تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812708483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظریف: برخی از كشورهای منطقه افراط گرایی را تشویق می كنند


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



ظریف: برخی از كشورهای منطقه افراط گرایی را تشویق می كنند
روز نو :  وزیر امور خارجه با اشاره به فرصت های متعدد برای گسترش همكاری های ایران و تركمنستان در زمینه مبارزه با افراط گرایی و خشونت و مقابله با خطر تروریسم گفت: متأسفانه برخی از كشورها در منطقه با تشویق افراط گرایی، زمینه تشدید فرقه گرایی را دامن می زنند.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه امروز -شنبه- در دیدار رشید مراد اف معاون رئیس كابینه وزرا و وزیر خارجه تركمنستان این مطلب را مطرح كرد.
وی افزود: ما فرصت های خوبی برای رایزنی فیمابین دو كشور برای ارتقای همكاری های خود در مبارزه با خشونت و افراط گرایی، تروریسم و مبارزه با مواد مخدر داریم.
محمد جواد ظریف با اشاره به چشم انداز روابط دو كشور گفت : رهبران دو كشور علاقه زیادی به گسترش مستمر مناسبات دو كشور دارند و رایزنی های مقامات عالیه دو كشور، ظرفیت های جدید را برای توسعه فراهم كرده است .
وزیر امور خارجه ادامه داد: ما خرسندیم كه در اولین فرصت، دعوت جنابعالی برای سفر به عشق آباد را استجابت گوییم و در سفر اخیر رؤسای جمهوری دو كشور 27 سند یادداشت تفاهم برای افزایش همكاری های دو كشور امضا شد كه نشان دهنده عزم جدی طرفین بر گسترش همه جانبه در روابط است .
ظریف افزود : هدف دو كشور ارتقای سطح همكاری ها به تراز تجاری ایده آل است و از جمله این همكاری ها اجرای خط مواصلاتی ریلی اینچه برون و نهایتاً اتصال به طرح توسعه چابهار كه می تواند ظرفیت های مواصلاتی و ترانزیتی دو كشور را به چندین برابر افزایش دهند .
وی با تشریح فراهم ساختن تسهیلات روادید برای تبادل مردمی گفت : ما آمادگی داریم تبادل مردمی و تجار بین دو كشور را با اعطای روادیدهای سریعتر، فراهم سازیم و رایزنی مستمر مسئولان گمرك دو كشور می تواند راه های تبادل كالا و افراد را تقویت كند و همچنین راه های مقابله با ورود و خروج مواد مخدر را تقویت بخشند .
وزیر امور خارجه از جمله زمینه های همكاری فیمابین را در حوزه آبی دانست و گفت: ما در حوزه آبی از جمله سد دوستی نیاز به پیشبرد اهداف مشترك دو كشور داریم .
ظریف با اشاره به دیدگاه های رؤسای جمهوری دو كشور برای ارتقای سطح تبادل كالا به كالا گفت: سطح همكاری ها در بخش تبادل كالا به كالا و همكاری های ترانزیتی در حوزه انرژی را در سطح منطقه می توانیم در قالب ساختار پنجره واحد در مبادی ورودی افزایش دهیم .
در این دیدار دو طرف راه های گسترش مناسبات دوجانبه و مسائل منطقه ای را نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.


** به دنبال ارتقای كیفیت روابط با ایران هستیم
رشید مراد اف معاون رئیس كابینه وزرا و وزیر امور خارجه تركمنستان نیز در این دیدار گفت : خوشبختانه روابط دیرینه ما همواره رو به گسترش است و ما عنایت خاصی برای گسترش مناسبات دو كشور داریم. 
وی با دعوت از ظریف برای دیدار از تركمنستان افزود: رهبران دو كشور اراده زیادی برای پیشرفت مناسبات دو كشور دارند .
معاون رئیس كابینه وزرا و وزیر امور خارجه تركمنستان با اشاره به اسناد فراوانی كه بین دو كشور در سفر ریاست جمهوری ایران به تركمنستان به امضا رسید ، گفت: هدف ما امضای اسناد به طور كمی نیست، بلكه كیفیت بخشیدن به مناسبات دو كشور هدف اصلی مقامات تركمنی می باشد . 
رشید مراد اف اهمیت رایزنی های رؤسای جمهوری دو كشور بطور مستمر را خاطرنشان كرد و گفت : دیدارهای رؤسای جمهوری دو كشور همواره از خاصیت جهش دهنده به مناسبات فیمابین برخوردار بوده است .
معاون رئیس كابینه وزرا و وزیر امور خارجه تركمنستان با اشاره به همكاری های منطقه ای ایران با تركمنستان افزود: همكاری های سه كشور ایران ، تركمنستان و افغانستان در زمینه آب و برق می توانند زمینه ساز پیشرفت منطقه ای را فراهم سازند و پیشنهاد تشكیل كار گروه كارشناسی برای مسائل مربوط به آب بین سه كشور را ارائه كرد.
مراد اف با تشریح اسناد و ساز و كارهای خوبی كه تا كنون در مبارزه با مواد مخدر بین دوكشوربه امضاء رسیده خواستار رایزنی های بیشتر مقامات مرزبانی و انتظامی دو كشور برای تحقق عملی نسبت به مبارزه با این پدیده شوم شد.
عضو كابینه تركمنستان با تشریح اهداف خط ریلی جمهوری اسلامی ایران، تركمنستان، قزاقستان و خلیج فارس برای انتقال كالا از چین به خلیج فارس گفت: این خط ریلی 18 روز زمان انتقال كالا را نسبت به مسیرهای دیگر كاهش داده كه زمان و هزینه حمل و نقل را كاهش فزاینده داده است ، ما امیدواریم این كریدور را هر روز نسبت به قبل، شكوفا تر سازیم و در این مسیر همكاری های چند جانبه افزایش یابد.




تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن