تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820078761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امین زاده: مجازات اسلامی سرکوب گرایانه نیست


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: امین زاده: مجازات اسلامی سرکوب گرایانه نیست
معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: دستگاه های اجرایی نباید پرونده های اختلاف خود را به قوه قضاییه ارجاع دهند، در غیر اینصورت جریمه خواهند شد.
به  گزارش نامه نیوز، الهام امین زاده روز سه شنبه در همایش بین المللی عدالت ترمیمی و پیشگیری از جرم افزود: در معاونت حقوقی هزینه دادرسی حق الوکاله و هزینه کارشناسی به شدت کاهش یافته و بصورت رایگان پنج هزار میلیارد ریال دعاوی حقوقی حل وفصل شده که این امر می تواند تبدیل به الگویی شود.

وی با بیان اینکه مجازات اسلامی سرکوب گرایانه نبوده بلکه ایجاد حیات می کند، تاکید کرد: هدف حقوق جزای اسلامی ترمیم مداری بین بزه دیده و بزهکار است.
امین زاده افزود: مرجع تظلم دادگستری و نظام قضایی است اما زمانی که مردم نگاه انتقام گیرنده ندارند، باید به سمت سیاست مشارکتی برویم تا طرفین با بهره گیری از میانجی گیری، گردهمایی های محلی و نظام های داوری، به حل و فصل اختلاف بین یکدیگر بپردازند.

معاون حقوقی رئیس جمهوری همچنین آیین نامه حل اختلاف بین دستگاه های اجرایی از طریق سازوکارهای داخلی دستگاه مجریه را از جمله اقداماتی دانست که در دولت تدبیر و امید و در معاونت حقوقی ریاست جمهوری از مفهوم عدالت ترمیمی وام گرفته شده است.

وی در سخنانی هدف از عدالت ترمیمی را جبران ضرر بزه دیده و اصلاح بزهکار دانست و تاکید کرد: نباید با بزهکار صرفا با سیاست قضایی سرکوبگرایانه برخورد کرد تا در پایان دوره مجازات از جامعه فاصله بگیرد بلکه باید مسئولیت پذیر و اجتماعی شود.
همایش بین المللی عدالت ترمیمی و پیشگیری از جرم در دانشگاه تربیت مدرس و با حضور حقوقدانان برجسته داخلی و بین المللی برگزار شد.


منبع: ایرنا


۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن