و دانشمندان شاخص گیلان نصب شده است و هنوز نیز در برنامه ادامه کار وجود دارد.



نیکومنش با اشاره به اینکه از سال گذشته پیگیر ایجاد فرهنگسرا هستیم خاطرنشان کرد: در هر محله رشت یک سرای محله ایجاد می شود که تاکنون هشت سرای محله افتتاح شده است و به امید خدا هر ۱۵ سرای محله رشت افتتاح می شوند.
وی تاکید کرد: پیگیر هستیم تا در پنج منطقه شهر رشت فرهنگسرا راه اندازی و ساخته شود و در تلاش هستیم این فرهنگسراها تا سال ۹۶ ساخته شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی رشت افزود: ما به هنرمندان گیلانی خود افتخار می کنیم و امروز جوانان رشت با کمترین امکانات کار می کنند و ما نیز در تلاش هستیم فضایی ایجاد کنیم تا جوانان این شهر بتوانند هنر و خلاقیت خود را رشد دهند و در تاریخ و سرنوشت این مرز و بوم اثر گذار باشند.
مجید مجیدی کارگردان و فیلم نامه نویس مطرح کشور نیز در این مراسم با اظهار خرسندی از حضور در جمع هنرمندان گیلانی افزود: پیاده راه فرهنگی شهر رشت کاری بزرگ و قابل تحسین است.
وی با بیان اینکه امروز لطف و محبت شهردار رشت و مسئولان و هنرمندان شهر شامل حال من شد گفت: من به هنرمندان گیلانی افتخار می کنم ، من و همسرم به طور اجدادی به گیلان و این سرزمین تعلق داریم.
مجیدی شهردار رشت را خلاق و جسور خواند و خاطرنشان کرد: شهردار رشت را بعد از دیدن فضای شهر و بافت پیاده تحسین کردم ایشان کار بزرگ و ماندگاری را انجام دادند.
کارگردان فیلم محمد رسول الله ( ص ) با بیان اینکه به مردم رشت به دلیل داشتن چنین شهردار سخت کوشی تبریک می گویم افزود : همان طور که از اسم شهردار رشت مشخص است ان شالله همیشه در عرصه های فرهنگی و هنر کوشا و ثابت قدم باشند.
مجیدی افزود: به نظر من دولت تدبیر و امید یک اشتباه بسیار استراتژیک و بزرگی کرده است که عرصه فرهنگ و هنر را دست دوم و دست چندم نگاه کردند و این گله و شکایت به دولت روحانی وارد است اگرچه اقتصاد امر زیر بنایی محسوب می شود ولی متاسفانه غفلت در حوزه فرهنگ و هنر امروز وجود دارد. 



وی تاکید کرد: در بسیاری از عرصه های اقتصادی نیز فرهنگ و هنر می تواند اثر گذار باشد هویت هر ملتی فرهنگ و هنر است و اگر فرهنگ و هنر را از یک ملت بگیرید چیزی از آن باقی نمی ماند.
مجیدی تصریح کرد: اگر امروز گیلان صاجب آوازه است به دلیل عقبه فرهنگی است که می تواند به آن ببالد و به آن افتخار کند امیدوارم با شرایطی که در این استان وجود دارد شاهد رشد فرهنگ و هنر در گیلان باشیم.
وی با شاره به اینکه فیلم روز امتحان از ساخته های من در گیلان کار شد گفت: گیلان استانی با ظرفیت های بسیار در بخش هنر است و باید برای شکوفایی این استعدادها برنامه ریزی شود.
علیرضا قانع نیز در حاشیه این مراسم افزود: بر روی تاریخ فرهنگی رشت در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برنامه ریزی می شود.
مدیر عامل سازمان فرهنگی شهرداری رشت تاکید کرد: تاریخ محلات رشت در راستای هویت دادن به شهر دنبال می شود و به دنبال باز آفرینی هویتی رشت هستیم و برای این امر اسناد مکتوب تهیه می شود.



استاد میر معنوی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه گیلان دارای ظرفیت های انسانی بسیار است افزود: تئاتر گیلان پیشینه غنی دارد. 
وی با بیان اینکه نویسندگان توانایی در ادبیات نمایشی در این استان هستند گفت: گیلان ۱۴۷ تحصیل کرده در رشته هنری دارد از این میان ۳۷ نفر کارشناسی ارشد و ۴ نفر دکتری و مابقی کارشناسی هستند و اینها توان بالقوه گیلان است که باید از آنها بهره گرفت لازم به ذکر است مجید مجیدی در حاشیه بازدید از پیاده راه فرهنگی رشت از سینما سپیدرود رشت و نیز گالری مارلیک مجتمع خاتم الانبیا بازدید کرد و از نزدیک با فعالان پنجمین جشنواره بین الملی فیلم سبز در گیلان گفت و گو کرد.  

کلید واژه ها: استان گیلان - مجید مجیدی -




جمعه 31 اردیبهشت 1395 - 15:17:42





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن