تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805482244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واردات ۲۰ نوع روغن همزمان با طرح خود‌اتكايي دانه‌هاي روغني آزاد شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: واردات ۲۰ نوع روغن همزمان با طرح خود‌اتكايي دانه‌هاي روغني آزاد شد
با وجود اجراي طرح خود‌اتكايي دانه‌هاي روغني در كشور شرط اخذ مجوز و ثبت سفارش از وزارت جهاد كشاورزي براي واردات ۲۰ نوع روغن و دانه‌هاي روغني برداشته شد.
علي‌اكبر مهرفر، قائم مقام بازرگاني وزارت جهاد كشاورزي با ارسال نامه‌اي به افخمي‌راد رئيس سازمان توسعه تجارت التزام ثبت سفارش واردات 20 نوع روغن و دانه‌هاي روغني را برداشت.  در اين نامه آمده است:‌«عناوين تعرفه‌اي واردات بادام زميني، مغزنارگيل، دانه كتان، هسته ميوه نخل، دانه پنبه، دانه روغن كرچك، دانه كنجد، دانه خردل، دانه خربزه، گل رازك، دانه اقاقيا، روغن بادام زميني و اجزاي آن، روغن زيتون و اجزاي آن، روغن نخل و اجزاي آن، روغن نارگيل، روغن خام تخم كتان و اجزاي آن، روغن خام ذرت و اجزاي آن، روغن كرچك و اجزاي آن، روغن كنجد و اجزاي آن و روغن جلا و اجزاي آن نيازي به اخذ مجوز قبل از ثبت سفارش از وزارت جهاد كشاورزي ندارد.»
بنا بر اين گزارش ثبت سفارش واردات روغن خام و دانه‌هاي روغني از ابزار كنترلي است كه وزارت جهاد كشاورزي براي كنترل واردات و جلوگيري از وارد آمدن خسارت و ضرر و زيان به توليد‌كنندگان داخلي استفاده مي‌كند، حال معلوم نيست كه وزارت جهاد كشاورزي براساس چه مبنايي از اين ابزار چشمپوشي كرده است.
همچنين واردات روغن خام و دانه‌هاي روغني صرفاً منوط به رعايت ضوابط بهداشتي، قرنطينه‌اي و بازرگاني كشور شده است و با تسهيل واردات به عنوان رقيب توليد داخل خواهند بود. اين اتفاق درشرايطي صورت گرفته كه وزارت جهاد كشاورزي طرح خود‌اتكايي در توليد دانه‌هاي روغني و بالا بردن ضريب از 8 درصد به 70 درصد را به اجرا گذاشته است.
بنا بر اين گزارش تقي محمدنيا، مديركل دفتر واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت نيز با ارسال نامه‌‌ فوق به سازمان‌هاي صنعت‌، معدن و تجارت 31 استان كشور عدم نياز به ارائه مجوز رديف‌هاي تعرفه‌اي مواد خام و دانه‌هاي روغني براساس نامه وزارت جهاد كشاورزي با رعايت ضوابط بهداشتي، قرنطينه‌اي و بازرگاني جاري كشور را اعلام كرده است.
 اين درحالي است كه مجري طرح خودكفايي دانه‌هاي روغني در چند روز گذشته از منفعت‌طلبي وارد‌كنندگان دانه‌هاي روغني و جنجال‌هاي آنها پرده برداشته و گفته  است: به منظور تنظيم بازار، وزارت جهادكشاورزي واردات دانه‌هاي روغني را به بازرگاني دولتي واگذار كرده تا ضمن فروش توليد داخل، واردات نيز سامان يابد.
به نظر مي‌رسد يك بام و دوهواي وزارت جهاد كشاورزي در آزادسازي واردات ۲۰ نوع دانه روغني و به دست گرفتن تنظيم بازار موضوعي است كه نه تنها كشاورزان، بلكه فعالان صنعت روغن نباتي را دچار سردرگمي كرده است و بيم آن مي‌رود كه اين وزارتخانه با اتخاذ اين سياست‌هاي دوگانه به دنبال درآمد حاصل از واردات دانه‌هاي روغني باشد و درآمد واردات به جيب اين وزارتخانه برود. در آن صورت نقش حمايتي اين وزارتخانه از كشاورزان زير سؤال خواهد رفت.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن