تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820526430




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوادحرکتی باعث رشداعتمادبه نفس درجامعه میشود/سونامی کاهش سوادحرکتی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون وزیر آموزش و پرورش: سوادحرکتی باعث رشداعتمادبه نفس درجامعه میشود/سونامی کاهش سوادحرکتی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش وپرورش گفت: سواد حرکتی سبب ارتقاء عزت نفس در جامعه میشود وامروزه با سونامی کاهش سواد حرکتی مواجه هستیم که واگر ادامه یابد در اینده نسلی تنبل و کم تحرک حرکتی خواهیم داشت.
۱۳۹۵ دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ساعت 12:27

خبرگزاری پانا+ سواد حرکتی+ معاون وزیر+ خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار اموزش و پرورش ، مهرزاد حمیدی پیش از ظهر امروز در همایش آموزشی سواد حرکتی سلامت و نشاط دانش آموزی در سالن قلم چی خراسان جنوبی سواد جسمانی و حرکتی را پدیده هزاره سوم خواند و گفت : دنیا با توسعه فناوری های نوین و گسترش سواد رسانه ای به دلیل نبود تحرک کافی کودکان به سوی کم سوادی حرکتی پیش می رود و این موضوع زنگ خطری است که باید نسبت به آن چاره اندیشی کرد.
حمیدی با اشاره به تعریف سوادحرکتی اضافه کرد:براساس این تعریف، شخصی سوادحرکتی دارد که بتواند در موقعیت های چالش برانگیز و نامتعادل، عکس العمل مناسب حرکتی نشان دهد و به موفقیت برسد و چنانچه مدیریت درستی از شرایط به وجود آمده نداشته باشد قطعا آسیب جدی جسمانی خواهد دید.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: افراد و کودکان کم سواد حرکتی چنانچه در سنین کودکی نتوانند این سواد را در خود ارتقاء دهند، در بزرگسالی نمی توانند حرکت های پیچیده ورزش را فراگیرند و به همین دلیل آینده ورزش کشور نیز از بین خواهد رفت.
وی با بیان اینکه اگر دوران سواد حرکتی بگذرد دیگر نمی‌توان آن را جبران کرد، افزود: کودکان و نوجوانانی که زمان سواد حرکتی‌شان به تأخیر بیافتد، حتی با وجود بهترین مربیان دیگر نمی‌توان آن را جبران کرد.

حمیدی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در تلاش است که همه فعالیت‌ها با محوریت مدارس انجام شود، اضافه کرد: المپیاد درون‌مدرسه‌ای، ورزش صبحگاهی، حیات پویا، مدرسه قهرمان و . . . از جمله برنامه‌های معاونت تربیت بدنی با این رویکرد است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌ و پرورش از تلاش برای توسعه شادمانی در مدارس خبر داد و افزود: توسعه عدالت آموزشی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است.

حمیدی از مدرسه‌محوری و مشارکت‌محوری به عنوان برنامه‌های مهم آموزش و پرورش نام برد و ادامه داد: ارتقای منزلت و معیشت معلم نیز یکی دیگر از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش است. وی مدارس را کانون تحول دانست افزود : اگر بخواهیم تحولی در آموزش و پرورش ایجاد کنیم باید از مدرسه وکلاس درس آغاز کنیم . حمیدی ادامه داد : ارمغان آوران سلامتی در مدارس مراقبین سلامت و ارمغان آوران سواد حرکتی مربیان تربیت بدنی هستند. وی به بودجه آموزش و پرورش در سال 95 اشاره کرد و افزود : دربودجه سال 95 کشور مبلغ 100 میلیارد تومان اعتبار برای حوزه تربیت و سلامت در نظر گرفته شده است . معاوون وزیر آموزش و پروش به افزایش ساعات تربیت بدنی در مدارس اشاره کرد گفت : در شورای عالی آموزش و پرورش برای متوسطه دوم دوساعت و برای پیش دانشگاهی که زنگ ورزش آن خذف شده بود نیز دوساعت به ساعات درس تربیت بدنی اضافه شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن