تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815478867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأثير مخرب بي‌توجهي به ورزش همگاني


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تأثير مخرب بي‌توجهي به ورزش همگاني
رشد و گسترش ورزش همگاني از جمله وظايف مديران ورزش ايران است که در قانون به آن اشاره شده است.


دكتر محمد‌علي‌ قره / استاد دانشگاه
بنا به گفته مقام معظم رهبري ورزش هيجاني و بين‌المللي ورزش درجه دوم نظام اسلامي محسوب مي‌شود و ورزش همگاني براي ما اولويت دارد. از طرفي دکتر روحاني هم بر توجه به ورزش همگاني تأکيد کرده اما سؤال اينجاست که چرا اين مقوله مهم براي وزارت ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و علوم و تحقيقات در اولويت نيست؟!

براي هيچ کس مهم نيست که چرا اخبار صداوسيما و روزنامه‌هاي ورزشي تنها به ورزش قهرماني تعلق دارد. در حالي که دست‌اندرکاران ورزش به مردم ورزش را آموزش نمي‌دهند. در سال اقتصاد مقاومتي هستيم و براي اجراي اين شعار بايد هزينه‌هاي مردم، سازمان‌ها و کشور را کاهش دهيم. در وهله نخست با همگاني شدن ورزش اين مهم عملي خواهد شد. با توجه به اينکه سرمايه اصلي جامعه نيروي انساني است، ورزش همگاني مي‌تواند سلامتي و کارآيي مردم ايران را افزايش دهد و از هزينه‌هاي گزاف درمان بکاهد. در حقيقت همگاني شدن ورزش اولين گام مقاومتي شدن ورزش است. بايد بپذيريم که مردم ايران ورزش نمي‌کنند و به شدت تنبل و چاق شده‌اند. همچنين ميزان ابتلا به بيماري‌هاي قلبي عروقي و ريوي و به ويژه ديابت به شدت زياد شده است. تنها راه چاره براي مبارزه با اين چالش اين است که مردم ايران همه روزه به نياز حرکتي بدنشان پاسخ دهند. در راستاي رسيدن به اين هدف چهار گروه اصلي مي‌توانند نقش محوري را ايفا کنند: اساتيد علوم ورزشي، اساتيد و طلاب حوزه‌هاي علميه، پزشکان و روزنامه‌هاي ورزشي و صداوسيما. با يک مقايسه مي‌توانيم به اين واقعيت پي ببريم که ورزش همگاني تا چه اندازه در پيشرفت ورزش کشور تأثيرگذار است. کشور سوئد نزديک به 10 ميليون جمعيت دارد ولي جمعيت ايران هفت برابر اين کشور است. تنها 6 درصد از مردم ايران ورزش مي‌کنند. ورزش قهرماني ايران تنها 60 مدال در المپيک کسب کرده اما سوئدي‌ها 486 مدال گرفته‌اند. بدون شک علت اين اختلاف فاحش توجه زياد به ورزش همگاني است.





تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن