تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805502931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درهاي نمايشگاه كتاب تهران به روي هر كتابي باز نيست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: درهاي نمايشگاه كتاب تهران به روي هر كتابي باز نيست
وزير ارشاد از نظارت‌هاي چند لايه در بخش بين‌الملل نمايشگاه كتاب تهران خبر داد.


به گزارش «جوان »، علي جنتي، وزير ارشاد در افتتاحيه بيست و نهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران كه صبح امروز در محل شهر آفتاب برگزار شد، گفت: نمايشگاه كتاب تهران بزرگ‌ترين رويداد فرهنگي كشور است و اميدواريم امسال اين نمايشگاه پربارتر از هميشه برگزار شود. وي بزرگ‌ترين تغيير نمايشگاه امسال را جابه‌جايي مكاني دانست و گفت: انتقال محل نمايشگاه از مصلي به شهر آفتاب به لحاظ اجرايي كار بسيار دشواري بود كه با اهتمام شهرداري تهران و وزارت ارشاد اين مهم به سرانجام رسيد. 


جنتي بيان داشت: سال گذشته در اختتاميه نمايشگاه بيست و هشتم كتاب تهران از شهرداري تهران خواستيم تا مكاني را به اين نمايشگاه اختصاص دهد و شهرداري تهران شهر آفتاب را معرفي كرد و با سختي‌هاي بسيار در حال حاضر به اينجا رسيده‌ايم. مطمئناً مشكلات زيادي نيز همچنان وجود دارد، اما بالاخره توانستيم به اين مكان برسيم. وزير ارشاد با بيان اينكه نمايشگاه بيست و نهم كتاب رويكردهاي جديدي دارد، گفت: تلاش ما اين بوده است كه امور اجرايي را به تشكل‌هاي نشر مانند سال گذشته واگذار كنيم، بعد علمي نمايشگاه را با دعوت از اساتيد و اهل قلم نيز گسترش داده‌ايم. ساختار نمايشگاه نسبت به سال‌هاي گذشته كوچك شده است. جنتي ادامه داد: 2 هزار و 400 ناشر داخلي و 300 ناشر و توزيع كننده خارجي در نمايشگاه امسال حضور دارند. وي با بيان اينكه گاهي بعضي صحبت‌ها بر اساس نداشتن اطلاعات و آگاهي در خصوص نمايشگاه گفته مي‌شود، افزود: اين صحبت‌ها در خصوص كتاب‌هايي است كه در بخش بين‌الملل توزيع مي‌شود؛ به هيچ وجه اين طور نيست كه درهاي نمايشگاه به روي همه كتاب‌ها گشوده شود، ما نظارت‌هاي چندلايه براي بخش بين‌الملل داريم. رويكرد ارشاد، عرضه كتاب‌هاي خارجي استاندارد، باكيفيت و مورد نياز مراكز علمي كشور است. محمدباقر قاليباف شهردار تهران نيز در مراسم افتتاحيه نمايشگاه كتاب، رئيس جمهور و وزير ارشاد را همراهي مي‌كرد از تخفيف پنج ساله شهر آفتاب براي ناشران خبر داد. اين در حالي است كه سيدعباس صالحي، رئيس نمايشگاه كتاب دو روز پيش گفته بود، شهر آفتاب ۱۰ سال رايگان در اختيار اين نمايشگاه قرار خواهد گرفت، اما محمدباقر قاليباف اين زمان را حداقل پنج سال اعلام كرد.
 
محمدباقر قاليباف شهردار تهران با اشاره به همزماني افتتاح اين نمايشگاه و گشايش رسمي مجموعه نمايشگاهي شهر آفتاب در جنوبي‌ترين نقطه پايتخت گفت: براي من افتخار بزرگي است كه يك مجموعه بزرگ اقتصادي را با يك كار بزرگ فرهنگي شروع كرده‌ايم؛ بدون شك نقش فرهنگ و به خصوص كتاب به عنوان مهم‌ترين ابزار و عنصر در تمدن‌سازي، نقش پررنگي است. شهردار تهران يكي از راهبردهاي اصلي نظام اسلامي را توجه ويژه به بحث كتاب و كتابخواني عنوان كرد و با اذعان به اينكه آنگونه كه بايد و شايد به اين مقوله بعد از انقلاب اسلامي به آن پرداخته نشده است، ايجاد و تجهيز مكاني آبرومند و مدرن براي برپايي نمايشگاه كتاب تهران را از ضروريات خواند. 
قاليباف گفت: يادم مي‌آيد پارسال و در اختتاميه نمايشگاه كتاب تهران به اين نكته اشاره كردم كه ممكن است ما در قبال مقوله فرهنگ در شهري مثل تهران، به جهت قانوني چندان مسئوليتي نداشته باشيم، اما با توجه به اهميت اين مسئله هر كجا هستيم، تك‌تك ما نسبت به آن مسئوليت داريم.
وي گفت: نمي‌شود در شهري زندگي كنيم كه تعداد مغازه‌هاي فروش لوازم آرايشي ۸ هزار باشد در حالي كه تعداد كتابفروشي‌هاي آن هزار و 200 واحد. نمي‌شود در شهري زندگي كنيم كه درآمد لوازم آرايش فروشي‌هاي آن ۱۵ هزار ميليارد تومان باشد و درآمد كتابفروشي‌ها هزار ميليارد تومان. وي ادامه داد: با توجه به اينكه بيش از ۵۰ درصد مراجعه‌كنندگان به نمايشگاه كتاب از شهرستان‌ها مي‌آيند، شهر آفتاب گزينه مطلوبي براي حضور در نمايشگاه كتاب تهران است. شهردار تهران در بخش پاياني سخنانش با اشاره به تفاهمنامه‌اي كه براي واگذاري شهر آفتاب به محل نمايشگاه كتاب بين شهرداري تهران و وزارت ارشاد و ناشران منعقد خواهد شد، گفت: بر اساس اين تفاهمنامه حداقل پنج سال شهر آفتاب رايگان در اختيار نمايشگاه كتاب قرار مي‌گيرد البته آقاي جنتي و دوستان وزارت ارشاد انتظارشان بيشتر از اين مدت است، اما اميدواريم با امضاي اين تفاهمنامه كه در مدت ۱۰ روز آتي انجام خواهد شد، به توافقات خوبي در اين خصوص برسيم.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن