تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819995139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمبودها در حوزه بهداشت و درمان بسیار زیاد است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کمبودها در حوزه بهداشت و درمان بسیار زیاد است
قاضی زاده هاشمی گفت: کمبودها در بخش سلامت زیاد است و از طرفی دولت اعتباری ندارد که در اختیار یک بخش قرار دهد لذا باید سرمایه گذار بخش خصوصی وارد این عرصه شود سرمایه گذار نیز باید مطمئن شود که سرمایه اش چگونه و با چه نرخی از سود به او برمی گردد و اینجاست که بحث تعرفه مطرح می شود.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران قاضی  وزیر بهداشت با حضور در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما به تشریح عملکرد وزارت بهداشت در اجرای طرح تحول نظام سلامت و برنامه های این وزارتخانه برای سال جاری پرداخت.  
وی در ابتدا با بیان اینکه موضوع سلامت موضوع بسیار مهمی است که یکی از شاخص های کلان در توسعه یافتگی تعریف می شود گفت: بسیاری از دولت هایی که در اروپا و آمریکا روی کار آمده اند نسبت به بحظ سلامت متمرکز شده اند 

وزیر بهداشت اضافه کرد: ما در ایران مشکلات زیادی در حوزه سلامت داریم بخشی از آن برطرف شده اما بخش دیگر از این مشکلات هم چنان پابرجاست و یکی از عوامل اصلی که سبب شده زیرساخت ها توسعه نیابد این است که دولت ها در نگاه به این مقوله اولویتشان ساخت و ساز بخش اقتصادی بوده تا بخش خدمات.  

*کمبودها در حوزه بهداشت و درمان بسیار زیاد است 

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: کمبودها در بخش سلامت زیاد است و از طرفی دولت اعتباری ندارد که در اختیار یک بخش قرار دهد لذا باید سرمایه گذار بخش خصوصی وارد این عرصه شود سرمایه گذار نیز باید مطمئن شود که سرمایه اش چگونه و با چه نرخی از سود به او برمی گردد و اینجاست که بحث تعرفه مطرح می شود. 

وی اظهار داشت: اگر بخش بهداشت را با سایر بخش ها در کشور مقایسه کنیم یکی از دلایل عدم توسعه یافتگی در این حوزه فشاری بوده که دولت و مجلس در بخش خدمات می آورند و کاری که ما به دنبال هستیم این است که سرمایه گذاری در این بخش را اقتصادی کنیم. 

وزیر بهداشت تصریح کرد: برخی ها در بخش سلامت همه امور را دولتی دیدندو گمان کردند که همه چیز حاکمیتی است بنابراین نقشی برای بخش خصوصی و خیریه ها قائل نبودند وزارت بهداشت در مقایسه با وزارت نیرو، ارتباطات که تصدی گریشان به بخش خصوصی واگذار شده در این بخش موفق ظاهر نشود که امیدواریم سال آینده شاهد سرمایه گذاری کلانتری در این حوزه باشیم. 

قاضی زاده هاشمی در ادامه به بحث تحریم ها در دوازده سال گذشته اشاره کرد و گفت: نظام بانکی ما پس از ده دوازده سال تحریم یک نظام بانکی بیگانه است و اتفاقات جدیدی در معاملات مالی دنیا پیش آمده و شرایط تغییر کرده که با توجه به این تحریم ها در طول این سال ها ما مقداری از معاملات مالی دنیا عقب مانده ایم.  

وی خاطر نشان ساخت: در بروز نتایج اجرای برجام باید کمی حوصله به خرج داد و ناامید نشد و باید منتظر تغییرات جدی باشیم. 

وزیر بهداشت در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه مجری طرح تحول نظام سلامت دولت است گفت: بار اجرای این طرح بر دوش دولت است و براساس نظرسنجی هایی که در طول دو سال گذشته صورت گرفته رضایتمندی در اجرای این بند کمتراز 70 درصد نبوده که این موضوع نشان می دهد که چه مشکلاتی در بخش سلامت وجود داشته که با همین کار اندک مردم اینقدر رضایتمند هستند لذا نمره اجرای طرح تحول نظام سلامت را مردم خواهند داد. 

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه قبل از شروع اجرای طرح تحول سلامت عدم اجرای عدالت در دسترسی به خدمات درمانی مواجه بودیم اظهار داشت: موضوع عدم عدالت در دستور کار خدمات درمانی سال هاست که وجود دارد و این وزارتخانه، وزارتخانه ای است که در مقایسه با سایروزارتخانه حوزه ماموریت وسیع تری دارد.
 
وی هم چنین یادآور شد: در شروع اجرای طرح تحول نظام سلامت ما 7 هزار و 800 میلیارد تومان دریافت کنیم که هزار و هشت میلیارد آن بابت بدهی های ما بوده و ریز هزینه های مابقی نیز وجود دارد و مجلس، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات کاملا بر کار ما نظارت دارند.







۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن