تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819855589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خشن‌ شدن صدا را جدی بگیرید


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: خشن‌ شدن صدا را جدی بگیرید
کد خبر: ۵۸۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ - 16 May 2016


عضو انجمن علمی راینولوژی ایران با اشاره به امکان از دست رفتن صدا با بیماری لارنژیت، گفت: نخستین رکن در درمان لارنژیت، استراحت صوتی و سکوت فرد مبتلا به لارنژیت است.

به گزارش ایسنا، امیر آب‌آب‌زاده اظهار کرد: لارنژیت نوعی التهاب در حنجره است که به دو صورت حاد و مزمن بروز پیدا می‌کند و التهاب نوع حاد عموما موقت است که پس از برطرف شدن عوامل زمینه‌ای فرد مبتلا به لارنژیت حاد، بهبود پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: دلایل بروز لارنژیت حاد (خشونت صدا)، عفونت‌های ویروسی مانند سرماخوردگی و عفونت‌های میکروبی مانند دیفتری است؛ همچنین استفاده بیش از حد از تارهای صوتی موجب این نوع التهاب حنجره می‌شود و بیشتر در افرادی که معلم‌، سخنران و مداح هستند، بروز پیدا می‌کند و معمولا با خشن‌ شدن یا از دست‌ رفتن صدا همراه است.

آب‌آب‌زاده با اشاره به این‌که افرادی که الکل و دخانیات مصرف می‌کنند بیشتر مستعد ابتلا به لارنژیت مزمن هستند، گفت: چنانچه التهاب حنجره بیش از سه هفته ادامه یابد، فرد به لارنژیت مزمن مبتلا شده است که این نوع التهاب حنجره عموما بر اثر تماس فرد با عامل آلوده‌ کننده و محرکی چون گاز شیمیایی یا دود سیگار رخ می‌دهد. همچنین ممکن است در مواردی ریفلاکس معده، سینوزیت مزمن و مصرف الکل موجب مبتلا شدن فرد به لارنژیت مزمن شود.

وی با بیان این‌که مبتلا شدن به لارنژیت محدوده سنی خاصی ندارد، افزود: در مواردی چون ضربه‌دیدگی تارهای صوتی بر اثر تصادف و فلج‌ شدن تارهای صوتی بر اثر سکته نیز لارنژیت ایجاد خواهد شد.

این متخصص گوش، حلق و بینی با اشاره به علائم لارنژیت بیان کرد: از جمله علائم این بیماری گرفتگی صدا، احساس داشتن چیزی در حلق و صاف کردن گلو، درد گلو، خشکی گلو و سرفه‌های خشک است و فاکتورهای خطری که افراد مبتلا به لارنژیت بلافاصله پس از آن باید به پزشک مراجعه کنند سرفه‌های خونی، تب، درد شدید در ناحیه حنجره و مختل‌ شدن بلع است.

وی افزود: حنجره افراد مبتلا به لارنژیت در مواردی با لارنگوسکوپی بررسی می‌شود که چنانچه ضایعه‌ای در حنجره باشد جهت تشخیص، نمونه‌برداری می‌شود و اگر ضایعه‌ای وجود نداشت، با مشاهده و بررسی حنجره، عامل زمینه‌ای بروز این بیماری تعیین خواهد شد.

آب‌آب‌زاده با اشاره به روش درمان لارنژیت، گفت: نخستین رکن و روش اصلی درمان لارنژیت، استراحت صوتی و سکوت فرد مبتلا به لارنژیت است؛ همچنین هنگام مراجعه فرد بیمار به پزشک، برای او داروهای ضد التهاب، نرم‌کننده حلق و آنتی‌بیوتیک تجویز می‌شود.























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن