تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820524287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت در خصوصی سازی ها، تعاونی ها در الویت قرار دهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون وزارت تعاون: دولت در خصوصی سازی ها، تعاونی ها در الویت قرار دهد معاون امور تعاون وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: با حمایت دولت و سازمان خصوصی سازی، تعاونی ها می توانند در الویت واگذاری ها قرار گیرند و وارد این عرصه شوند زیرا در تعاونی ها آسیب پذیری كمتری وجود دارد.
۱۳۹۵ يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ساعت 14:28

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا، «سیدحمید كلانتری»در نشست خبری در محل این وزارتخانه افزود: بر اساس اصل 44 قانون اساسی، تعاونی ها حتی به میزان 65 درصدی كه تعاون در بخش اقتصاد سهم دارد، باید مورد حمایت قرار گیرند.
وی سیاست امسال وزارت تعاون را «افزایش بهره وری»، «كارآمد شدن تعاونی های موجود» و «توسعه تعاونی های جدید» عنوان كرد و افزود: در دولت تدبیر و امید نگاه جدیدی به بخش تعاون در اقتصاد كشور شده و تلاش می شود زمینه ایجاد تحول بیشتر در بخش تعاونی های كشور فراهم شود.
وی افزود: امسال باید سال رونق تعاونی و سال حمایت بیشتر از تعاونی ها باشد زیرا یكی از پیش نیازهای اقتصاد مقاومتی حركت همه جانبه حول محور منافع ملی، رفع مشكلات و نیازمندی ها و آسیب های اجتماعی است و باید با یك وحدت رویه، مشكلات ناشی از بیكاری و فقر را برطرف و اهداف اقتصاد مقاومتی را محقق كنیم.
وی، زیرساخت و پیش نیاز توسعه اجتماعی اقتصاد مقاومتی را «توسعه سرمایه اجتماعی» عنوان كرد و افزود: سرمایه اجتماعی یعنی اعتماد بیشتر به مردم، میدان دادن به مردم و كنار گذاشتن اختلافات سیاسی در عرصه اقتصادی است.
این مقام مسئول یادآورشد: اكنون بخشی از واحدهای صنعتی كشور به دلیل مشكلات ركود، دچار تعطیلی یا كاهش ظرفیت تولید شده اند؛ با اینكه اتكای تعاونی ها به تسهیلات بانكی در مقایسه با بخش خصوصی كمتر و در نتیجه، آسیب پذیری آنها نیز كمتر است.
این مقام مسئول تاكید كرد: باید فضای تبلیغات، فضای همگرایی، روحیه همكاری و روحیه تعاون را توسعه دهیم و در بخش دولتی، بخش خصوصی، استان ها، وزارتخانه ها، تعاونی ها، اتحادیه های تعاونی و اتاق های تعاون حول محور فرهنگ «تعاون، تلاش، و اعتماد ملی» حركت كنند.
وی با اشاره به راهبرد های اساسی كه برای توسعه بخش تعاون در نظر گرفته شده است، افزود: این راهبردها شامل «ترویج فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت منابع انسانی، تحكیم تعاملات شبكه ای بین تعاونی ها، توسعه همكاری های بین بخشی، تامین مشوق ها و منابع مالی، توسعه بازار و نیز تامین نظارت بر تعاونی هاست.»
كلانتری گفت: ما نزدیك به 500 تعاونی دانش بنیان داریم كه كه 150 تعاونی آن به تائید معاوت توسعه ریاست جمهوری رسیده است.
وی، استان های تهران، فارس و خراسان رضوی را رتبه های برتر به لحاظ ایجاد تعاونی ها در سال گذشته دانست و افزود: استان فارس با تشكیل 479 تعاونی، رتبه نخست را كسب كرد؛ استان خراسان رضوی با 381 تعاونی و استان تهران با 208 تعاونی، در رتبه های دوم و سوم از نظر تعداد تعاونی ها تشكیل شده قرار گرفتند.
وی، یكی از فعالیت های جدی امسال كه از سوی معاونت امور تعاون وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی پیگیری می شود را «ایجاد بازار مجازی» عنوان كرد و گفت: هفته آینده یك بازار مجازی رونمایی می كنیم؛ با ایجاد چنین بازاری تعاونی ها می توانند به راحتی كالاهای تولیدی خود را به بازار عرضه كنند؛ این مهم حتی می تواند در قالب فروشگاه های بزرگ زنجیره ای انجام شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن