تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803926788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط / لیزینگ مسکن فعال می شود


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پرداخت تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط / لیزینگ مسکن فعال می شود


مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه کارت های اعتباری ۱۰۰ میلیون ریالی(۱۰ میلیون تومان) عام به زودی به متقاضیان عرضه می شود، گفت: برای رونق بخشیدن به بازار مسکن نیز قرار است انحصار بانک مسکن در ارائه گواهی حق تقدم اوراق مسکن شکسته و لیزینگ مسکن نیز فعال شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سیدعلی اصغر میرمحمد صادقی عصر سه شنبه در نشستی خبری افزود: در حال راه اندازی کارت اعتباری عام هستیم که پس از موافقت شورای پول و اعتبار ابلاغ می شود.
وی اضافه کرد: سقف این کارت 100 میلیون ریال(10 میلیون تومان) و برای رفع نیازهای مالی در نظر گرفته شده است که هر خریدی را می توان با آن انجام داد.
میرمحمدصادقی گفت: همچنین مبلغ 42هزار میلیارد ریال(چهار هزار و 200 میلیارد تومان) اعتبار قرار است برای یک میلیون و 500 هزار نفر توسط سه بانک صادرات، ملی و رفاه به ترتیب برای بازنشستگان، کارکنان آموزش و پرورش و کارکنان بازنشسته سازمان تامین اجتماعی اختصاص یابد.
این کارت اعتباری با نرخ سود 12 درصد بوده و برای خرید کالاهای تولید ایران است.
وی درباره پرداخت تسهیلات خودرو نیز گفت: در ابتدا برای پرداخت تسهیلات 110 هزار خودرو با بانک مرکزی توافق شده بود اما با توجه به افزایش تعداد متقاضیان میزان تسهیلات به 129 هزار و 975 خودرو افزایش یافت و مبلغ 27 هزار میلیارد ریال( دو هزار و 700 میلیارد تومان) هزینه شد.
این مقام ارشد بانک مرکزی درباره تصمیمات برای رونق بخشیدن به بخش مسکن و خروج این بخش از رکود افزود: امسال تصمیم گرفته شده است اقدام های خوبی برای رونق بخشیدن به بخش مسکن که حدود 120 صنعت وابسته به آن هستند اجرا شود.
میرمحمد صادقی ادامه داد: تصمیم اول مربوط به اوراق رهنی است که براساس آن سه هزار میلیارد ریال(300 میلیارد تومان ) اوراق رهنی توسط بانک مسکن از طریق بورس ارائه می شود.
وی اضافه کرد: تصمیم دوم مربوط به شکسته شدن انحصار بانک مسکن در ارائه گواهی حق تقدم اوراق مسکن است که براساس آن همه بانک ها می توانند این اوراق را ارائه کنند.
میرمحمدصادقی با بیان اینکه لیزینگ مسکن هم قرار است فعال شود، اضافه کرد: در سال گذشته برای لیزینگ مسکن محدودیت داشتیم اما به تازگی قرار شده است لیزینگ ها کار خود را در این بخش آغاز کنند که البته نیاز به مصوبه شورای پول و اعتبار دارد.
وی با بیان اینکه بانک مرکزی به دنبال کاهش نرخ سود بانکی است اضافه کرد: تلاش می شود نرخ سود متناسب با میزان تورم کاهش یابد.

** پرداخت تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری امسال به «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی توجه خود را به پرداخت تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط معطوف کرده است.
میرمحمد صادقی افزود: بر این اساس دستورالعملی تهیه و به نظام بانکی ابلاغ شد که در آن بر حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط تاکید شده است.
وی با بیان اینکه بنگاه های خرد، کوچک و متوسط دارای تعاریف خاصی هستند، اضافه کرد: بنگاه هایی که کمتر از 99 نفر کارمند دارند تحت این عنوان قرار می گیرند.
وی ادامه داد: کار گروه هایی در استان ها شامل استانداران و نمایندگان بانک ها برای بررسی این موضوع تشکیل شده و بانک ها مکلفند حداکثر در یک ماه تصمیم نهایی خود را در این باره اعلام کنند.
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در ادامه به بنگاه های واجد شرایط برای دریافت تسهیلات اشاره کرد و گفت: بنگاه هایی که بازار فروش دارند، بنگاه هایی که تولیدشان متوقف شده و یا کمتر از ظرفیت اسمی تولید دارند و بنگاه هایی که تسهیلات قبلی را در محل مورد نظر مصرف کرده اند تحت شمول اعتبارات جدید قرار می گیرند.
وی ادامه داد: بنگاه هایی که نتوانستند مطالبات خود را از شرکت های دولتی وصول کنند و همچنین بنگاه هایی که از اشتغال پایدار و توجیه پذیری بیشتری برخوردارند و همچنین پروژه های تولیدی که پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد دارند نیز از این اعتبارات برخوردار خواهند شد.
این مقام بانک مرکزی ادامه داد: هشت هزار میلیارد ریال نیز به عنوان یارانه سود تسهیلات توسط دولت تعهد شده که باعث می شود نرخ سود این اعتبارات کاهش یابد.
وی گفت: قرار است ماهانه بانک ها عملکرد خود را برای اجرای این دستورالعمل به بانک مرکزی ارسال کنند.

** پرداخت 4170 هزار ریال تسهیلات در سال 94
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی درباره تسهیلات پرداختی در سال 94 گفت: مبلغ چهار تریلیون و 170 هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال 94 پرداخت شده که نسبت به سال 93 حدود 760 هزار میلیارد ریال رشد داشته است.
وی افزود: سهم بخش صنعت و معدن از تسهیلات پرداختی یک تریلیون و 220 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال 93 مبلغ 155 هزار میلیارد ریال افزایش داشته است.
میرمحمد صادقی ادامه داد: سهم تسهیلات پرداختی برای سرمایه در گردش 2 تریلیون و 630 هزار میلیارد ریال بوده که معادل 63 درصد کل تسهیلات پرداختی در سال 94 است.
میرصادقی ادامه داد: میزان تسهیلات برای سرمایه در گردش نسبت به سال 93 حدود 27 درصد رشد داشته است.
این مقام بانک مرکزی یادآور شد: مبلغ یک تریلیون ریال نیز در سال گذشته برای سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن اختصاص یافته است که نشان می دهد 82 درصد از کل تسهیلات بخش صنعت و معدن مربوط به سرمایه در گردش بوده است.

** 450 هزار نفر در صف وام ازدواج
وی درباره پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج نیز گفت: در تیرماه سال 93 یک میلیون و 200 هزار نفر در صف تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بودند که توانستیم آن را در پایان سال 94 به 400 هزار نفر کاهش دهیم.
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی افزود: البته باید توجه داشت که سالانه 800 هزار تا یک میلیون نفر به متقاضیان دریافت قرض الحسنه ازدواج افزوده می شود.
وی با بیان اینکه پیشنهاد افزایش وام ازدواج از 30 به 50 میلیون ریال را مطرح کرده ایم اضافه کرد: در سال های اخیر هفت میلیون و 611 هزار نفر از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بهره مند شده و بیش از 200 هزار میلیارد ریال نیز برای آنها اختصاص یافته است.
میرصادقی با بیان اینکه همه متقاضیان سال های 92 و 93 تعیین تکلیف شده اند، گفت: در فروردین ماه امسال تعداد 29 هزار نفر تسهیلات قرض الحسنه ازدواج دریافت کردند.
وی درباره پرداخت قرض الحسنه ازدواج تا پایان امسال گفت: در صورت افزایش وام ازدواج به 100 میلیون ریال، به 125 هزار میلیارد ریال منابع نیاز داریم این در حالی است که کل موجودی ما 50 هزار میلیارد ریال است.
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی یادآورشد: اکنون 450 هزار نفر در صف دریافت وام ازدواج هستند و پیش بینی می شود تا پایان امسال 800 هزار نفر به جمع آنها افزوده شود.
وی درباره پرداخت کل تسهیلات قرض الحسنه گفت: بررسی ها نشان می دهد نسبت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به سپرده های قرض الحسنه 111 درصد است که برخی بانک های خصوصی به 130 درصد نیز می رسد که نشان دهنده پرداخت مازاد در تسهیلات قرض الحسنه است.
میرصادقی با بیان اینکه بارها در جلسه های کمیسیون های مختلف مجلس درباره روند ارائه قرض الحسنه ازدواج و کمبود منابع مالی توضیحات لازم را ارائه کرده ایم، گفت: بانک مرکزی برای اجرای قانونی که مجلس تصویب کرده (افزایش وام ازدواج به 100 میلیون ریال) تلاش می کند، اما در اجرای آن محدودیت هایی وجود دارد که باید توجه شود.
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی به منفی شدن روند سپرده‌های قرض‌الحسنه اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه فقط می توان از طریق دریافت وصولی ها، تسهیلات قرض الحسنه را پرداخت کرد، برای تامین 125 هزار میلیارد ریال هزینه اعطای وام 100 میلیون ریالی ازدواج محدودیت وجود دارد.
میرمحمد صادقی به پرداخت قرض الحسنه برای سایر موارد نیز اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته، 15 هزار میلیارد ریال برای کمیته امداد و بهزیستی و 15 هزار میلیارد ریال نیز برای سایر بخش ها، قرض الحسنه اعطا شد.
وی به انتقاد از برخی ادعاها درباره اختصاص منابع قرض الحسنه به کارکنان بانک ها پرداخت و اضافه کرد: حجم کل تسهیلاتی که بانک‌ها در این قالب به کارکنان خود می‌دهند، تنها حدود 20 درصد منابع است.
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزیادامه داد: البته هرچند پرداخت منابع قرض الحسنه به بانک ها محدودیت ندارد، اما به بانک ها تاکید کرده ایم که تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه به کارکنان خود ندهند.
میرمحمد صادقیدرباره ادعای پرداخت تسهیلات از محل 700 هزار میلیارد ریال سپرده جاری قرض‌الحسنه بانک ها نیز گفت: این منابع به صورت روزانه در گردش است به طوری که افرادی که با چک کار می کنند، امروز پول به حسابشان واریز کرده و فردا حسابشان خالی می شود.
این مقام بانک مرکزی یادآورشد: شاید علت کاهش سپرده گذاری قرض الحسنه در بانک ها به دلیل هجمه به نظام بانکی و انتشار این ادعا باشد که بانک ها تسهیلات قرض الحسنه را به کارکنان خود می دهند.


سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن