تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820575385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرط ایران برای پیوستن به توافقنامه ترافیك هوایی


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: شرط ایران برای پیوستن به توافقنامه ترافیك هوایی
مقام های جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به دعوت كمیسیونر حمل و نقل اتحادیه اروپا برای پیوستن ایران به توافقنامه مدیریت ترافیك هوایی اتحادیه اروپا، این امر را منوط به رفتار برابر با شركت های هواپیمایی ایرانی و پابرجا بودن قراردادها و توافقنامه‌های پیشین با كشورهای اروپایی دانستند.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امروز (یكشنبه) «ویولتا بولك» (Violeta Bulc) كمیسیونر حمل و نقل اتحادیه اروپا، در دیدار «عباس آخوندی» پیوستن ایران به توافقنامه افقی مدیریت ترافیك هوایی اتحادیه اروپا (ATM) را خواستار شد.

وی توافقنامه افقی برای مدیریت ترافیك هوایی را بهترین سیستم مدیریت در جهان دانست و گفت: از ایران دعوت می‌شود برای پیوستن به این توافقنامه ملاحظات لازم را به عمل آورد.

** شروط مسئولان ایرانی

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در این دیدار پیشنهاد پیوستن ایران به توافقنامه مدیریت ترافیك هوایی اتحادیه اروپا را منوط به پابرجا بودن و فسخ نشدن قراردادها و توافقنامه‌های پیشین با كشورهای اروپایی دانست.

قائم ‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل و تامین مالی نیز گفت: توافقنامه كلی اروپا فرصت‌هایی را برای كشورهایی كه به آن ملحق می شوند فراهم می آورد و باید از خدمات مورد نیاز در اروپا به صورت برابر استفاده شود.

«اصغر فخریه كاشان» یادآوری كرد: شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) قادر نیست در برخی كشورهای اروپایی سوخت دریافت كند و هزینه آن را بپردازد و این برای ما قابل توجیه نیست.

فخریه كاشان اضافه كرد: اگر ما بخواهیم به این قرارداد اتحادیه اروپا بپیوندیم، باید رفتار برابری وجود داشته باشد و هیچ چیز نباید مانع بهره‌مندی ایران از خدمات مورد نیاز در اروپا شود.

وی گفت: ناوگان هوایی ایران فرسوده شده است و ممكن است به طور كامل با قوانین كنونی مطابق نباشد. بنابراین باید زمان كافی به ایران داده شود تا بتواند خود را ارتقا بخشد و با قوانین جدید آشنا و همراه شود.

قائم ‌مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: اینكه ممكن است شركت‌های هواپیمایی ایران نتوانند به یك كشور پرواز داشته باشند، برای ما نگران كننده است و اگر ما به توافقنامه اتحادیه اروپا بپیوندیم و با همه شرایط و ضوابط موافقت كنیم، باید در سراسر اتحادیه اروپا به طور برابر با ایران رفتار شود.

** پاسخ مقام اروپایی

كمیسیونر حمل و نقل اتحادیه اروپا تاكید كرد «درباره رفتار برابر با ایران می‌توان اطمینان داد،».
بولك گفت: دلیل اینكه ما كشورهای دیگر را به امضای توافقنامه اتحادیه اروپا تشویق می‌كنیم آن است كه امضای این قرارداد به مفهوم امضای آن با تمام كشورهای عضو است.

** آخوندی: ایران در پی توسعه همكاری با اروپا و آسیاست

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران به دنبال توسعه همكاری با كشورهای اروپایی مانند فرانسه، آلمان، لهستان، ایتالیا و كشورهای آسیایی مانند چین است.

به گفته وی، در سه سال گذشته اقدام هایی مانند اخذ مجوزهای شركت‌های هواپیمایی برای ازسرگیری پرواز به ایران، امضای یادداشت‌ تفاهم و قرارداد در بخش های مختلف حمل و نقل، توسعه سیستم ناوگان هوایی در بخش زیرساختی و نوسازی و بهره برداری از هفت هزار راه هوایی برای توسعه صنعت هوایی كشور انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی سهم بخش ریلی ایران از جابجایی مسافر را كمتر از چهار درصد اعلام كرد و گفت: ایجاد شبكه حمل و نقل یكپارچه ریلی حومه‌ (commuter rail system) و بهره مندی از حمل و نقل تركیبی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی است و مذاكراتی در این زمینه با ایتالیایی ها و شركت «زیمنس» آلمان انجام شده است.

به گزارش ایرنا، «فدریكا موگرینی» مسئول بلندپایه سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بامداد بیست و هشتم فروردین ماه در صدر هیاتی از هفت كمیسیونر این اتحادیه وارد تهران شد.


تاریخ انتشار: ۲۳:۱۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - 17 April 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن