تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805507533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد اقتصادي سال ۹۴ صفر بود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رشد اقتصادي سال ۹۴ صفر بود
دولتمردان با گذشت دوماه از سال 95 هنوز نرخ رشد اقتصادي سال 94 را اعلام نكرده‌اند، اين در حالي است كه رئيس اتاق تهران، نرخ رشد اقتصادي سال ۹۴ را «صفر» اعلام كرد، در اين بين مركز آمار در آخرين گزارش خود، نرخ رشد 9ماهه ابتدايي سال 94 را 0/7 درصد اعلام كرد، بدين ترتيب به نظر مي‌رسد دولت تدبيرو اميد نتوانسته با بسته‌هاي اقتصادي خود مانع پيشروي ركود در اقتصاد ايران شود.


به گزارش «جوان»، دولت حسن روحاني نرخ رشد اقتصادي در سال 93 را 3 درصد اعلام و پيش‌بيني كرده بود كه نرخ رشد در سال 94 بيش از نرخ رشد سال 93 شود، در اين بين اگرچه نرخ رشد اقتصادي سال 94 با گذشت دو ماه از سال هنوز اعلام نشده است اما كارشناسان اقتصادي با توجه به شاخص‌هاي اعلام شده اقتصادي وهمچنين وضعيت فضاي كسب و كار براين باورند كه نرخ رشد اقتصادي در سال 94 امكان دارد منفي باشد و علت تأخير دولت در اعلام نرخ رشد اقتصادي سال 94 شايد همين منفي بودن نرخ رشد اين سال باشد. از سوي ديگر برخي از كارشناسان اقتصادي نرخ رشد اقتصادي سال 93 را كه دولت 3 درصد اعلام كرده بود زير سؤال مي‌برند و براين باورند دولت در محاسبه نرخ رشد اقتصادي در سال 93 دچار اشتباه و خطاي محاسباتي شده است زيرا امكان ندارد نرخ رشد اقتصادي كه در سال 92 به گفته دولت منفي 4/5 درصد بود به يكباره با 7درصد رشد به مثبت 3درصد برسد. در اين بين نهادهايي چون مركز پژوهش‌هاي مجلس نيز كه داراي كميته اقتصاد كلان است و شاخص‌هاي اقتصادي را مو به مو دنبال و رصد مي‌كند، نرخ رشد اقتصادي سال 93 را تنها يك تا 2 درصد اعلام كرده و عملاً نرخ رشد اقتصادي 3 درصد دولت براي سال 93 را مردود دانسته است.  حال اگر چه نرخ رشد اقتصادي سال 94 هنوز توسط هيچ نهادي اعلام رسمي نشده است اما مركز آمار در آخرين گزارش خود نرخ رشد اقتصادي 9 ماهه ابتدايي سال 94 را تنها 0/7 درصد اعلام كرده است و در اين ميان كارشناسان اقتصادي از صفر شدن يا منفي شدن دوباره نرخ رشد اقتصادي ايران در سال 94خبر مي‌دهند.  
 
نرخ رشد سال 94 افت كرده است
رئيس اتاق تهران، نرخ رشد اقتصادي سال ۹۴ را «صفر» اعلام كرد و گفت: با وجود برداشته شدن تحريم‌ها، بانك‌ها هنوز نمي‌توانند روابط خود با دنيا را عادي كنند. مسعود خوانساري در نشست روزگذشته هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران با اشاره به پيش‌بيني صندوق بين‌المللي پول براي رشد اقتصادي ايران، گفت: اين نهاد بين‌المللي، رشد اقتصادي ايران در سال‌95 را ۴ تا 5/4 درصد پيش‌بيني كرده و كارشناسان داخلي رشد ۵ درصدي شامل ۳ درصد نفت و ۲ درصد ناشي از برداشته شدن تحريم‌ها را براي اقتصاد ايران پيش‌بيني مي‌كنند. رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران، نرخ رشد اقتصادي سال ۹۴ را «صفر» اعلام كرد و گفت: رشد ۴ درصدي براي سال 95 امكانپذير است، چرا كه توليد افزايش يافته و قيمت نفت نيز بالا رفته است و از سوي ديگر برداشته شدن تحريم‌ها هم موجب مي‌شود تا ما به رشد ۵ درصدي اقتصاد برسيم. به گفته خوانساري، اقتصاد ايران بايد طي سال ۹۵ چند اولويت را در دستور كار قرار دهد كه مهم‌ترين آنها اصلاح نظام بانكي بوده و پس از آن نرخ ارز، رشد سرمايه‌گذاري و كاهش نظام اداري و بوروكراسي است.

وي خاطرنشان كرد: متأسفانه به دليل سياست‌هاي نادرست اقتصادي، نظام بانكداري تضعيف شده است و با وجود برداشته شدن تحريم‌ها، بانك‌ها هنوز نمي‌توانند روابط خود با دنيا را عادي كنند. رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران در ادامه با اشاره به اهميت نرخ ارز در اقتصاد ايران خاطرنشان كرد: اين شاخص سبب مقاومت‌پذيري اقتصاد ايران مي‌شود و با توجه به اينكه امسال رشد قطعي اقتصاد پايين آمده، ضرورت دارد براي رقابت در بازار نرخ ارز واقعي شود. وي خواستار كاهش بوروكراسي اداري شد و گفت: نسبت سرمايه‌گذاري به توليد ناخالص داخلي از 2/38 سال ۲۰۱۲ به 7/29 در سال ۲۰۱۵ كاهش يافته كه دولت بايد براي آن فكري بكند. خوانساري خاطرنشان كرد: مجلس نيز بايد از تصميمات شتابزده جلوگيري كرده و در حوزه بانكداري بدون ربا نيز دقت كافي را صورت دهد، چرا كه اگر طرح بانكداري بدون ربا با وضعيت فعلي تصويب شود، ضربه نهايي به بانك‌ها خواهد بود.
 
بسته‌های ناکارآمد دولت
از سوي ديگر يك كارشناس اقتصادي با تأكيد بر اينكه سياست‌هاي ضدركود دولت هيچ موفقيتي حاصل نكرده است، گفت: سيستم بانكي كشور با اخذ سودهاي بالاي تسهيلات بنگاه‌داري مي‌كند و اخذ تسهيلات براي بخش توليدي كشور صرفه اقتصادي ندارد و از نظر تزريق نقدينگي هم در دو سال گذشته هيچ‌گونه بهبودي مشاهده نشده است.  ابوالقاسم حكيمي‌پور با اشاره به نقطه ‌نظرات رئيس‌جمهور در مورد كنترل ركود و شكوفايي اقتصادي، گفت: مسائل مطرح شده از جانب رئيس‌جمهور مورد تعجب اقتصاددانان است، چراكه حتي عوام هم مي‌دانند كه به هيچ وجه در زمينه اقتصادي پسابرجام نتوانسته گرهي از مشكلات اقتصادي ايران را باز كند.

وي با بيان اينكه ما صادقانه به تعهدات خودمان در قبال 1+5 عمل كرديم، گفت: هنوز مشكل تعامل با بانك‌هاي اروپايي حل نشده زيرا اكثر سهامداران بانك‌هاي اروپايي، امريكايي‌ها هستند و اين مورد از ديد مذاكره‌كننده‌هاي هسته‌اي پنهان مانده است و چون بانك‌هاي امريكايي و اروپايي از سياست‌هاي رئيس‌جمهور امريكا تأثير مي‌پذيرند، مقوله ارتباط بانكي ايران با دنيا تا انتخابات رياست جمهوري امريكا به تعويق مي‌افتد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن